Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.


Dzisiaj zaświeciła mi kontrolka aby dolać płynu do chłodnicy. Dawno tam nie zaglądałem wlewam patrzę a tam po dolaniu gesta czarna maź.

Wygląda mi to na olej. po zapach wydaje mi się że to olej silnikowy. Moja prośba do was: Co sprawdzić ewentualnie zrobić przed zrzucaniem głowicy?

Jakieś pomysły gdzie może być wyciek?


Wrzucam zdjęcia

95ae246d3b2e176emed.jpg


6f4c88a87657fd06med.jpg


b36dd45a0b1d953amed.jpg

Opublikowano
Po kolorze ciężko stwierdzić, bo po zmieszaniu z płynem nawet silnikowy tak wygląda. Chłodniczka oleju jest chyba także przy filtrze olejowym? Nie znam akurat wersji wysokoprężnej, ale takie przypadki i ten widok w ciężarówkach do standard. Pęknięte chłodnice oleju silnikowego, czy uszkodzona uszczelka na łączeniu chłodnicy z blokiem. Wiadomo, że ciśnienie oleju jest większe niż w układzie chłodzenia, więc olej "idzie" do chłodnicy. Co prawda po zgaszeniu sytuacja się zmienia i brak ciśnienia oleju powoduje przedostawanie się płynu do misy olejowej. Zawsze warto sprawdzić, bo to prostsze i tańsze od zdjęcia głowicy jednakże.
Opublikowano
może na zdjeciach tego nie widać ale ta maź jest zupełnie czarna. w sumie to sam nie wiem po zapachu wydaje mi sięże to silnikowy ale kto wie. sprawdzę chłodniczkę oleju i podstawę. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Opublikowano
Tylko podstawa filtra oleju lub glowica, nic innego nie ma polaczenia z olejem silnikowym. Najpierw wymien uszczelki podstawy filtra oleju, dobrze wyplukaj uklad chlodzenia i zmien olej, zalej nowy plyn chlodniczy i upewnij sie ze bedzie juz czysty i pojezdzij troche. Jezeli dalej sie przedostanie olej w takich ilosciach, to pozostaje uszczelka glowicy, glowica lub ewent blok
Opublikowano

Witam.

Na chwilę obecną jest pęknięta chłodniczka oleju. wymienię, poskładam, wypłuczę układ z oleju, zmienię olej i zobaczymy co będzie. Jeśli nie będzie puszczać oleju to temat będzię zamknięty lecz na razie zobaczymy co będzie po wymianie chłodniczki.

Opublikowano
Tylko nie przestrasz się jak olej sie pojawi, mimo, że wypłuczesz. Używalismy do tego celu płukanki Liqui Moly, nie pamiętam indeksu. Jest to specjalna płukanka do usuwania oleju. Mimo to często po przejechaniu pare dni poźniej na górze zbiornika zbierał się olej. Zbieralismy szprycą i tak do skutku 2 - 3 razy. Wtedy można już wymienić płyn na docelowy, bo wg mnie nie da sie przy dużej ilości oleju w płynie usnąć go za jednym płukaniem. Jeżeli masz peknietą, to ilość jest na pewno duża, wymień też koniecznie olej w silniku (jak wcześniej pisałem -> gasisz silnik, brak ciśnienia oleju, a płyn jest pod ciśnieniem, więc trafia do oleju) i zobacz czy do odmy nie nagoniło "masła".
Opublikowano

pamiętaj o płynie z nagrzewnicy przy płukaniu i auto musi osiągnąć min 90 stopni aby otworzył się termostat no i masz dodatkowy termostat skrzyni biegów który otwiera się po dłuższej jeździe gdy automat osiągnie odpowiednią temperaturę

No chyba, że prawie wszystko wywalisz z auta, termostaty, rury, chłodnicę, umyjesz to osobno, potem złożysz, przepłuczesz złożony układ 2 może 3 razy i będzie ok

Opublikowano

Witam,

Auto będzie nagrzewane i płukane kilka razy. Czyli co , mowicie żeby jeżdzić i ze zbiorniczka u góry po prostu ściągać jakąś strzykawką albo czymś? i tak do skutku aż się wyczyści i dopiero wtedy płyn na docelowy?

