Skocz do zawartości

Kupione BMW 320d automat - potrzebuje porady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie Panowie,

potrzebuję Waszej pomocy w kwestiach mojego BMW E46 320d 2002 automat (sedan).


Potrzebowałam pilnie coś kupić i nie miałam możliwości jeździć, szukać, sprawdzać - padło na niezbyt idealny egzemplarz, ale jeździ ;) W poniedziałek jadę do mechanika, zobaczymy co powie (byłam tylko na stacji sprawdzic zawieszenie i szybki pogląd (wstępnie do zrobienia gumy na stabilizatorze i rurki hamulcowe do wymiany).


Jak narazie usterki które są - zauważyłam, to:

1. Prawa wycieraczka nie działa,

2. Świeci ikona od poduszki (mówił, ze czujka zepsuta - patrząc na miejsce gdzie jest poduszka wydaje mi się, ze była wywalona, bo jest nierówny plastik),

3. Swiecą ikonki na czerwono, że swiatła w tyle nie działają (a działają), facet mówił, że to z powodu zepsutej listwy oswietlajacej tablicę (do wymiany)

4. Nie działa srodkowe światło w kabinie - małe po bokach i tylne ok,

5. Dziwna sprawa z lampą lewą przednią (od strony kierowcy) - dziś otworzyłam auto, nie odpalałam, otworzyłam maskę, by sprawdzić olej (mega czarny, do polowy na bagnecie) i wowczas zauważyłam, ze ta lampa się świeci - przekrecilam wlaczenie, wylaczenie swiatel, nic to nie zmienilo, dalej swiecila, zamknelam auto, dalej swiecila, poszlam do domu, po jakims czasie, gdy wróciłam byla zgaszona,


A teraz przejdzmy do spraw konkretniejszych:

6. Silnik dość głośno chodzi, i widzę, ze az maska wibruje. Podczas jazdy auto dobrze sie prowadzi, ale na postoju jest głośno, że nawet z drzwi słychać stukot

7. Lekki świst słychać podczas wciskania gazu, ale to podobno standard z turbiny

8. Przy skrecaniu w prawo na wolnej jeździe, typu ruszanie, podjezdzanie lub cofanie słychać tak jakby zgrzyty, coś w sensie jakby od zawieszenia w połączeniu z układem kierowniczym,

9. Gościu mówił, że auto nie ma dwumasy, że taki model (jest to możliwe?) i że nie miało dpf'a, że jakby miał to musiałoby być wpisane w dowodzie, ze on zmieniał z katalizatora na strumienice (po sprawdzeniu rury w środku - palec czarny)

10. I wisienka na torcie - o co głównie chce sie Was doradzić co mam zrobić - wymienial deskę rozdzielczą z anglika (ikona samochodu pokazuje otwarte drzwi na odwrót) - mówił, ze padło mu oświetlenie, i teraz wygląda ona tak, ze na predkosciomierzu są standardowo km/h, zaś na elektronice mile - 199 tys. mil z hakiem, wg bazy danej gov ostatni przebieg był 290 tys. km, zaś sprawdzając auto w car vertical ostatnie dane są z 2017 roku 320 tys. km - mix jak cholera, tym bardziej, ze silnik wymieniał na anglika co miał 80 tys. mil - doradzcie prosze co zrobić, jak ustawić to wszystko, by było na km i w porządku do przeglądu lub kontroli policji. Aha - i predkosciomierz zaniza predkosc o 5km (w porownaniu z aplikacją gps na telefonie). Czyli przykladowo - na liczniku 70km/h, wg gps 75km/h. Przewaznie roznice są do 2km.


Proszę o porady :)

Edytowane przez kalia7
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile Ci doplacil zebys zabrala to auto? z tego co piszesz to wypadaloby wepchnac ten samochod do najblizszego stawu i poszukac kolejnego.
Opublikowano
ile Ci doplacil zebys zabrala to auto? z tego co piszesz to wypadaloby wepchnac ten samochod do najblizszego stawu i poszukac kolejnego.

