Skocz do zawartości

[E60] [530D] [PRE-LCI] Kompletnie losowo rozładowywujący aku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim,


Forum śledzę od dłuższego czasu. Znacznie mi pomogło w eliminowaniu kilku usterek. Tym razem, ręce mi już opadają i stwierdziłem, że założę swój temat, w którym również liczę na Waszą pomoc.


Zacznę od opisu problemu.

Kompletnie losowo coś rozładowuje mi akumulator do poziomu nawet 8V! :mad2: . Z problemem walczę już rok czasu i za nic nie mogę dojść co jest grane.

Nie ma znaczenia czy IBS podpięty- czy nie. Można uznać że zdarza się to cały czas losowo.


Klema IBS wymieniona na poliftową. Akumulator wymieniony na AGM. Zakodowany jak instrukcja przykazała + zarejestrowana wymiana.

Ładowanie w ukrytym menu oscyluje w okolicy 14,3V, cyferki cały czas się zmieniają ale, przeważnie są w zakresie 14V - 14,5V. Pomiar miernikiem w bagażniku wskazuje ok. 0,2V więcej.

Raz w trasie przyłapałem go, że napięcie ładowania na zegarach skoczyło do 15V. Nie powiem- zdziwiłem się. Po restarcie silnika, wszystko wróciło do opisanej wcześniej normy.


Po wpięciu miernika szeregowo, pobór prądu- po uśpieniu pojazdu wynosi 0,00A! :duh: Auto usypia się prawidłowo/książkowo, 30-40 minut i lampka przy lewarku skrzyni+lampka blokady tylnych szyb gaśnie.


Przykładowo:

Pomiaru dokonywałem w sobotę, potem wymieniłem akumulator na nowy, zakodowałem pojemność, zarejestrowałem wymianę, a następnie pokonałem trasę 100km, po czym od poniedziałku, aż do dzisiejszego (piątkowego) ranka trasy 2xdziennie- 5km. Dziś rano- akumulator zdechł i nawet nie otworzył samochodu z pilota.


Wcześniej:

[*]Wymieniłem IBS, przerobiłem wtyczkę (jedyna zmiana jaką zauważyłem to komputer zdążył mi raz pokazać, że mam niski poziom baterii- wcześniej takiego komunikatu nie spotkałem)

[*]Usunąłem zwarcie w prawym lusterku,

[*]naprawiłem wiązkę przy module MPM (gołe kable)- zamówiłem piny i kostkę z ASO pozarabiałem i poizolowalem przewody,

[*]wymieniłem czujnik poziomowania xenon z przodu na nowy (stary wariował),


No ogólnie było parę rzeczy związanych z elektryką, które mogłem podejrzewać o rozładowywanie aku. Niestety- nie trafiłem.


Zastanawia mnie jeszcze zamek w klapie bagażnika. Otóż światło w bagażniku świeci się tylko przez 2 sekundy po otworzeniu. Sytuacja dotyczy tylko światła we wnęce- te w klapie, w ogóle nie świeci. No, ale światło to w tej chwili mój najmniejszy problem.


Od noszenia akumulatora przez 3 piętra, do naładowania i z powrotem, dostanę jakiegoś schorzenia kręgosłupa.


Każda rada będzie mile widziana. Dzięki i pozdro, Bartek.

Opublikowano

Czy zauważyłeś może jakąś zależność między pogodą, a rozładowywaniem akumulatora? Np. może dzieje się to wtedy kiedy pada deszcz? Zapchane kanaliki odpływowe, uszkodzona uszczelka i woda dostaje się tam gdzie nie powinna...

 

Zastanawia mnie jeszcze zamek w klapie bagażnika. Otóż światło w bagażniku świeci się tylko przez 2 sekundy po otworzeniu. Sytuacja dotyczy tylko światła we wnęce- te w klapie, w ogóle nie świeci. No, ale światło to w tej chwili mój najmniejszy problem.

 

A może tam dochodzi do zwarcia? Przetarte przewody idące do klapy bagażnika powodują zwarcie przez co gaśnie światło? Jeśli nie masz innego punktu zaczepienia warto sprawdzić również to.


Czy w okolicy bezpieczników nad akumulatorem w bagażniku lub przy samym akumulatorze jest zupełnie sucho czy gdzieś jest wilgoć, woda?

Opublikowano

Odnośnie pogody to nie wykluczam tej możliwości, ostatnio w Warszawie padało (już cała Polska o tym wie :duh:) , a mi przyszło akurat jechać w tę pogodę, ale akumulator padł dopiero parę później. Nie mam szyberdachu.


Kanalik przy wlewie paliwa jest drożny, robiłem próbę i woda ścieka przy kole. Dla pewności przeciągnąłem przez niego 3m bardzo elastycznego przewodu, nigdzie nie było oporu.


