Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panie i Panowie,

Zastanawiam się nad skalą problemu oraz co zrobić aby tego uniknąć na przyszłość a wiec ....

Pacjent 530 e x drive z sierpnia 2019 z id7. W ostatnim tygodniu przy przebiegu ok. 17 000 km głównego i ok 2 300 km komputer wyświetlił błąd napędu. Objawem było brak możliwości poruszania się na napędzie elektrycznym, brak możliwości naładowania akumulatora i włączającą się co chwile informacja o uruchomionej procedurze podgrzania akumulatora. Po diagnostyce w ASO wyszło uszkodzona cella w akumulatorze wysokonapięciowym. Z rozmowy z serwisantem ponoć nie jestem odosobnionym przypadkiem, co dla mnie jest bardzo dziwne przy tym przebiegu :roll: . Żeby było śmieszniej serwisant stwierdził że wymienią celkę i mają nadzieję że będzie dobrze jak nie to będą szukać dalej.

I moje pytanie czy komuś coś podobnego się zdarzyło?, powoli myślałem o wirusie ale w tej sytuacji możliwość utraty gwarancji może mieć poważne konsekwencje.

Drugie pytanie jak użytkować na co dzień aby przedłużyć żywotność baterii?

Opublikowano
Na akumulator jest gwarancja 100 000km i 6 lat, więc będą naprawiać. Akumulator ma budowę modułową z kilku pakietów akumulatorów, więc serwisant miał pewnie na myśli pakiet. Wymienią i będzie OK. Mnie udało się "na prądzie" przejechać już blisko 8tyś km. Jak podaje instrukcja "W okresie obowiązywania Certyfikatu Nabywca ma wyłącznie prawo domagać się przeprowadzenia bezpłatnych napraw usterek technicznych akumulatora wysokonapięciowego BMW. Taka naprawa może zostać przeprowadzona poprzez wymianę akumulatora wysokonapięciowego BMW na akumulator wysokonapięciowy BMW nowej generacji. W wyniku tego niektóre parametry techniczne pojazdu BMW mogą ulec zmianie bez zauważalnego wpływu na właściwości jazdy pojazdu BMW w zwyczajnych warunkach jazdy" więc może dostaniesz nowy pakiet o większej pojemności ( jeśli nie masz)?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator wysokonapięciowy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnZ7IXsy4

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnZB9exkQ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/wiring-functional-info/power-train/hybrid-car/high-voltage-battery-unit/1VnZ8phPwk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnYyEj7CW

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnYwokrV1


Akumulator wysokonapięciowy: Określanie pojemności

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/wiring-functional-info/power-train/hybrid-car/high-voltage-battery-unit/high-voltage-battery-evaluate-battery-condition/1VnYsjMLgc


Układ wysokiego napięcia

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/wiring-functional-info/power-train/hybrid-car/high-voltage-electrical-system/1VnZ4MXssm


Sprawdzanie złącza wysokiego napięcia pod kątem korozji

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/wiring-functional-info/power-train/hybrid-car/high-voltage-electrical-system/high-voltage-electrical-system-locate-insulation-fault/1VnYzjHVHs


Zawór odcinający czynnik chłodniczy w kabinie pasażerskiej

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnYzLBUxY

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnYQu5HtE


Elektronika maszyn elektrycznych (EME)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnZEsDbEs

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g30-530e-iperformance-lim/1VnYzCZXEF

Opublikowano
A jak sprawdzić czy jest powiekszony czy nie? Jak bym wszystko wyłączył nie przekraczał 100km/h i w trybie eco to może z 47 km jest do zrobienia. Przy normalnej jedzie 35-37 km to maks jaki udaje mi się wyciągnąć.
Opublikowano
Akumulator 12kWh był montowany od sierpnia 2020, po przerwie urlopowej fabryk BMW. Mój najdłuższy dystans na jednym ładowaniu to 54km podmiejskiej jazdy. Duże znaczenie ma styl jazdy i udział w zużyciu enegrii: ogrzewania, świateł, klimatyzacji. Przy obecnych warunkach czyli 28 stopni w mieście zasięg to około 40km a jak naładuję się w pracy to w ciągu dnia na prądzie przejeżdżam nawet 90km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na akumulator jest gwarancja 100 000km i 6 lat, więc będą naprawiać. Akumulator ma budowę modułową z kilku pakietów akumulatorów, więc serwisant miał pewnie na myśli pakiet.

 

tylko tyle? to są oficjalne dane BMW?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

to nie usterka ale irytujace ze jest brak szybkiego ladowania. Z silnika spalinowego akumulator mozna naladowac w 30 minut a z ladowarki 2,5h najszybciej.

Pytam z ciekawosci, moze ktos wie jaki to wielki problem bylo dorzucic ? I tak 400V idzie z kabla.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć.


Dołączę się tutaj ze swoim pytaniem. Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem 530e. Auto z września 2017 roku i przebiegiem 28k mil - czyli 45k km (wersja UK ponieważ tu mieszkam). Podłączyłem na noc i rano było 100% baterii. Przejechałem na tym około 7 mil czyli lekko ponad 10km i wskaźnik baterii pokazał 0. Co z tym fantem zrobić? Czy w UK też jest 100k km gwarancjii na baterie? Czy można im zrobić jakiś reset?


Dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano
Cześć.


