Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z E90 2006 320D 163KM M47TU2 Automat z IBS.


Samochod strasznie wolno laduje akumulator. Procentowy przyrost naladowania akumulatora wedlug zapisow z IBS to okolo 0.8% na kazde 15-20minut (monitorowalem INPą). Czyli w godzine laduje sie jedynie ~2.4%. Laduje dokladnie tak samo, niezaleznie czy


- stoimy na postoju z wlaczonym silnikiem

- jedziemy na autostradzie 140km/h

- ladujemy wylaczony samochod z prostownika wpinajac sie pod maske


Ostatnia sytuacja chyba wyklucza udzial alternatora w problemie. Mimo to, wciaz laduje wolno.


Komputer nie ma bledow poza auxilliary water pump i AUC sensor (czujnik zapachow). Aku zakodowany i rejestrowany 70ah. Stan aku jest OK, jedynie troche rozladowany ale to wiadome w obecnej sytuacji. Sprawdzane zewnetrznym testerem aku. Poziom wskazan naladowania wedlug IBS zgadza sie mniej wiecej z tym co pokazuje tester aku, wiec wydaje sie ze IBS mierzy ok.


Co moze byc powodem takiego stanu rzeczy?


Elektryk ze mnie zaden, ale mam kogos co moze mi rozne rzeczy posprawdzac, jedynie musze nakierowac

Mam podejrzenie ze moze to byc cos z okablowaniem.... zwlaszcza ze laduje rowniez tak wolno przy prostowniku, przy wpieciu sie z przodu maski. Tak jakby za malo pradu docieralo od przodu samochodu do akumulatora z tylu albo samochod ograniczał jaka moca laduje akumulator, wplywajac na proces ladowania. Szukajac, trafialem tez na sugestie o skorodowanych kablach.


Normalnie patrzylbym na alternator, ale fakt ze dzieje sie to samo na prostowniku wydaje sie wykluczac ten trop (?).


Jakies pomysly jak to diagnozowac badz co ewentualnie moze powodowac problem?


OvjpFhj.png

Stan aku wedlug testera konwei:

5dYcw7N.jpg

BAyznzI.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale nie podałeś żadnych wartości napięcia w czasie pracy auta czy to w czasie ładowania prostownikiem.

Najlepiej te wartości pomierzyć w miejscach gdzie przewód plusowy przechodzi/jest przykręcany z nadwozia do podwozia.

Oczywiście należy też sprawdzić czy masz dobrą masę i jakie jest napiecie po odłączeniu zasilania/plusa do klemy IBS.

Opublikowano

Pomierze :) , podaje to co bylo patrzone pare dni temu. Na szczescie mam to wszystko ponagrywane/pozapisywane


Przy wlaczonym aucie jest zakres 13.8 - 14.4 na postoju. Ze srednią w okolicach 14.0



Dane na temat ladowania prostownikiem:


Czas ladowania - 5 godzin. Postep wedlug IBS - naladowano z 37% do 50%. Czyli srednia 0.8% na 15-20m, identycznie jak przy ladowaniu podczas jazdy.


Prostownik po 1h pracy: Oscylacja miedzy 13.6 a 14.0

Prostownik po 5h pracy (stan akumulatora okolo 50%): Stale 13.7


po 1h pracy:



po 5h pracy:



qxjyiLs.png

Opublikowano

W jakims konkretnym scenariuszu to napiecie bezposrednio na akumulatorze ma byc zmierzone? Np. wlaczony silnik badz wylaczony albo wylaczony i prostownik?


Obecnie aku jest wyjety i sie laduje na zewnatrz, wiec nastepna aktualizacja za jakis czas.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę ,że interesuje nas moment ładowania akumulatora czy to przez alternator czy prostownik , który jest podpięty do punktów rozruchowych pod maską silnika.

Zależy nam na tym aby stwierdzić czy napięcie mierzone na alternatora, jest takie same jak na zaciskach akumulatora?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.