Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.


Nie dawno kupiłem F30 (290 tyś przebiegu).

Po jakimś czasie zauważyłem, że przy prędkości 70-120 i w górę, przy większych łukach (skręt kierownicy do 90 stopni w lewo i w prawo) przy wychodzeniu z zakretu płynnie odkręcajac kierownice, nagle kierownica zatrzymuje się przy (+- 20-45 stopni) i dopóki jej lekko nie pomogę się wyprostować, będzie tak jechał.


Oprócz tego

auto miało akcje serwisową w ASO na wymianę śrub mocujących maglownice. Po tym auto mniej myszkuje po drodze, jednak wciąż czuje że jest dość podatne na uksztaltowanie nawierzchni, czasem potrafi sam zmienić kierunek jazdy. (Lekkie koleiny). Przy rekach lekko opartych na kierownicy czuje jak kierownica ma ochotę skręcić raz w lewo, raz w prawo.


Czy to objawy uszkodzenia maglownicy?

P.S. Łudzilem się że ta akcja serwisowa obejmuje naprawę te usterki. Myliłem się, zmienili tylko śruby.

Opublikowano
jaka szerokość i ogólnie rozmiar opon? im szersza opona tym teoretycznie gorsze prowadzenie w koleinach, które "wciągają" auto w koleiny.
Opublikowano
może dokręcili Ci z mocno śrubę regulacyjną na maglownicy - jedź do nich niech poprawiają
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może dokręcili Ci z mocno śrubę regulacyjną na maglownicy - jedź do nich niech poprawiają

Akcja serwisowa obejmuje wymianę śrub silnika przekładni. Nic poza tym. Po co więc mieliby ruszać śruby do regulacji luzu w maglownicy?

Opublikowano

Problem występował także przed wizytą w ASO.

Jak wspomniałem po wymianie śrub na prawdę czuć poprawę, choć gosciu z ASO mówi że to niemożliwe.


Autami jeżdżę 10 lat (po 40-50tys rocznie). zwracam uwagę na najmniejsze szczegóły, oprócz tego szkolę ludzi na doskonalenie techniki jazdy, więc mi się nie przywidziało.


Poza tym, przed wizytą w ASO jazda z prędkością powyżej 140 kmh, było walką o życie, szczególnie na nierównej drodzę. Teraz jest lepiej, choć mniej rzuca po drodzę ale dalej czuje się niepewnie jadąc z dużą prędkością. Wyprzedzanie jest ciężkie zwłaszcza jeżeli robię to dynamicznie. Kierownica potrafi się przycinać przy delikatnych ruchach +-15 stopni, w sumie ogólnie przy skrętach kartingowych.


Jeśli chodzi o moje odczucia to czuje wtedy coś podobnego jakby opór pochodził od elementów które o siebie ocierają i nagle opór zwiększa się do tego stopnia że czuć zacięcie.

Opublikowano

Witaj w klubie, ja już męczę się się z tymi objawami od lutego tego roku a zaczęło się od najechania na krawężnik przy skręconych kołach lekko w prawo - objaw po zdarzeniu zacina się delikatnie wspomaganie kierownicy przy skrętach +/- 15 stopni prawo i lewo przy wyższych prędkościach podczas jazdy po łuku lub wyprzedzania czyli dokładnie jak u ciebie.

Podejście numer 1 - sprawdzenie zawieszenia oraz układu kierowniczego tutaj wszystko w jak najlepszym porządku i serwis nie miał się do czego przyczepić.Chyba stwierdzili, że chyba coś wydziwiam i szukam dziury w całym bo elektryczne wspomaganie działa inaczej itp itd, ale zrobili mi kalibrację kąta skrętu kierownicy - poprawy wg mnie brak.