 

Serio, aż tak źle? :( zobaczę co powie mechanik.. Mam nadzieję, że silnik, turbo i skrzynia w dobrym stanie, to są najwyzsze koszta.. Czyli jeżeli on je faktycznie regenerował, to nawet kupując inną sztukę z nizszym przebiegiem i wizualnie lepszym stanem, ale zero regeneracji, to tak czy siak trzeba by je robić, czyli dołożyć kilka tysięcy. Gosciu zreszta mowil, ze poprzedni wlasciciel nie robil nic z tych rzeczy i on musial to zrobic.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Kilka?

Kilkanaście, i to wcale nie jest warte zachodu, bo auto dalej będzie kosztowało tyle co gruz. Zwróć to powołaj się na wady ukryte i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli sama będziesz robić to możesz go próbować reanimować. Ale jeśli mechanik ma ci to robić to potroisz wartość auta, chyba że ktoś ci tego strucla za darmo oddał.

1. Tu może nie być tak źle. Trzeba dostać się do mechanizmu na podszybiu i zobaczyć co z tym ramieniem jest. Najwyżej wymienisz na używane.

2. Podepnij pod kompa, takiego do bmw, albo kup kabel, bo czuje że zbankrutujesz na samej diagnostyce u mechaników. Zainstaluj INPE i diagnozuj. Niestety aplikacje na telefon pokażą tylko błędy silnika w tym modelu, bo to za stare auto. Ale na telefon jest fajna apka do BMW kolegi z forum BTOOL Lite do czytania błędów.

3. Tu może mieć rację. Jak chcesz po kosztach to rozbierz to i zobacz jak jest zgnita i czy może da się coś pokombinować. Jak nie to kolejne koszty.

4. Żarówka? Też trzeba zajrzeć. Kupiłaś auto dla pasjonata mechaniki :D

5. Olejem się nie przejmuj. W dieslu olej jest czarny moment po wymiane. Przynajmniej nie trzeba sie przyglądać ile go jest, bo od razu widać. Jak będziesz wymieniała to na jakiś 5W-40. A co do lampy to znowu trzeba elektrykę przejrzeć. Na te chwilę to nic mi nie przychodzi do głowy.

6. No tu koszt samych części jest duży. Poduszki pod silnikiem i skrzynia z ASO lub Lemfordera. Razem są 4 sztuki. Koszt koło 400 zl. To może nie rozwiązać do końca problemu, ale od tego trzeba zacząć. Rozwalone koło pasowe też może dawać takie objawy. Tu bym zainwestował takie z ASO lub CORTECO. Inne to strata kasy i czasu. Koszt w ASO coś koło 1200 zł. Ale to trzeba zweryfikować. Chociaż to taki zaniedbany strucel, że pewnie do wymiany.

7. No tu raczej nie ruszaj, bo regeneracja plus wymiana turbiny to koło 1500zł. Zajrzyj tylko czy dużo oleju jest w EGR. Nie wiem jak z twoją chęcią do ubabrania się, to nie będe pisał jak to zobaczyć.

8. Jedz na stacje diagnostyczną i opowiedz co się dzieje. Powiedzą co jest do wymiany. Jak powiedzą że wszystko git to wtedy będzie trzeba szukać dalej.

9. Automaty nie majá dwumasy, tylko sprzęgło hydrokinetyczne, które też pada tylko rzadziej. Jakby co to się je regeneruje i śmiga dalej. Koszt całej operacji pewnie koło 1500-2000zl. Jeżdze takim autem już długo i orzejechałem koło 150 tysiecy i tego nie ruszałem jeszcze. E46 bardzo rzadko miały dpf. Była to taka dodatkowa opcja, więc wszystko jest ok.