Zauważyłem też, że po deszczu, z kratki nad akumulatorem spadały krople wody (bardzo mała częstotliwość). Uszczelniłem więc tę kratkę, bo woda wydobywała się spod ramki, a nie z gum.


Gdzieś się doczytałem, że niektórym akumulatory stoją po 2cm w wodzie i dalej działają, także to chyba raczej nie wilgoć.


W weekend wymontuję zamek klapy i przedzwonię sobie przewody.

Opublikowano
Cześć Wszystkim,


Forum śledzę od dłuższego czasu. Znacznie mi pomogło w eliminowaniu kilku usterek. Tym razem, ręce mi już opadają i stwierdziłem, że założę swój temat, w którym również liczę na Waszą pomoc.


Zacznę od opisu problemu.

Kompletnie losowo coś rozładowuje mi akumulator do poziomu nawet 8V! :mad2: . Z problemem walczę już rok czasu i za nic nie mogę dojść co jest grane.

Nie ma znaczenia czy IBS podpięty- czy nie. Można uznać że zdarza się to cały czas losowo.


Klema IBS wymieniona na poliftową. Akumulator wymieniony na AGM. Zakodowany jak instrukcja przykazała + zarejestrowana wymiana.

Ładowanie w ukrytym menu oscyluje w okolicy 14,3V, cyferki cały czas się zmieniają ale, przeważnie są w zakresie 14V - 14,5V. Pomiar miernikiem w bagażniku wskazuje ok. 0,2V więcej.

Raz w trasie przyłapałem go, że napięcie ładowania na zegarach skoczyło do 15V. Nie powiem- zdziwiłem się. Po restarcie silnika, wszystko wróciło do opisanej wcześniej normy.


Po wpięciu miernika szeregowo, pobór prądu- po uśpieniu pojazdu wynosi 0,00A! :duh: Auto usypia się prawidłowo/książkowo

 

Popełniłeś na samym początku błąd z pomiarem, nie będzie w E60 tak niskiego poboru w spoczynku, do tego punktu bym wrócił.

15V ładowanie jak najbardziej prawidłowe w pewnych warunkach w E60.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

To prawidłowe ustawienie miernika, prawda?

20200703-095907.jpg


Sprawdzałem na trzech miernikach, jeden był uszkodzony. 2 pokazywały te same wartości.


Nie wiem czy w ten weekend uda mi się wpiąć, ale spróbuję nagrać filmik i podesłać.


Znowu gdzieś wyczytałem i nie wiem czy to fake info, prośba o potwierdzenie:

"Lampka przy blokadzie szyb tylnych powinna zgasnąć w ciągu 2 minut od zamknięcia pojazdu."

Mi gaśnie po 30-40 minutach.

Opublikowano

Na Twoim miejscu pierw sprawdził bym wiązkę w klapie bagażnika, co chodzi o tą lampkę bo to dziwne.

Wszystko z klapą związane Ci działa? Sprawdzałeś jakieś błędy w kompie? Moze z tym coś powiążesz?

Opublikowano
Co do diody blokady szyb to prawda. Dioda przy lewarku zmiany biegów (automat) gaśnie po ok 40 minutach.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

Dzięki za porady, w takim razie mam kolejną listę podejrzanych do ogarnięcia w weekend:


[*]Lampki w bagażniku (+wiązka), czy nie robią zwarcia- wszystko poza oświetleniem jeżeli chodzi o klapę jest ok. Otwiera się z kluczyka, jest podświetlenie tablicy. Nie wiem co jeszcze mogłoby tam być.

[*]Lampka blokady tylnych szyb, dlaczego jest tak długo aktywna


Tak się jeszcze zastanawiam, może jest jakiś wspólny mianownik dla tych elementów np. w postaci wspólnego modułu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pomiar prądu w obwodzie zamkniętym

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YDj5gs8



Opis funkcjonalny (FUB) Opis diagnozy energetycznej

Dotyczy: -2005/08

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YJVAjyk

Opis funkcjonalny (FUB) Diagnostyka zużycia energii

Dotyczy: -2005/08

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YTg4b5W

Opis funkcjonalny (FUB) Diagnostyka energii: Sterowanie terminalem

Dotyczy: -2005/08

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YRrw26u



Opis funkcjonalny (FUB) Opis diagnozy energetycznej

Dotyczy:..... + 2005/09

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YKF9Hl7

Opis funkcjonalny (FUB) Diagnostyka energii: monitorowanie prądu w trybie gotowości

Dotyczy: 2005/09 +

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YOJID2m

Opis funkcjonalny (FUB) Diagnostyka energii: Sterowanie terminalem

Dotyczy: 2005/09 +

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YJKHkGv



Opis funkcjonalny (FUB) Diagnoza energetyczna: niekorzystne zachowanie klienta

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/XAS4A7f



Opis działania (FUB) Diagnostyka zużycia energii: Przebudzenie pojazdu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/documents-energy-diagnosis-1/XFcEYlh



Zasilacz

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/1s0kIYQ



Alternator

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/alternator/alternator/XXfFDg8



Inteligentny czujnik akumulatora (IBS)

Wymiana IBS.

