Skocz do zawartości

e46 320d fl stuk przy cofaniu Krzyżak Wału aktualizacja


DwaLitry

Rekomendowane odpowiedzi

a jak z wyciem? bo ja mam drugi dyfer i na drugim to samo wycie w przedziale 60-100km a najbardziej słyszalne przy 80km/h


może to ciul wie od podpory idzie bo jak jade wyje wrzucam na luz i wycie cichnie ale nie całkowicie.. może od tego łożyska podpory hmm

dwa dyfry ten sam przedział i wycie.Bo tuleja nr 9 wstawiona meyle ale to chyba nie ma znaczenia ze meyle hd twardsza i wycie ? raczej nie



u mnie na SKP typ powiedział,że stuka niby krzyżak na wale bo jak tam złapał i kazał ruszać autem przód i tył to mówi ze czuje uderzenie czy tam luz na krzyżaku a drugi to pod osłonami to tam mi nie sprawdził czy też luz jest.


Ja zmieniłem z tyłu pólosie dwie spidan/lobro.Dyfer 2x,tuleje wózka,tuleje dyfra 3 + łożyska tył,tarcze,szczeki,linki,tarcze kotwiczne,rozpieraki,gumy wahaczy tylnych nowe,gumy stabilizatora,łączniki tylne stabilizatora,amory kyb,odboje sachs,poduszki amorów meyle hd


i stuk dalej jest.. ale zanim zdjąłem dyfer z auta i ruszyłem gumy itp mialem wycie tak samo przy 80km/h 5 bieg.Zmienialem olej w dyfrze a z 3 razy ogólnie raz przy wymianie uszczelniacza raz profilaktycznie i drugi raz przy poprawie wymiany uszczelniacza i pozniej jakoś z czasem samo ustąpiło.. jak dyfer zdjąłem zmieniłem gumy tak wycie pojawilo się na moim to kupiłem drugi i na drugi ten sam przedział to samo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wycia nie żadnego , tylko ciut wolniejsze jest auto bo jest inne przełożenie, ale to sprawdzę na wekend pojade na bane i porównam obroty i prędkość.Może skrzynia ci wyje, bo wał cały czas się kręci czy na biegu czy na luzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dyfer u mnie ma 2.56 fabrycznie


kolego szuwarek jechalem dzisiaj i tak jak jest to wycie a wcisnę sprzęgło mimo,że bieg zapięty wycie ustaje... delikatnie popuszczę i już z tyłu zaczyna słychać wycie znów wcisnę do końca znów wycia nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być i skrzynia. Ja rozwiązałem problem stuków przy cofaniu czy ruszaniu do przodu , bądź przy zmianie biegów i nikt mi nie powie żebym wymienił tuleje nr 9 i będzie dobrze. To jest Mit z tuleją nr 9.Teraz mam na oku tu w niemczech dyfer 2.35 jak będzie bez luzów to będę miał na sprzedaż sprawny bez luzów 2.47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być i skrzynia. Ja rozwiązałem problem stuków przy cofaniu czy ruszaniu do przodu , bądź przy zmianie biegów i nikt mi nie powie żebym wymienił tuleje nr 9 i będzie dobrze. To jest Mit z tuleją nr 9.Teraz mam na oku tu w niemczech dyfer 2.35 jak będzie bez luzów to będę miał na sprzedaż sprawny bez luzów 2.47.

 

a jak miałes krzyżak do wymiany to jakie miałeś objawy??

ps plus spójrz post wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jak odpale auto wbije 1 czy wsteczny to cisza dopiero gdy mam wbity wsteczny popuszczam sprzęgło i jest łup znów wciskam cisza puszczam szybciej ŁUP :roll: będę w tygodniu bo się ma ocieplić właził pod auto bo na kobyłkach ustawię i zdejmę wał wyślę do autocardan powiedzieli 550zł bruto 2 krzyżaki + wyważenie więc podobnie co tam gdzie Ty bo tam mi 370zł powiedzieli za 1krzyżak z wyważeniem


zmienię podporę wału.Kupię febi podporę bo wyjdzie mnie 130zł.. do tego łożysko fag 30zł + sznur butylowy na podporę około 20zł

kwestia zmiany łożyska na prasie około 20zł pewnie a za różnicę względem oe podpory kupię łącznik elastyczny febiego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy takie znaki białe na wale oznaczają fabryczne znakowanie? czy to ktoś już znaczył wcześniej? :roll: widziałem na necie wały to żeby rozpołowić trzeba odkręcić śrubę klucz 18 a u mnie nie ma tylko taka nakrętka duża jest to są inne wersje wałów? :roll: bo nie wiem czy zanim wyślę wał do sprawdzenia dodatkowo znaczyć czy te białe kropki co już były wystarcza?