10. Tu nie kumam o co chodzi. To auto było anglikiem czy wymienił licznik na angielski, bo tańszy? Napisz dokładnie o co chodzi. Ogólnie zmiana przebiegu wymaga kodowania. Możesz to zrobić sama kupując na alledrogo PASOFT z kolejnym kabelkiem:) teraz to chyba musisz to ogarnąć, bo będzie problem z przeglądem. Przekłamanie prędkości to kwestia rozmiaru kół. Ale ogólnie tak ma być. Mi też przy tej prędkości przekłamuje o 4-5km.


Ogólnie kupiłaś auto dla fana marki, który lubi leżeć pod autem. Kasy wsadzisz dużo, jeśli będziesz chciała to wszystko naprawić plus jeszcze to czego nie zauważyłaś, czyli np. wtryski.


Przydatne linki:

Po wpisaniu 7 ostatnich znaków VIN, zobaczysz z jakim wyposażeniem wyjechał z fabryki, np. czy miał tego DPFa, czy był anglikiem itp.

https://www.mdecoder.com/

Tu wyszukujesz czesci po VIN. Jak masz numer czesci to wiesz czy dobra zamówiłaś. Tu są wszystkie częsci.

https://www.realoem.com/bmw/select.do

To popularny sklep z czesciami. Szybko sprawnie doradzają i nie ma podrób jak na allegro. Cena też jest dobra

https://czescidobmw.pl/

No i tu masz skarbnice wiedzy o całej elektryce auta oraz szczegóły co jak rozebrać. Po wpisaniu VIN wybierze twój rocznik i silnik, ale wyposażenie już nie.

Wersja angielska

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/

Wersja niemiecka

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/

Wersja rosyjska

https://www.newtis.info/tisv2/a/ru/

Opublikowano
.

 

Dziekuje Ci za konkretne i bardzo pomocne odpowiedzi - w poniedziałek może uda mi się zrobić diagnostykę komputerową, to będzie więcej wiadomo.


Auto jest niemieckie - zegary przelozone z anglika, bo w poprzednich oświetlenie padlo (tak mowil poprzedni właściciel). Moze na diagnostyce komputerowej przy okazji uda sie zmienic mile na km.


Wzięłam to auto głównie dlatego, że gościu robił regeneracje ważniejszych części (skrzynia, wtryski, turbo, sprzęgło, konwerter) i że silnik jest z anglika z mniejszym przebiegiem. Ale czy to wszystko prawda mechanik oceni. Zastanawiałam się czy lepiej kupić auto z mniejszym przebiegiem (gdzie i tak nigdy nie ma pewności nawet jak sie sprawdzi w bazach - znajomy mówił, ze zna kolesia co przed przeglądem technicznym przekreca licznik, by utrzymywać go na niskim poziomie ehh..), ale bez dokonanych regeneracji, czy lepiej gdy są one juz zrobione pomimo wyzszego licznika. Bo i tak regeneracje w aucie powyżej 200tys.km trzeba robić predzej czy później.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mile na kilometry można zmienić przy pomocy ncs też, jest on w pakiecie z inpa. Ale ogólnie bmw scanner jest łatwiejszy w użyciu tylko nie można klikać na czuja :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przebiegu ncs nie da rady poprawić:( to już jak dziewucha ma płacić to za wszystko hurtowo:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego nie wiadomo:) tak zeby nikt sie nie przywalil ze służb to jakies 330 :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

widzialem niejedno e46 z dieslem 2.0, ktory mial w 100% fabryczny silnik, skrzynie, dyfer, turbo, wtryski... a przebiegi nierzadko w okolicach 300tys. wiec jesli tu bylo robione pol samochodu to obstawiam 2x tyle...


akurat mechanika w e46 jest w miare przystepna kosztowo... za to doprowadzenie jej elektronicznie do ladu moze sie okazac o wiele drozsze. tak wiec nie wiem, czy jest sie z czego cieszyc. a informacja, ze pol silnika jest po jakich stam naprawach / regeneracji to raczej srednia informacja.