Pojazd musi pozostać w stanie pasywnym przez co najmniej 3 godziny po zainstalowaniu nowego IBS: tylko wtedy nowy IBS może określić stan akumulatora. Pod warunkiem, że stan naładowania akumulatora jest zadowalający, komunikat zniknie z ekranu kontroli kontroli i będzie można wyświetlić aktualny stan naładowania akumulatora.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/alternator/intelligent-battery-sensor-ibs/X01Y4U8



Opis funkcjonalny (FUB) Regularne spanie

Dotyczy: 2006/03 +

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/YQ2rFZv

Opis funkcjonalny (FUB) Regularne spanie

Dotyczy: -2005/09

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/YMgu7bj



Napisz miesiąc i rok produkcji auta.

Na szybko spojrzałem na schematy elektryczne , na tą chwilę wychodzi mi ,że wspólnym modułem dla opisanych przez ciebie odbiorników jest podstawowy moduł na nogi....... A1a. Ale to wszystko zależy od daty produkcji auta.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/RLrsIw8

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Miernik ze zdjęcia jest żle podpięty. Do pomiaru prądu w zakresie mA nie przepinamy czerwonego kabla. (napis mA nad prawym czerwonym złączem)


Polecam najpierw połączyć klemę z aku a następnie przejść na pomiar "przez multimetr" (wysoki prąc początkowy może go zepsuć).

Opublikowano

ja miałem taki przypadek, że przycisk panelu szyb od kierowcy do blokowania tylnych szyb czasem jak się wcisnął to nie odklikał i to raz rozładowało mi akumulator w 1 noc do zera na wakacjach... wymieniłem panel cały i nie ma z tym problemu już.


Kolejna kwestia miałem jak sito wiązkę od maglownicy i czasem miałem komunikat niskiego stanu akumulatora, mimo, że go ładowałem, po wymianie wiązki problem zniknął.

Kolejna kwestia ale bez objawowa, zaśniedziały styk kabla plusowego, który łączy się przez podłogę w bagażniku może powodować słabe ładowanie aku lub jego brak ładowania czasem..

Kolejna kwestia w innej e60 coś co żarło prąd to był moduł MULF źle zakodowany i cały czas był aktywny, wywalenie bezpiecznika pomogło a rozwiązaniem problemu było wymiana całego modułu MUFL.

W obu e60 wymieniałem klemę IBS, ale sama klema, nawet rozwalona i sypiąca błędem, nigdy nie robiła problemów z elektryką w moich e60, ale wymieniłem je na wersje poliftowe aby mieć spokój w razie co i nie wkurzać się na błędy

Opublikowano

Dzięki wielkie za porady, poświęcę się lekturze i pomierzę obwód jeszcze raz :-)

Pracy jednak na dłużej niż weekend. Odezwę się wkrótce i zdam raport.

Opublikowano

Napisz miesiąc i rok produkcji auta.

Na szybko spojrzałem na schematy elektryczne , na tą chwilę wychodzi mi ,że wspólnym modułem dla opisanych przez ciebie odbiorników jest podstawowy moduł na nogi....... A1a. Ale to wszystko zależy od daty produkcji auta.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/RLrsIw8

 

O proszę, czyli jest jakaś kolejna możliwość.

Rok:2004

Miesiac:03


Bartek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Tak się jeszcze zastanawiam, może jest jakiś wspólny mianownik dla tych elementów np. w postaci wspólnego modułu?

 

Możliwość jest zawsze .

Pytałeś o to wcześniej. Nie wiedząc jakiej daty jest twoje auto szukałem informacji na ten temat i znalazłem ją dla modułu , bodajże dla pojazdów z 2007 roku.

Jak znajdę trochę czasu to przeanalizuje tą informację dla twojego rocznika.


A tu masz fajny filmik z pomiaru lewego poboru prądu. Miałem go umieścić wcześniej ale jakoś mi to umknęło.

https://youtu.be/ErZRdA1CtLs

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęstszy powód takich problemów to moduł telefonu. Miałem też kilka przypadków związanych z CCC i jeden związany z licznikiem
Opublikowano


Tak się jeszcze zastanawiam, może jest jakiś wspólny mianownik dla tych elementów np. w postaci wspólnego modułu?