Opublikowano
Tak jak mwówiliście. Po płukaniu kilkakrotnym nawet, pojawia się olej w zbiorniczku. Na razie będę jeźdił i obserwował co się będzie działo. Zbierac to jakąś strzykawą czy po prostu lepiej bez spuszczania płynu po prostu odkręcić zbiorniczek, wylać to gówno co się zebrało umyć go i tak aż się oczyści?
Opublikowano
Witam ściągam ze zbiorniczka resztki oleju. Zauważyłem że węże wodne po podróży są dość twarde. Nie wiem czy nie za twarde. Ciężko je ścisnąć ręką. U was przy dobrze nagrzanym silniku też są takie twarde?
Opublikowano

węże chłodzenia są dość twarde ale nie do przesady. Zbadaj po ostrzejszej jeździe czy wąż idący od głowicy do chłodnicy w opasce mocowanej do zbiorniczka jest mocno zblokowany w opasce, tak jakby wąż chciał rozerwać opaskę, czy też jest to spasowane bez nadmiernej opuchlizny węża ?


Jak dokręcasz korek od zbiorniczka ? Nie wolno go zakręcać na maska, tzn do pierwszego oporu mimo że dalej możesz zrobisz np 1/4 obrotu, on musi mieć delikatny zapas na gwincie, bo inaczej korek nie będzie pracować, bo zablokujesz ujście nadmiaru gazów.


Temat skomplikowany, kosztowny i czasochłonny.

Opublikowano

Witam.


No więc tak: Po przejechaniu trasy około 130km zaświeciła mi się kontrolka ze jest mało płynu w zbiorniczku. Zostawiłem auto żeby wystygło i dolałem płynu. Dzisiaj rano wyjezdzając do pracy auti zostawialo za sobą tak dużą białą chmurę że postanowiłem się wrócić i wziąć drugi samochód.

Czy to musi być uszczelka pod głowicą?

Opublikowano
Masz jeszcze opcję chłodniczki EGR. Jak nie była robiona to przy takiej ilości oleju jak przeszło przez układ mogło wzrosnąć ciśnienie i strzelić. Najszybciej odkręcić łącznik przy wydechu i jak wyleci płyn to jest dziura.
Opublikowano
ogólnie po trasie po zgaszeniu auta po pewnym czasie zaczął mi kapać płyn pod samochodem a dokladnie z tego co zauwazyłem to kapało z łącznika tłumika środkowego albo DPF ale nie jestem pewien. na pewno na łączniku rury wydechowej z jakąś puszką zaraz pod samochodem tylko nie jestem pewien czy to srodkowy czy dpf. wykapało mi jakieś 2 litry płynu... po zgaszeniu auta.
Opublikowano

Witam


Chłodniczka EGR jest pęknieta. Dzisiaj zmieniam i zobaczymy co będzie. Będę dawał znać.


Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Wymienilem chlodniczke EGR. węże w normie miekkie, olej zzbieram jeszcze z góry zbiorniczka ale to raczej resztki z przepłukania ukladu. Zrobiłem trase okolo 250 km w jedna strone i co zauważyłem że na autostradzie przy wyprzedzaniu, mocniejszym depnieciu na gaz walnie dyma bialego ze widac w tylniej szybie... Ilość płynu w zbiorniczku nie zmienia sie, tak jak byl zalany tak jest po 500 km. Może ma ktoś jakiś pomysł skad?

Opublikowano
Ja chyba ponad 2 tys widziałem, u mnie było tyle tego że wypalało się z czasem. Pamiętaj że on siedzi w końcowym środkowym i dpf. A sam płyn jest bardziej odporny na parowanie niż woda.
Opublikowano

Witam


Auto prz stało dymić. Stan płynu się nie zmienia z ieram resztki oleju z powierzchni. Teraz pytanie bo rozleciał mi się korek od zbiorniczka wyrównawczego mianowicie ta dolna część się oderwala i oring dolny mi spada. Korek już zamówiony ale moje pytanie brzmi czy przez to może pompować węże? Bo po wymianie chłodniczymi EGR po 500 km były węże miękkie teraz coś twardnieją czy to ma jakiś związek? Korka nie dokręcamy na Maksa

Opublikowano
Pamiętaj, że panuje tam ciśnienie i węże nie będą miękkie za specjalnie. Najlepiej będzie jak porównasz z kimś, kto ma taki sam silnik.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.