e13cbd54f306e39e1a7b9158d994bca2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKEJ TO mam ostatnie pytanie w tisie bmw pisze coś takiego,że przy montażu tarczy elastycznej czyli łącznika należy dokręcić nakrętki :roll: nakrętki wychodzą 100nm bo patrzyłem tylko,że wygodniej było by kluczem dynamometrycznym a mam 1/2 kręcić od strony łba śruby a kontrować zwykłym płaskim nakrętkę.. bo tam nie wiem czy mi dynamometr wejdzie z tyłu nawet po zdjęciu łapy skrzyni biegów :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Szuwarek bo na filmie na YT typ przykręcał tak:





chodzi mi o te śruby co na zdjęciu


https://zapodaj.net/478dadd860d4a.jpg.html


i czy też masz tak,że śruby wszystkie czyli 6szt idzie w jedną stronę tzn nakrętki od strony skrzyni a łby śrub od strony wału? tak samo jak na zdjęciu powyższym? chodzi mi o taki zapis z tis bmw


https://zapodaj.net/50beeb0eac1be.png.html


po przetłumaczeniu ''Połączenie śrubowe należy dokręcać tylko za pomocą nakrętki.''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to ciekawe czemu jedni mają 3 nakrętki w jedną stronę i trzy w drugą a drudzy mają wszystkie 6 śrub w jedną stronę..


kolego Szuwarek powiedz mi jeszcze jeśli masz ten pierścień po środku zamiast śruby to dokręcałeś go jak wał był na ziemi czy po zamontowaniu w górze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego szuwarek mam dwa pytania do Ciebie odpowiesz bo zależ mi na odpowiedzi


1.Jak zawiozłeś wał i odebrałeś cały gotowy do montażu to przed montażem do auta luzowałeś śrubę/nakrętkę łączącą dwie połówki wału tak aby ją dokręcić na samym końcu po założeniu walu? bo nie mogę nigdzie odpowiedzi na to znaleźć.. czy jeśli dostanę wał cały złożony to na stole poluzować nakrętkę przed montażem? tak,żeby dopiero przykręcić wał do podpory,wał do dyfra,podpora na środku i na końcu nakrętkę wału aha i czy używałeś do tego dynamometru? bo tam siła 10nm tylko jest



2.ten sznur butylowy usuwałeś resztki sznura? jak tak to czym? bo to jak guma jest :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nożykiem . A nakrętkę luzujesz i jak wszystko do kupy poskręcasz to na końcu ją dociągnij, ja żabką dociągałem i to dość dobrze dokręciłem.Poluzuj tak żeby lekko z oporem się wysuwał bo tak to ci zaraz z frezów wyleci .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej :cool2: w tisie pisało że dokręcenie nakrętki 10nm :roll: aczkolwiek takiego klucza pół otwartego nie mam :) więc dokręcę ręcznie mocno a potem ciut żabką dociągnę :roll:


wydaje mi się ta czynność konieczna czyli luzowanie nakrętki łączącej dwie połówki wału przed montażem a skręcenie jej dopiero na samym końcu bo tak to na stole to jak było by skręcone to było by naprężenie pewnie.Widziałem na YT jak typ monotwał wał i nic nie luzowal a dopiero dokręcał ją na samym końcu to po złożeniu wału wał był ciut do tyłu.. i śruby nie dotykały dobrze łącznika elastycznego i musiał śrubokrętem tutaj jak nakrętka z 2 razy zapierać żeby sunąć podporę minimalnie.. jakby miał poluzowaną wcześniej to by wszystko pewnie się elegancko ustawiło


zastanawia mnie tylko jeszcze czy takie poluzowanie nakrętki wcześniej nie powoduje,ze pozniej przy skręcaniu wał nie wejdzie do samego końca tam jak frezy tylko minimalnie się rozejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.