 

Możliwość jest zawsze .

Pytałeś o to wcześniej. Nie wiedząc jakiej daty jest twoje auto szukałem informacji na ten temat i znalazłem ją dla modułu , bodajże dla pojazdów z 2007 roku.

Jak znajdę trochę czasu to przeanalizuje tą informację dla twojego rocznika.


A tu masz fajny filmik z pomiaru lewego poboru prądu. Miałem go umieścić wcześniej ale jakoś mi to umknęło.

https://youtu.be/ErZRdA1CtLs

 

Wybacz, rzeczywiście nie podałem tych danych wcześniej. Dzięki za poświęcony czas :-) Byłbym rad gdybyś podesłał jakieś info odnośnie mojego rocznika.

Filmik rzeczywiście dobry, obejrzałem od deski do deski. Łebski gość, niestety oscyloskop jego klasy przewyższa mój budżet. Czy takie w granicach 500 pln na allegro jak ten poniżej nada się do czegoś więcej niż do obsługi jako multimetr?

https://allegro.pl/oferta/mustool-miernik-multimetr-graficzny-z-oscyloskopu-8903602978


Ciężko wyłapać takie tiki na zwykłym mierniku. Tym bardziej gdy miernik nie pokazuje użycia prądu. Tak jak wspomniałem powalczę jeszcze z poprawnym podpięciem miernika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też się zastanawiam nad kupnem MULTIMETR GRAFICZNY OSCYLOSKOP MDS8207 MUSTOOL 2w1 .

Oglądałem jego recenzje. Nie jest idealny ale w tej cenie, wart zakupu.


Fajne są też cengi. Jest to najlepsza opcja do pomiaru natężenia prądu.

Ten miernik jest na tyle fajny , że możesz robić odczyty na telefonie...

HoldPeak cyfrowy miernik cęgowy HP-570C-APP 1000A AC/DC napięcie prądu pojemność multimetr temperatury podłącz do testera telefonu

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czołem załoga.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc przedstawię tutaj nowy problem mojego auta.

Samochód usypia, diody gasną a jednak coś rozładowuje mi aku ale tylko do 28-30%, auto pali normalnie ale praktycznie za każdym razem wita mnie mieląca zmieniarka, która doprowadza mnie do szewskiej pasji. Codziennie robię trasę ok 30km w jedną stronę do pracy i myślę, że choć trochę powinien się podładować a jednak bimmer tool pokazuje jedynie wzrost 1-2%. Akumulator raz rozładował się kiedy padł mi regulator napięcia. Zauważyłem, że grzanie tylnej szyby nie działa, lecz zaglądałem do wiązki i od mojej ostatniej jej naprawy nic się tam nie pourywało.

Czy IBS przedliftowy może płatać takie figle? (klema z dwoma przewodami w metalowej obudowie)


Z pozdrowieniami!

Szymon

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czołem załoga.

Nie chcę zakładać nowego tematu więc przedstawię tutaj nowy problem mojego auta.

Samochód usypia, diody gasną a jednak coś rozładowuje mi aku ale tylko do 28-30%, auto pali normalnie ale praktycznie za każdym razem wita mnie mieląca zmieniarka, która doprowadza mnie do szewskiej pasji. Codziennie robię trasę ok 30km w jedną stronę do pracy i myślę, że choć trochę powinien się podładować a jednak bimmer tool pokazuje jedynie wzrost 1-2%. Akumulator raz rozładował się kiedy padł mi regulator napięcia. Zauważyłem, że grzanie tylnej szyby nie działa, lecz zaglądałem do wiązki i od mojej ostatniej jej naprawy nic się tam nie pourywało.

Czy IBS przedliftowy może płatać takie figle? (klema z dwoma przewodami w metalowej obudowie)


Z pozdrowieniami!

Szymon

Pierwsza generacja IBS potrafi dziwne rzeczy robić.


Odłącz ją na kilka dni i sprawdź czy coś się zmieni w zachowaniu

Opublikowano
IBS najlepiej kup z polifta 2007-2010 data jest na naklejce. Pasuje od prawie wszystkich Serii Exx oraz Mini. Koszt 50-100 zł. Do tego adapter z ASO 80 zł na allegro i masz pewniaka że działa.
Opublikowano
Generalnie obstawiałem uszkodzenie wiązki klapy ale przeglądałem ją ostatnio i nie znalazłem uszkodzonych przewodów. Na początek odepnę klemę i zobaczę czy to ona jest winowajcą. Tak jak wspomniałem - aku nie rozładowuje się całkowicie ale do 28-30% co pozwala na uruchomienie samochodu ale idzie zima i nie wiadomo czy mróz nie wpłynie negatywnie na słaby aku i auto finalnie nie odpali.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.