Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie proszę o pomoc w zmianie lamp w bmw e87 lift , mam auto poliftowe i tylne lampy zwykle LOW bez paska led , chce zmienić na lampe z paskiem LED tzw high , moje pytanie – czy wystarczy pociagnac dwa przewody z lamp do modulu swiatel z pinów 4 do pin 18 i pin 16 plus kodowanie i będzie ok ? wiem ze w przedlifcie musialem przepinać jeszcze piny przy module swiatel tzn z wtyczki X14260 pin 16 do wtyczki X14261 do pinu 43 oraz z wtyczki x14260 pin 18 do wtyczki x14261 do pinu 9 – tak było w przed lift , czy polift już nie wymaga tych zamian ??? czy tylko wystarczy wpiąć od ledów te dwa przewody z pinów lamp 4 do pinów modułu swiatel 18 i 16


Proszę o pomoc , dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

musisz miec odpowiedni FRM, zeby te piny w ogole byly funkcjonujace. czyli przynajmniej FRM w wersji XE.

podobno mozna pociagnac zasilanie do paskow led z podswietlenia tablicy rej. pozniej pozostaje kodowanie FRM zeby powylaczac to co niepotrzebne.

Opublikowano

MAm frm3 , jutro sprawdze dokladnie jaki tam siedzi . Musi byc koniecznie pod xenon czyli XE ? Nie mam lamp xenon wiec zobaczymy co tam fabryka wsadzila

Tak jak pisalem auto mam polift z 2008 roku wiec napewno siedzi tam juz jakis wysoki modul swiatel , lampy mam polift tyl ale bez led a chce led , robilem kiedys 1 przedlifta to modul zmienialem swiatel bo mialem jakis zwykly , a tutaj cholera wie , z vin wychodzi ze jest tam max brose ale zobaczymy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak nie masz xenonu to masz zwyklu frm, ktory nie ogarnie Ci (moim zdaniem) lamp high. jesli pociagniesz zasilanie od oswietlenia tablicy to nie ma znaczenia jaki masz modul. jesli chcesz to zrobic fabrycznie to juz ma znaczenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze to jeśli nikt nie wymieniał nigdy modułu FRM to masz tam FRM2 i to BASIC, podstawowy. Moduł FRM3 został wypuszczony w połowie 2009 roku i od tego czasu przestali wsadziać FRM2. Po drugie jeśli fizycznie nie przeczytasz z naklejki co masz to z VIN tego się nie dowiesz, bo realoem, podaje zawsze FRM3, nawet jeśli auto wyjechało z FRM2. FRM2 i FRM3 są 100 procentowo zamienne dlatego realoem tak sugeruje. Tylko FRM1 nie jest zamienny z FRM3.

Co do lamp z paskiem to ciągnij zasilanie z oświetlenia tablicy.

Opublikowano
Jak pociagne z oswietlenia tablicy to jak wylaczyc pozniej swiecace sie zarowki ktore swieca sie razem z led? Oraz ktore to przewody do tablicy w wiazce po prawej w bagazniku ? Gdzie podlaczyc po jednym przewodzie znlamp z pinow 4 do ktorych ? Wole podlaczyc je w aucie do tej wiazki . Znasz kolory kabli pod ktore siempodpiac z tymi przewodami z lamp ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na zagranicznych forach sa dokladne instrukcje ze zdjeciami jak to zrobic. trzeba tylko poszukac. tlumacz google i lecisz.


zaoszczedzisz sporo czasu i kupe kasy jak sobie to podlacysz do oswietlenia tablicy. samo podlaczenie to pikus. pozniej ktos ogarniety musi to pokodowac, zebys nie mial choinki z tylu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak pociagne z oswietlenia tablicy to jak wylaczyc pozniej swiecace sie zarowki ktore swieca sie razem z led? Oraz ktore to przewody do tablicy w wiazce po prawej w bagazniku ? Gdzie podlaczyc po jednym przewodzie znlamp z pinow 4 do ktorych ? Wole podlaczyc je w aucie do tej wiazki . Znasz kolory kabli pod ktore siempodpiac z tymi przewodami z lamp ?

Frm musisz przekodowac aby wylaczyc zasilanie postojowych ale pozostawic zasilanie stop. Kable do ledow od tablicy, ktora znajduje sie w zderzaku, ida obok zamka, na dole. Wez probowke i zobacz gdzie pojawia sie zasilanie i polacz z led od lamp. Wylaczyc sprawdzanie zarowek tyl i zrobione.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kodowanie FRM.

WL_NSL

nicht_aktiv (Disable rear fogs on welcome)


PWM_RL_BL_2_FKT_SL

wert_01

wert_02 (Disable rear bottom lights when sidelights on)


PWM_NSL_FKT_SL

wert_01 (Disable rear fogs when sidelights on)


DRL_TFL_MIT_KZL

aktiv (Enable plate lights & rear LED for DRL)


KALTUEBERWACHUNG_KZL

nicht_aktiv (Disable plate bulb check on cold start, prevents LED flickering)


WARMUEBERWACHUNG_KZL

nicht_aktiv (Disable plate bulb check on warm start, prevents LED flickering)


Kabel od świateł rejestracji jest grubości 0,75 mm i koloru szarego z brązowym paskiem. Znajdziesz go np. w wiązce po stronie modułu PDC


http://imgur.com/mvXyo4f.jpg

Opublikowano
I to jest konkret odpowiedz . Powiedz mi kolego to kodowanie jest do polifta ? Do soboty ogarne jaki mam w koncu modul swiatel i podam dokladne nr . Powiedz mi jak wstawic foto tutaj na forum z telefonu ? Bo jakos nie ogarniam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to jest do polifta. koleś tego kodowania używał na FRM2. Kolor kabla do rejestracji możesz bez problemu sprawdzić w aucie wyciągając jedną lampkę.

