Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, zakupiłem niedawno bmw f31 320d. Rocznik 2014, przebieg 204000 km. Podczas oględzin samochodu na stacji diagnostycznej pomiar pokazał stan amortyzatorow tylnich 75%, przednich 50%. Jako, ze opony kwalifikowały się do wymiany, postanowiłem wymienic opony z run flat na zwykle. Z ciekawości wykonałem ponownie badanie amortyzatorow na dwóch różnych stacjach. Na obydwu Stacjach diagnostycznych stan tylnich około 75%, przednich około 65%. Nie zastanawiałbym się nad wymiana gdyby nie fakt, ze przod wydaje mi się bardzo miękki i zdecydowanie miększy od tylu. Podczas gwałtownego skręcania wyraźnie widać o czuć bujnięcie przodu. Podobnie podczas najechania na próg zwalniający, wyraźnie czuć podwójne bujnięcie przodu samochodu. (Efekt jak w Łodzi). Po najechaniu tylu na próg ponownie czuc bujnięcie przodu. Podczas gdy naciskam na maskę nad amortyzatorami przednimi, jestem w stanie bardzo mocno rozbujać samochód. Tzn, nie buja się w nieskończoność (Wyraźne dwa bujnięcia) ale amplituda wydaje mi się bardzo duża. Z tylu nie zauważyłem czegoś takiego. Wierzyć przyrządom pomiarowym czy wymieniać? Czy może f31 tak ma? Posiadam również e87 118d i f31 w porównaniu z jedynka jest bardzo miękkie. Dodam, ze w obydwu zawieszenie jest standardowe. Bmw f31 ma oryginalne amortyzatory z pierwszego montażu. Data produkcji 2014 made in Poland.
Opublikowano
nie powinno tak być, ja żeby tak rozbujać auto przy sprawdzaniu zawieszenia czy nic nie stuka musiałem poprosić mechanika o pomoc a mam 186 cm i 90 kg wagi. Co prawda mam Mpakietowe, ale nawet w zwykłym powinno być stabilniejszę. Czesto na stcji wylane amortyzatoru przechodzą test
Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. Nie miałem punktu odniesienia bo poprzednia trójka jaka miałem to e46 330d w kombi na m-pakietowymi zawieszeniu. Było ono zdecydowanie twardsze niż w jedynce. Jestem podobnej postury co Ty wiec amorki przednie do wymiany :)
Opublikowano
Jestem już po wymianie. Amortyzatory Sachs, odboje i osłony. Efekt? Zdecydowana poprawa właściwości jezdnych :) nie ma już bujania i samochód prowadzi się bardzo precyzyjnie i pewnie. Po wymianie amorkow zrobili mi jeszcze geometrię. Czy ktoś wie jakie powinny być poszczególne kąty w tym modelu? Sprawdziłbym sobie czy wszystko ok.
Opublikowano

Siemanko,

posiadam F30tke ale myślę że nie różni się dużo od F31 :lol:

wrzucam fotki jakie udało mi się zrobić na stacji diagnostycznej:


Przód:

20200305-133747.jpg

Tył:

20200305-133729.jpg


Wydaje mi się że zakresy tolerancji są na zielonym polu po lewej i po prawej od wartości.


Jakby ktoś się zna to może opisać dane pomiary, byłym wdzięczny :)


Mam nadzieję że pomogą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.