Opublikowano

Zmienilam mile na km jesli chodzi o zasięg paliwa, srednia prędkość w on board computer w radiu - opcja SET i tam mozna to ustawic. Lecz przebieg jest nadal w milach (zauwazylam, ze z kropką obok) i średnie spalanie, czyli mpg.


Niestety lewy przycisk na zegarach nie dziala, prawy dziala tylko przekrecanie, ktore ustawia zegarek.


Mam pytanie odnosnie uruchamiania swiatel - czy po przekreceniu pokretla wlaczenia swiatel macie taki dzwiek jakby cos sie przekrecalo w lampach? I tak samo po wlaczeniu oraz przy wylaczaniu nawiewu / ogrzewania - tez są dzwieki jakby cos sie uruchamialo, przekrecalo itp. - to standard czy nie, zwlaszcza biorac pod uwage wiek auta, czyli 18 lat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę ze to auto to niezly ulep. Silnik mowisz ze tez z anglika? Sprawdzalas po vin czy to niemiec czy to ci powiedzial sprzedawca. Jak ma xenon to slyszysz pewnie poziomowanie lamp. Z nawiewów tez normalne. Trzeszczy to znaczy ze jeszcze działa :mrgreen: jak przestanie znaczy ze zdechly nawiewy i klapy w nich

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przyciski licznika ci nie działają, bo jakiś paproch nie umiejętnie je rozbieral i połamał mechanizm. Kup licznik sprawny EU i wtedy tylko przebieg dopasuj. Kropkę masz właśnie z tego powodu, że przebieg się nie zgadza z innymi modułami.
Opublikowano
tylko nie zdziw sie jak po dopadowaniu wyjdzie z 500-600k

 

Czy jest możliwość sprawdzic prawdziwy stan licznika przed podjęciem jakichkolwiek napraw itd itp? Bo jakby faktycznie taki wyszedł, to grube przegięcie.. Wg bazy danych z przeglądów na ostatnim miał 280 tys. km, więc to juz byłby mega wałek drugie tyle w realu..

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jedź na stację diagnostyczną, za 50 zł wszystkie luzy ci tam sprawdzą, niepewny mechanik może Ci pół zawieszenia wymienić i skasować.

Tuleje wahaczy, drążki stab., gumy stab., amortyzatory - wszystko wyjdzie.

Jeśli cała lista to lista wymian - niedobrze będzie :D

Opublikowano
Jedź na stację diagnostyczną, za 50 zł wszystkie luzy ci tam sprawdzą, niepewny mechanik może Ci pół zawieszenia wymienić i skasować.

Tuleje wahaczy, drążki stab., gumy stab., amortyzatory - wszystko wyjdzie.

Jeśli cała lista to lista wymian - niedobrze będzie :D

 

Byłam na stacji w dniu zakupu - dobry znajomy tam pracuje i sprawdził stan zawieszenia - mam lekki uraz, że nie doradzil i nie wziął na komputer (mają przeciez chyba sprzet do tego na stacjach? A zresztą tam i tak jest warsztat razem z diagnostyką), a ja po fakcie zorientowałam się, że to podstawa by zobaczyć błędy (no nie oszukujmy się - nie jestem szpecem, wszystkiego dowiaduję się z neta..). Także on wjechał autem na ten sprzęt co sprawdza zawieszenie - powiedział, ze ogolnie ok, do wymiany gumy na stablizatorze i przewody hamulcowe. Reszta w porządku.


Mam nadzieję, ze wiekszosc z tej listy bedzie ok :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zobacz tez w jakim stanie jest podloga i caly wozek z tylu. jak znam e46 tojest mocno skorodowany i prawdopodobnie jest do zdjecia i regeneracji albo wymiany. bardzo czesto urywa sie tez zawieszenie tylnego mostu. to warto sprawdzic zanim zacznie sie pakowac kase.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale przebiegu ncs nie da rady poprawić:( to już jak dziewucha ma płacić to za wszystko hurtowo:)

Przebiegu na liczniku ma 199 tys. mil więc jak zmieni na kilometry to z grubsza będzie się zgadzać, nikt z tego w tym aucie nie będzie strzelał :wink:

Co do błędów to wklejam sam siebie:

Czujnik t. pow. dolotowego - trzeba sprawdzić napięcie na wtyczce, kuny lubią tę wiązkę.