Aby wstawić foto musisz wrzucić je na jakiś serwer darmowy, typu fotosik lub inny. Najlepiej jak założysz konto, żeby zdjęcia nie znikały po 30 dniach. Po wrzuceniu zdjęcia, będziesz miał pod nim linka. Kopiujesz go i wklejasz tutaj. Nad oknem, w którym edytujesz masz przyciski. Zaznaczasz cały link i klikasz przycisk "Img". Dla pewności że działa przed wstawieniem, klikasz "Podgląd",żeby zobaczyć czy nic nie namieszałeś i czy działa.

Opublikowano
Dziekuje kolego . Taki ludzi to lubie . Pelen konkret a nie jakies dziwne posty ludzie pisza ktore nic nie wnosza . Rozumiem ze kodowanie jest to tylnych lamp aby wylaczyc zarowki swiatel mijania i zostawic tylko led i na tym koniec .
Opublikowano
Okazuje sie ze mam modul FRM II e87 NSW. Nr modulu 9159807. Rozumiem ze tylnych lamp led lift nie obsluzy ale czy podswietlane klamki da rade pod niego podlaczyc ? Robilem juz 3 jedynki pod podswietlane klamki ale mialem wtedy modul pod xenon i wszystko smigalo jak nalezy i nic nie musialem kodowac . Podlaczylem wg fabryki i od razu smigaly. Czy ten moj modul FRM II NSW obsluguje podswietlane klamki ? Prosze o dobre rady. Ostatecznie tylne lampy podlacze pod lampki tablicy i zakoduje jak kolega wyzej pisal i nie bede tego modulu ruszal chyba ze tez sie nie da go zakodowac pod ledy podlaczone pod tab rej. Licze na wasza pomoc . Dziekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musiałbym sprawdzić jaki ja mam moduł. Auto mam z 04/2009 z oryginalnymi klamkami podświetlanymi i z tego co pamiętam mam ten sam moduł co ty, więc nie powinno być problemu. To tak na 95 procent :D
Opublikowano
Ok to bede wdzieczny za pomoc bo wtedy nie bede musial zmieniac modulu na jakis inny bez sensu jak moj spokojnie obsluzy klamki led . Bede czekal na info . Dziekuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kazdy frm ma opcje podswietlenia klamek.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I to jest konkret odpowiedz . Powiedz mi kolego to kodowanie jest do polifta ? Do soboty ogarne jaki mam w koncu modul swiatel i podam dokladne nr . Powiedz mi jak wstawic foto tutaj na forum z telefonu ? Bo jakos nie ogarniam

 



Powiedz mi kolego chce podlaczyc lewa lampe tzn pin leda lampy pod lampke lewa od tablicy a prawa lampe tzn pin leda lampy pod prawa lampke tablicy . Mozna tak zrobic czy mam dwie lampy tzn piny 2 od ledow podlaczyc tylko pod jeden przewod od lampki tablicy rejestracyjnej ? Jak bedzie lepiej ? Daj Nac co i jak. .dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisałem ci na PW uzupełnie tutaj. Przewód zasilający tablice rejestracyjną jest jeden, więc obie dokładane lampy led podłączasz do jednego przewodu w kolorze szarym z brązowym paskiem. Znajduje się on po stronie pasażera przy module PDC.

http://imgur.com/mvXyo4f.jpg


Dokładnie wygląda to tak:

X14261 Pin 49 - podświetlenie rejestracji - Szaro-Brązowy -> X338 Pin 4 - 0.75mm2 - Lewy pasek LED

X14261 Pin 49 - podświetlenie rejestracji - Szaro-Brązowy -> X339 Pin 4 - 0.75mm2 - Prawy pasek LED

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem po montażu lamp LED, zostało kodowanie, ale to już jutro.

Mam jedną uwagę. Nie trzeba nigdzie ciąć kabla szarego z brązowym paskiem od pidświetlenia tablicy. Jak zacznie sie odwijać taśmę parcianą przy ścianie grodziowej, to w pewnym momencie dokdziemy do termokurczu, gdzie fabryka robi z jednego kabla dwa na każde światło led. Ściągacie termokurcz i dokładacie dwa kolejne kable od nowych lamp. Jak chcecie to poprowadzić jak fabryka to trzeba się zaopatrzyć w sporą ilość kabla. Oryginalnie idzie to pod wykładziną bagażnika. Ja z braku przewodu i lenistwa, poprowadziłem po ściance grodziowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem, po co na tej fotce, ktoś się tak dziwnie wpinał, w dziwnym miejsce, raniąc izolacje?

Dziś pokodowałem według instrukcji z pierwszej strony i wygląda, że wszystko działa tak jak powinno.

Ten NCSExpert używam od lat, ale jest tak nie intuicyjny, że zawsze muszę posiłkować się instrukcją :D

Patrzyłem też, czy nie dałoby rady kodować programem na telefon BIMMERCODE, który jest dużo przyjemniejszy. W trybie EXPERT MODE wygląda, jakbyś zmieniał opcje w notatniku. Lipa jest tylko taka, że nie ma wyszukiwania konkretnych komend, a są jakoś dziwnie poukładane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.