Dołączę się tutaj ze swoim pytaniem. Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem 530e. Auto z września 2017 roku i przebiegiem 28k mil - czyli 45k km (wersja UK ponieważ tu mieszkam). Podłączyłem na noc i rano było 100% baterii. Przejechałem na tym około 7 mil czyli lekko ponad 10km i wskaźnik baterii pokazał 0. Co z tym fantem zrobić? Czy w UK też jest 100k km gwarancjii na baterie? Czy można im zrobić jakiś reset?


Dzięki i pozdrawiam.

 

Abys nie wydawał funciaków na darmo to od razu powiem że nie zadziała żadne formatowanie, resety, normalizowanie czy inne zabawy tym podobne. Jedyne co pomoże to wyjąc baterie, znaleźć uszkodzone ogniwa i je WYMIENIĆ na nowe lub używane w dobrym stanie. Po tym wszystkim trzeba je umiejętnie naładować przed włożeniem do auta.

Opublikowano

No ale z tego co tutaj chłopaki piszą to gwarancja chyba jeszcze obejmuje te baterie.


Edit:

Dodam że właśnie znalazłem w aplikacji na telefonie:

Zużycie prądu 40 kWh/100km

Rekuperacja 7,0 kWh/100km

Odległość w trybie elektrycznym od ostatniego ładowania 12,8km


Tak to wygląda.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale z tego co tutaj chłopaki piszą to gwarancja chyba jeszcze obejmuje te baterie.


Edit:

Dodam że właśnie znalazłem w aplikacji na telefonie:

Zużycie prądu 40 kWh/100km

Rekuperacja 7,0 kWh/100km

Odległość w trybie elektrycznym od ostatniego ładowania 12,8km


Tak to wygląda.

 

Masz nienaturalnie duze zuzycie pradu, normalnie powinno byc lekko 2-3x mniej nawet jakbys jezdzil ciagle tylko w trybie elektrycznym bez wlaczania wogole silnika spalinowego.

Wyglada to tak jakbys jezdzil ciagle z max klimatyzacja, wszystkimi fotelami i kierownica ustawiona na max grzanie, cos kradnie prad.

Ponizej masz jakie bylo srednie zuzycie pradu u mnie w F30 przy jezdzie 50/50 prad/benzyna


49449445082_a0ec34a073_o.jpg

.

Opublikowano

Ja piszę o jeździe w mieście na trybie czysto elektrycznym. Nie włączam silnika spalinowego nawet na chwilę.

Wczoraj jeździłem obchodząc się z pedałem gazu bardzo delikatnie.

Zużycie prądu 35 kWh/100km

Rekuperacja 5,0 kWh/100km

Odległość 13,4km na całej baterii.

Temperatura w aucie ustawiona na 20C. Fotel włączony na pierwsze 10min jazdy jak już cieplej to wyłączam. Radio grało i świeciły światła. Ambient podświetlenie włączone.

Opublikowano
U mnie jadąc tylko na elektryku 50% zasięgu na prędkości ok 120km/h i 50 % w mieście zasięg jest w granicach 36 - 45 km na elektryku. Średnia konsumpcja od 18kWh - 22 kWh.
Opublikowano

Udało mi się troszkę poprawić ale to i tak daleko od Was

Zużycie prądu 25,5 kWh/100km

Rekuperacja 4,0 kWh/100km

Odległość 16,5km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

16km na pradzie to normalny wynik przy starej baterii, ona ma raptem ~6kWh netto.

Latem bez uzywania ogrzewanych siedzen i eco klima zrobisz ze 23-25km.


Generalnie zasieg na tych bateriach jest zenujacy i dlatego BMW szybko wprowadzilo baterie 2x wieksze.

Przewiduje spora utrate wartosci tych hybryd z lat 2016-2019 bo teraz miejskie szkraby ala A-klasa potrafia juz miec 15kWh i zasieg 60-70km.

.

Opublikowano

Dziś byłem na sprawdzeniu w BMW. Mówią że jest wszystko ok. Powiedzieli też że zasięg może być mniejszy ze względu na ładowanie baterii ładowarką z gniazdka. Podobno że jak założę wallboxa to i więcej wtedy będzie bateria naładowana i przejadę więcej kilometrów. Dziwi mnie to bo przecież ta ładowarka też ładuje 100% tyle że w dłuższym czasie. Dziwna sprawa jak dla mnie.


Czy możecie dodawać dane z waszych aplikacji tutaj? Jakie u Was jest zużycie na samym prądzie i jaki zasięg? Dodając co mieliście włączone w danej chwili itd. Thx.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiedzieli też że zasięg może być mniejszy ze względu na ładowanie baterii ładowarką z gniazdka. Podobno że jak założę wallboxa to i więcej wtedy będzie bateria naładowana i przejadę więcej kilometrów.

 

Zmien serwis :duh:

.

Opublikowano
Panowie a czy orientujecie się jak to jest z tymi ogniwami w bateriach wysokonapięciowych? Czy jak padnie jakieś ogniwo to bateria działa dalej i nie wywala żadnych błędów? Czy raczej jak coś padnie to są od razu błędy?
Opublikowano
Jak padnie jedno ogniwo , to wskazuje brak zasięgu plus komunikat o uszkodzonym napędzie (nie ma informacji że to bateria) i konieczności udania się do serwisu. Zresztą można to zobaczyć również po spalaniu bo rośnie powyżej 11l/100km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.