Wentylator elektryczny - do sprawdzenia napięcie na wtyczce, jak będzie to moduł/sam wentylator a jak nie będzie to przekaźnik.

Świece żarowe - do sprawdzenia świece po zdjęciu kolektora, jak do wymiany to beru, jak będą ok to do naprawy/wymiany sterownik świec. Przy okazji warto wywalić klapki z kolektora jeżeli oczywiście są, nie polecam zaślepek alu.

Alternator - do sprawdzenia ładowanie, może sam regulator.

Egr - jak jest podpięty to do czyszczenia, do sprawdzenia przetwornik ciśnienia, który nim steruje, przewody podciśnienia do wymiany.

Ciśnienie doładowania - do czyszczenia czujnik ciśnienia doładowania, do sprawdzenia przetwornik sterujący turbiną, przewody podciśnienia.

Czujnik położenia wałka rozrządu - raczej wymiana, jest problem z rozruchem szczególnie na ciepłym?

Elektryczny podgrzewacz płynu - ciężki temat w e46, można poszukać nowszego z e83, jest większa szansa, że będzie działał.

Czujnik poziomu oleju - do wymiany, polecam hella, to jest to samo co oryginał.

Kontrolka poduszek - mata zajętości fotela pasażera, do wykodowania przy pomocy ncs, ewentualnie próba naprawy przez prasowanie.

Zmiana mil na kilometry przy pomocy bmw scanner lub ncs.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizacja co do procesu sprawdzania i napraw:

Po wstepnych oględzinach u mechanika do zrobienia są tzw. cukierki (silent blocki) na tylnych wahaczach, i wspomniane wcześniej gumy na stablizatorze. Ogólnie mówi, że reszta w porządku. Ale do naprawy na warsztat dopiero w przyszłym tygodniu mają czas, więc czy coś więcej okaże się w trakcie.


Wczoraj miałam wydawać by się mogło spory problem- pojechalam sie przejechac zeby sprawdzic auto na a4, przejechalam z 50km i zjechalam na stację, zatrzymalam się - gaszę auto, a ono calkiem zgaslo - wszystkie prady itd itp. Przekrecam kluczyk - ciemnosc, zero reakcji. Mysle no to pieknie - holowanie lub laweta. Akurat na przeciwko stało dwoch gości kierowcow, poszlam ich zapytac o kable, przyszli popatrzyli, jeden facet dobrze kumaty, wyczul odrazu, ze w aucie cos czuc jakby przypalonym, tez poczulam w trakcie jazdy, ale myslalam, ze to moze od innych aut ;) Popatrzyl na akumulator i okazalo sie, ze klemy poluzowane, ze gdybym nie zjechała, to mogl samochod paść w trakcie jazdy lub się zapalic.. Także lekcja Panowie - sprawdzajcie co jakiś czas czy macie dobrze dokrecone klemy :)


Zastanawiam się nad tym jak reaguje samochód, gdy wyłączam silnik - gaśnie ostro - szybko - gwałtownie, w sekundzie, wraz z sporym wstrząsem całym autem - wydaje mi się to dość nietypowe. Dlaczego ten wstrząs? I to pewnie też miało wpływ na poluzowanie klem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ten silnik tak ma. Brakuje mu klapy gaszącej. Możesz ją dołożyć z nowszego diesla z odpowiednim modułem. Wtedy będzie gasł super. Po wymianie poduszek silnika, będzie trochę lepiej. Wpisz sobie temat montaż klapy gaszącej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.