Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Szybkie pytanie, poniewaz jestem umowiony na 06.08 na mapę. Bmw e60 530d 231km, przyspiesza ladnie od 2000 obrotow. Do 2000 jakos dziwnie powoli, a od 2000 wciska ostro, tak jak na filmiku ktory znalazlem:
, mozecie podpowiedzieć czy chodzi tak jak powinno byc czy powinno nizej brac? Jezeli tak to w czym szukac przyczyny?
Opublikowano

Kwestia ustawienia turbo. Od 2000 zaczyna doładowywać dzięki czemu

przyspiesza ladnie

 

Jeśli nie przerywa, nie ma drastycznych spadków mocy przy np. 3000 obr. to wszystko jest ok.


Mapą można ok 300KM i 600Nm zrobić w tym silniku, a przy tym zmienić poziom obrotów kiedy turbo zaczyna ładować.

Opublikowano

Trochę mnie to uspokoiło, bo myslalem, że juz cos nie tak :)

Jedyna dziura jest po 4.5tys obrotów, czuj jak przestaje ciągnąć az cialo idzie do przodu. Na mapie moga mi przestawić turbo? Bezpieczne to bedzie? Chyba, ze tak wysoko turbo lapie to moze kwestia zapchanego dpf lub zawalonego egr?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Turbo rozpędza się od około 2000 dopiero, ale jak chcesz poczuć przyspieszenie możesz zrobić "launch control" domowym sposobem.


Wciskasz hamulec w podłogę i wkręcasz na 2500obr, puszczasz hamulec i gaz w dechę. Ale z DSC włączonym, bo bez to będziesz gumę palił jeśli nie masz xD.


Dobrze też sprawdzić stan turbo i dolotu. Widze, że masz 270kkm - u mnie to był czas najwyższy na regenerację (przy okazji pompę wody i wszystko co na pasku chodzi).

Opublikowano
Okaze się co na hamowni wyjdzie. Ew czy jest w stanie mi podpowiedziec czy to tak ma byc czy nie. Ogolnie pod kompa to cisnienie w turbo jest w porzadku. Najwyzej zajmę się czyszczeniem. posprawdzam wezyki czy nie sa popekane. Intercooler moze miec duzo wspolnego jezeli gdzies przepuszcza chyba, no nie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja za miesiąc będę jechał na hamownie, turbo mam po regeneracji w lutym, rura dolotu za chłodnicą miała dziurę wytartą przez jakiś wężyk, zostało to pospawane. Teraz coś minimalnie olej cieknie, z tym, że nie wiem z jakiego miejsca, nie mam gdzie sprawdzić od dołu, ale możliwe, że intercooler. Wiec u mnie przed hamownią jeszcze jadę na przegląd, dodatkowo zamówiłem sobie intercooler większy coś jak turboworks na standardwe mocowania.


zwaYx28.png



Na jakieś mega wartości nie licze, może z 250-270KM, bo muszę mieć DPF na miejscu i nie chcę mieć z tym problemów. Jak turbo będzie wstawać wcześniej, czy trochę niuta się ugra to będzie ok.

Opublikowano

Okaze się co na hamowni wyjdzie. Ew czy jest w stanie mi podpowiedziec czy to tak ma byc czy nie. Ogolnie pod kompa to cisnienie w turbo jest w porzadku. Najwyzej zajmę się czyszczeniem. posprawdzam wezyki czy nie sa popekane. Intercooler moze miec duzo wspolnego jezeli gdzies przepuszcza chyba, no nie?

 

Warto przy tej okazji sprawdzić szczelność wszystkiego (w tym intercoolera) i chyba najważniejsze - drożność przewodu doprowadzającego olej do turbo. Kilkanaście razy zgasisz auto od razu po szybkiej jeździe i przewód staje się niedrożny (olej w środku się zapieka, tworzy nagar) w konsekwencji nie smarując turbo - szybka droga do zatarcia turbiny i konieczności regeneracji. Warto nawet profilaktycznie wymienić ten przewód, bo to koszt kilkunastu złotych (niestety nie wiem jak z dojściem do tego przewodu, możliwe że wymiana będzie trudna), a zapewnisz sobie bezawaryjną pracę turbiny na kolejne lata.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

trochę to przesądne bo w dieslu nie ma takiej temperatury jak w benzynie.

Turbina przy ostrym butowaniu ma temperaturę około 220 stopni jak dobrze ją ciśniemy (zazwyczaj 150-170). Sam silnik ledwo osiąga 100 stopni który dostał mocno po tyłku. A pozostawiając auto włączone na postoju, to temperatura będzie tylko rosła lub utrzymywała się.


Schłodzić można powolną jazdą a nie staniem w miejscu..

Lub można włączyć na chwilkę gorący nawiew to silnik dostanie od razu zimny prysznic w postaci kilku litrów chłodnego chłodziwa z nagrzewnicy i chwila moment temp spadnie o około 10 stopni w całym silniku.

Kolejna kwestia trzymanie pedału hamulca i gazu w automacie to jest jedyna rzecz jaka rozwali nam sprzęgło i całą skrzynię. A jeżeli jeszcze mamy podniesioną moc i wyżyłowany moment ponad zakres to już w ogóle ją w szybkim czasie spalimy.

Nie wiem czy procedura Launch control coś zmienia ale wydaje mi się, że mocno niszczy skrzynie i sam konwerter tam gdzie mamy dużą moc

Opublikowano
Mam czujkę EGT na 6tym cylindrze.... Normalna jazda 400-500*C. Przy ogniu 700-800*C :roll:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

plwaw chyba pisze o temperaturze wody i oleju, wy o "powietrzu", wiec się nie do końca godadujecie :norty:


BTW jutro odbieram śmierdziela z nowym intecoolerem i DPF po praniu chemicznym, ciekawe czy jakakolwiek różnica bez zmiany programu będzie, bo powietrze chłodniejsze w dolocie i mniejszy opór w wydechu. Może się uda na hamownie podjechać na jakieś strojenie.

Opublikowano

Tak głównie temperatura cieczy i oleju oraz elementów zewnętrznych jak skorupa turbo, i kolektor, blok, itp

Mam pirometr i z ciekawości mierzyłem wiele razy temperaturę, to turbo nie osiągnęło nigdy więcej jak 220 stopni u mnie po ostrej jeździe, a końcówka wydechu w środku wydechu dokąd laser sięgał max 150 (zewnętrza końcówka wydechu chromowana max 80)

Silnik max 101 ale to na postoju w upalny dzień

Takie mam temperatury, oczywiście nie mam czujnika temp spalin i nie wiem jaką temp mają spaliny, może przy katalizatorze jest z 700-800 przy ostrej jeździe ale to chwilowo więc chwila moment temp spada i nie nagrzewa tak elementów jak to jest w benzynie gdzie kolektor i turbo robią się jaskrawo czerwone. A tam to dopiero są temperatury

Opublikowano
Dziwne bo u mnie na koncówkach wydechu można jaja smażyć, w polowie wydechu czujnik daje ponad 400°C a co dopiero na turbo xD

 

Tak spaliny mają tyle a najwięcej pomiędzy turbo a katalizatorem ale są one na tyle chłodne w dieslu względem benzyniaków turbo, że nie nagrzeją elementów tak mocno jak w benzynach nawet tych bez turbo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.