Podejście numer 2 - nie dałem za wygraną i znowu wymogłem diagnozę tutaj o dziwo mechanik coś poczuł podczas jazdy (hura) i nawet znaleźli jakąś procedurę serwisową na tą przypadłość, która miała wyeliminować te zacięcia. Na pierwszy ogień sprawdzili jakiś krzyżak który podobno może rdzewieć i się zacinać co niestety u mnie nie miało miejsca, Punkt drugi mówił o aktualizacji oprogramowania całego samochodu wraz z update oprogramowania przekładni co wykonali i efekty jest taki, że wspomaganie zdecydowanie się utwardziło, blokowanie kierownicy lub wspomagania stało się bardziej wyczuwalne i przeniosło się w okolice niższych prędkości tak że czuje to już około od 40 k/h. Dodatkowo wykonali kalibracje powtórną kąta skrętu kierowniczy i tutaj efekt mam taki że blokuje mi się tylko w przydatku kręcenia kołem kierownicy w lewo podczas powrotu z prawego skrętu, w druga stronę kręcąc blokowania nie ma.

Podejście numer 3 - znowu na serwis mówiąc że tak to jest nie do przyjęcia i należny coś z tym zrobić bo auto fatalnie się prowadzi. Zostało więc na diagnozie elektrycznej jakiś tam czujników i reszty przez 2 dni w ASO wynik - przekładania do wymiany.


Podsumowanie - byłem na akcji serwisowej w 2019 roku i nic się wtedy nie zacinało. Podczas kręcenia kierownicą na postoju lub wolnej jeździe powyższych objawów brak. Stuków podczas kręcenia kierownicą również nie ma, jedyne co to mam sporą bezwładność lub luz podczas krecia energicznie lewo - prawo ale tu już sam nie wiem czy nie jestem przewrażliwiony. Doradca napomknął, że w każdym przypadku po uderzeniu w koło podczas kolizji lub wypadku muszą zgodnie z procedurą wymieniać przekładnię nie wiem ile w tym prawdy ale patrząc ile numerów OEM ma ta cześć w BMW to chyba musi być z nią coś bardzo zwalone na etapie projektowania lub użytkowania.

Na marginesie mam wymianę umówioną na środę 7 lipca, dam znać czy pomogło.

Opublikowano

Miałem to samo na zimie 195/65/r15 bodajże i teraz na lecie 245/40/r18. To nie to

jaka szerokość i ogólnie rozmiar opon? im szersza opona tym teoretycznie gorsze prowadzenie w koleinach, które "wciągają" auto w koleiny.
Opublikowano
Witaj w klubie, ja już męczę się się z tymi objawami od lutego tego roku a zaczęło się od najechania na krawężnik przy skręconych kołach lekko w prawo - objaw po zdarzeniu zacina się delikatnie wspomaganie kierownicy przy skrętach +/- 15 stopni prawo i lewo przy wyższych prędkościach ...

 

Hej! Dzięki za odzew. Powiem Ci że faktycznie częściej dzieje mi się to przy wychodzeniu z prawych zakrętów, ustalę to :D

Jeżeli chodzi o twoją przygodę z ASO to na prawdę długą drogę przebyłeś. Czekam na rezultat Twoich zmagań!

Opublikowano
Jestem po wymianie przekładni na nową i jest :mrgreen: dobrze :mrgreen: , wszystkie bolączki zostały wyeliminowane i kierownica skręca idealnie bez zacięć.
Opublikowano
Jestem po wymianie przekładni na nową i jest :mrgreen: dobrze :mrgreen: , wszystkie bolączki zostały wyeliminowane i kierownica skręca idealnie bez zacięć.

 

Cena? :|

Opublikowano
Mnie to wyniosło 2750 za nową oryginalną przekładnię, którą kupiłem poza ASO, oraz 1400 za wymianę w ASO po rabatach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe, że problemem jest skrzywienie listwy wewnątrz przekładni.

Miałem kilka takich przypadków w F10, ale w każdym przypadku powodem była kolizja

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mnie to wyniosło 2750 za nową oryginalną przekładnię

 

Gdzie tak darmo rozdają? Ja jak patrzyłem to oryginał coś 9-10kzł, nieoryginał (ten sam producent) to jakieś 6 kzł. Regeneracja ma mnie kosztować coś ok. 2 kzł.

 

oraz 1400 za wymianę w ASO po rabatach.

 

Bardzo dobra cena znowu :cool2: Mi kiedyś za samą zbieżność w ASO krzyknęli 950 zł, a gdzie jeszcze wymiana?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.