Skocz do zawartości

E61 523i 2006 r. Nie mogę zlokalizować dodatkowej pompki wod


elmoh2o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jest świeżo po wymianie głównej elektrycznej pompy wody. Po odpowiedzeniu jej zniknął błąd pompy wody A wyskoczył- "błąd dodatkowej pompki wody"

Niestety nie możemy z kumplem jej zlokalizować czy mógłby ktoś opisać dokładnie gdzie ona się znajduje lub podesłać przydatny schemat?

Z góry dziękuję za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje drut uruchamiający dolnej przesłony chłodnicy.

Warunki monitorowania

nieprawidłowego działania Błąd jest wykrywany, jeśli występuje zwarcie do B + lub uziemienia lub odłączenie linii na przewodzie uruchamiającym dolnej przesłony chłodnicy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Warunek wstępny napięcia

- Napięcie pojazdu między 9 V a 16 V

Warunek temperatury

- Brak

Warunek czasowy

- Brak

Inne warunki wstępne

- Aktywowane 3 razy

Status

zacisku - Zacisk 15

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany w ciągu 10 sekund.

Plan serwisowy

- Sprawdź przewody i połączenia wtykowe między następującymi komponentami:

Przesłona chłodnicy (górna przesłona chłodnicy)

Pasywny system klap powietrza chłodzącego (dolna przesłona chłodnicy)

- Wymień dolną zasłonę chłodnicy

Wpływ na awarię

- Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

- Żaden

© 2020 - BMWFaultCodes




Kontrola klapy powietrza

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/engine-cooling/radiator-blind/X5BZDbN


Schemat połączeń (SSP) Układ chłodzenia silnika

Dotyczy: N52 2005/03 - 2007/02

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/engine-cooling/



Poczytałem trochę o tym błędzie i wychodzi ,że jest to błąd związany z pompą elektryczną a dokładnie z brakiem komunikacji.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=343909


Jedną z przyczyn podają też niesprawne bezpieczniki..

Sprawdź dwa bezpieczniki, są one o wartości 60A...i trzeci o wartości 30 A.....

F23.....30A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/1VnXhMTurw

F02......60A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/RwYEgSe

F09.........60A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/1VnXhMTurw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodatkowa pompka????

Jest pompka wody ale dla Webasto i jest elektrozawór sterujący dopływem płynu chłodzącego do nagrzewnicy ( ogrzewanie wnętrza ).

O dodatkowych pompkach w układzie chłodzenia nie skyszalem nie słyszałem. Za chłodzenie silnika odpowiada

- Elektryczna pompa płynu chłodzącego

- Charakterystyczny termostat mapy

- Cyfrowa elektronika silnika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/1s1ZLDV



Niezależne ogrzewanie postojowe

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/body/auxiliary-heater-functions/XrTDaf6


schemat elektryczny ogrzewania postojowego , Dotyczy: 2005/09 +

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/body/auxiliary-heater-functions/power-supply-for-auxiliary-heater/rVefe8L

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/body/auxiliary-heater-functions/udnZS10

Ta papą jest oznaczona I01008

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/RQfL54S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musisz wybudować filtr powietrza to co się ujawni :wink:

Nie wiem jak w twoim modelu ale jest szansa że można wymienić szczotki, jeśli masz bezszwową to nowa koło 400pln, może trochę mniej

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowa pompka????

Jest pompka wody ale dla Webasto i jest elektrozawór sterujący dopływem płynu chłodzącego do nagrzewnicy ( ogrzewanie wnętrza ).

O dodatkowych pompkach w układzie chłodzenia nie skyszalem nie słyszałem. Za chłodzenie silnika odpowiada

- Elektryczna pompa płynu chłodzącego

- Charakterystyczny termostat mapy

- Cyfrowa elektronika silnika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/1s1ZLDV



Niezależne ogrzewanie postojowe

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/body/auxiliary-heater-functions/XrTDaf6


schemat elektryczny ogrzewania postojowego , Dotyczy: 2005/09 +

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/body/auxiliary-heater-functions/power-supply-for-auxiliary-heater/rVefe8L

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/wiring-functional-info/body/auxiliary-heater-functions/udnZS10

Ta papą jest oznaczona I01008

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/RQfL54S

 

To, że nie słyszałeś to nie znaczy, że nie ma. Ta pompka wspomaga obieg płynu w układzie nagrzewnicy. W skrócie - jeśli na wolnych obrotach silnika podczas zimy zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze niż podczas wyższych obrotów silnika to na 99 procent padnięta jest dodatkowa pompka wody. Pompka wspomaga także proces odpowietrzania silnika m.in. m54 - procedura opisana w książce serwisu BMW. Sam wymieniałem ją rok temu w zimę. Pompka znajduje się pod filtrem powietrza. Trzeba zdemontować filtr i jego obudowę i zobaczymy pompkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomocnicza pompa wodna


Dodatkowa pompa płynu chłodzącego zapewnia utrzymanie wymaganego przepływu płynu chłodzącego w obwodzie nagrzewnicy, nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. W pojazdach z silnikiem Diesla i niezależnym ogrzewaniem (opcja 536 - WEBASTO ) w komorze silnika nie ma dodatkowej pompy płynu chłodzącego. Jego zadanie przejmuje dodatkowa pompa płynu chłodzącego niezależnego podgrzewacza i jest sterowana przez niezależny sterownik ogrzewania.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/components-connectors/plug-in-comb-type-solder-connectors/connectors-from-x1/x122-adapter-612050/S8sajqx



Instrukcja naprawy (REP) Demontaż i montaż / wymiana pomocniczej pompy wodnej

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-523i-tou/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/PQlpGTw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze jest funkca REST w której ta pompka bierze udział - po zgaszeniu silnika, dopóki jest odpowiednio ciepły (i temp na zewnątrz jest poniżej iluś stopni) wymusza obieg płynu w układzie i dogrzewa kabinę przez kilka minut. (tak było e 39).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I pomaga w szybszym nagrzaniu kabiny w zimę :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dogrzewaniu kabiny nie ma nic lepszego niż webasto. Nawet porwę się na stwierdzenie, że wolę to niż garaż :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.