Skocz do zawartości

Czy ktos chipowal E39 525dA lub 530dA?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ktos chipowal E39 525dA lub 530dA? Jesli tak to gdzie i jakie efekty pracy magikow. Wpadlem ostatnio na pomysl aby to zrobic. Jednakze nie wiem kto z polskich magikow bawi sie z automatami. Jedyna firma jaka znam to VTG, poniewaz oni bawia sie z takimi automatycznymi wynalazkami w swoich amerykanskich zabawkach. Osobiscie wolalbym kilku innych, ale czekam na Wasze opinie.
DIESEL POWER
  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
mam juz odpowiedz od jednej z firm. 100 NM wiecej i 27KM. Twierdza, ze softu w skrzyni grzebac nie trzeba. Szkoda tylko, ze nie mozna rownoczesnie korzystac z dwoch programow. Czekam na dalsze odpowiedzi, chyba ze jednak pojawi sie ktos z doswiadczeniami w tym temacie.
DIESEL POWER
Opublikowano

Poszukaj na temat innych motorów.

www.unitronic.pl --> grzebie w 2 kościach z tego co wiem;

www.tdi-tuning.pl --> Masters jest też dobry;

www.ksrmotorsport.pl i www.diagtronik.pl--> też mieszają

Compsport też działa w tym temacie;

Dużo ich jest.

 

VTG raczej odradzam, bo oni w benzynach siedzą.

Dużo o dieselach wie Unitronic i Masters. Z tym, że u Andrzeja taniej tobie dłubnie :mrgreen:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
byc moze, ale masters nie raczy dopowiedziec, wiec pewnie ich zdyskwalifikuje. diagtronik deklaruje chec grzebania w grupie vag. uderze faktycznie jeszcze do ksr i unitronic.
DIESEL POWER
Opublikowano
cala czolowka ma duzo pracy, ale odpowiadaja. w vtg robilem passata i bylem zadowolony. czekam na odpowiedzi do konca tygodnia.
DIESEL POWER
Opublikowano
to juz nie moj problem, tylko tuningujacego. wszyscy zgodnie twierdza, ze steptronic nie stwarza zadnego problemu. aczkolwiek na tym forum bylo kiedys o oprogramowaniu dinana do skrzyni i sie nad nim zastanawaim. dzis jeszcze podejme probe kontaktu z ac-schnitzer, ktorego przeoczylem.
DIESEL POWER
Opublikowano

witam.mam ten sam dylemat , boję się o automat czy mu nie zaszkodzą dodatkowe niutonometry.mój sąsiad robił 530dA 184km w VTG i po jakimś czasie wymieniał skrzynię ,podobno się spaliła. VTG twierdzi, że nic się nie stanie, inny magik proponuje słabszy program, a z kolei mój mechanik i serwis bmw mówią zdecydowanie nie!

wysyłałem nawet zapytanie do monachium poprzez ASO, ale żadej odpowiedzi. i bądż tu mądry :roll:

aha w AC Schnitzer na al.jerozolimskich w rozmowie przez telefon, za powerbox do 530d powiedzieli ok10000zł :duh:

Opublikowano
skrzynia nie ma mozliwosci sie spalic. byc moze modul sterujacy skrzynia. ale raczej marne szanse, zeby bez czyjejs ingerencji poszedl w diably. chyba ktos mu musial troche pomagac w zejsciu.
DIESEL POWER
Opublikowano
tak, ale plytki sa stale smarowane i mozna je zalatwic tylko probujac robic strzal na skrzyni automatycznej. w ten wlasnie sposob prawdopodobnie zalatwil Twoj znajomy skrzynie. inaczej sie tego nie da zrobic.
DIESEL POWER
Opublikowano
no wlasnie podobniez nie, ale smiem twierdzic, ze moze nie wykorzystywac pelnego potencjalu. czekamy az wszyscy tunerzy sie wypowiedza.
DIESEL POWER
Opublikowano
Jeżeli masz skrzynię ZF (były montowane też chyba GM cz jakoś tak) to na ich stronię znajdziesz parametry skrzyni biegów.Najpierw zaglądnij w te dane,bo może okazać się,że moment obrotow jest na granicy wytrzymałości skrzyni. Ja tak mam w Vw, skrzynia ma max moment 310 i silnik tez tak ma.Po wirusie lubią wariować,dlatego tez nie wirusowałem swojego autka. A skrzynia i tak mi padła.
Opublikowano
rozmawialem z kolejna firma, ta upragniona z ktora nie bylo kontaktu - Masters. szybka rozmowa wyjasnila wszystko. skrzynia nie poczuje zmiany programu i zniesie go bez bolu. interwaly przegladow sie nie zmienia jesli nie bede jezdzil wyczynowo. atrakcyjna cena i programowanie w przypadku tego sil nika prawdopodobnie przez zlacze. jak tylko sie ogarne z praca to podstawie pewnie samochod.
DIESEL POWER
Opublikowano

Mam E39 530D automat (może to ta o której pisze kol. Koki)

Miała zmieniany soft w VTG.

Niestety zbiegło się to z padnięciem 2 skrzyń (spalone tarczki) w okresach około miesiąca. Skrzynia pada bez żadnych objawów wstępnych, po prostu nagle po cichutku przestaje przenosić napęd.

Auto wcale nie było ostro jeżdżone w tym czasie.

Po tych fatalnych wydarzeniach został wgrany soft fabryczny i kolejna wymiana skrzyni. Jeżdże tak już ponad rok i jest O'K, ale więcej mocy by się przydało...

Nie zostało jednoznacznie stwierdzone, jaka była przyczyna padania skrzyń, więc WCALE NIE MUSIAŁA to być modyfikacja softu przez VTG, może to skrzynie były jakieś padaki.

 

Pytanie: czy ktoś jest w stanie jednoznacznie stwierdzić, czy modyfikując soft silnika powinno się skorelować z nim soft skrzyni? Moim zdaniem byłoby chyba dobrze, no bo jednak, gdy dłubniemy silnik to i skrzynia mogłaby zmieniać biegi przy troszkę innych wartościach.

Opublikowano

Przede wszystkim zacznijmy od tego że w 530d jest skrzynia GM!!!!!! Jest ona bardzo wadliwa. Chip może tylko przyśpieszyć proces zużycia skrzyni ale nie musi.

Program w skrzyni to napewno by się przydał ale prblem w tym że w tej kwesti to nikt u nas nie ma doświadczenia.

 

 

Robił wogóle u nas ktoś program w skrzyni?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.