Skocz do zawartości

BMW 3.0d 1999r Wtryski Problem


rafi0067

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Straciłem moc w swoim 3.0d. Wskazania w Live data Inpy są w normie oprócz jednego.


"Rate Main Injection" w wersji angielskiej.

"Menge Haupteinspritzung" w wersji niemieckiej (z tego co mi podesłał kolega) .


Wartości skaczą poza skale. Tu moje pytanie. Czy może być tego powodem coś oprócz wtryskiwaczy? Np zawór na pompie CR, czujnik ciśnienia na listwie?


Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości zadane na turbinę odpowiadają wartością rzeczywistym. Wężyki podciśnienia wymienione. Ciśnienie na listwie na biegu jałowym to 280 mBar i nie skacze.

W sumie nie zwróciłem uwagi jakie jest max ciśnienie. Wie ktoś ile powinno wynosić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To za mało. Na jałowym w M57D25 mam 338 mBar więc w M57D30 pewnie będzie trochę większe. Nie wiem dlaczego masz takie niskie, nie jestem ekspertem. Jeśli padną uszczelki regulatora ciśnienia na pompie to podobno objawia się poszarpywaniem w okolicy 2000-2500 obr/min. Może wtryski i na przelew idzie zbyt dużo, ale to znowu będzie problem z odpalaniem - dłużej kręci. Może pompa CR się kończy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasu nie mierzyłem. Trudno powiedzieć około minuty lub dwóch. Ta skala na pojemnikach to w ml z tego co pamiętam.

Jeżeli ma 2 na plusie to znaczy że jest przytkany. Może spróbuje przeczyścić wtryski tym specjalistycznym środkiem od Liqui Moly.


Tak czy tak z tego co wiem dopiero od korekt 3+ są jakieś odczuwalne spadki mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak minutę czy dwie to OK, gorzej jakby nasikało w 10s taką ilość.

Tak, teoretycznie jeśli dawka wtrysku jest większa to może być przytkany. Może również być zwiększona, bo inny wtrysk daje za mało i próbuje tym zrównoważyć obroty. Nie jestem zbyt dobry w tych analizach, ale możesz jeszcze porównać od razu na zimnym silniku to wtedy anomalia się powiększą dla uszkodzonego wtrysku.


Natomiast co do spadku mocy i tego niższego ciśnienia na pompie to jeszcze przychodzi mi do głowy regulator ciśnienia na pompie, tzn. zużyte uszczelki (F01M100278), ale żeby tam się dostać to trzeba zwalić kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtrysk to raczej nie. Ludzie jeżdżą z gorszymi korektami oraz mają takie przelewy, że auto nie chce odpalić. Bardziej bym wtedy stawiał, że pompa nie daje rady.

Jak już będziesz wymieniał te uszczelki i w komplecie będzie tylko blaszana pod regulator to trzeba pilnować momentów, bo jak ją zgnieciesz to będzie ciekło. Ja wziąłem ten zestaw z dodatkowym oringiem mimo, że oryginalnie go nie było. Przy okazji dobrze skontrolować stan wężyków paliwowych (8 mm) do pompy. U mnie już się pociły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.