Skocz do zawartości

SPARRING 540iA vs 530D


MR.JONES

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wiesz Thomas, jak kierownik STI czy EVO umie ruszyć, to idzie łądnie. STI jest tu szybsze od EVO. STI 2.5T ma 5,1s do setki.

 

Ale w warunkach drogowych to auto to wielka kupa.

Ja sprawdziłem i kolega w bliźniaczym aucie. Subaru było tak pozamiatane że aż żal. Po prostu nie było co z nim robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliśmy u nas takie małe zawody na ok 300 metrów w listopadzie, wieczorem, raczej sucho ale sam start był mokry, ja na letnich kołach temperatura ok 4 stopnie. były 3 subaru STI i EVO 9, kierowcy raczej doświadczeni, jeden to nawet zawodowiec, wyścig do połowy 4 biegu, najlepiej trzymało sie EVO 9 ale i tak przy 3 biegu odpadało i to mocno. czyli poza startem to auto nei jedzie.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI 2.5T ma 5,1s do setki.

 

No właśnie... i tu wielka ciekawostka. M5 ma 5,3 a 540 aż 6,2 i są szybsze :P .

Ja się przekonałem w warunkach drogowych (ok. 10 prób z zamianą kierowców), że E39 540 manual nie ma szans z EVO 9 nawet na suchym i prostym kawałku drogi.

 

Jak ktoś chce naprawdę szybki samochód to cały czas jest do kupienia Supra 1250KM robiona przez IC.

 

Nie mam nic przeciwko M5. Świetnie się nią jeździ ale bez sensu robić z tego wyczynowy, sportowy samochód.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STI 2.5T ma 5,1s do setki.

 

No właśnie... i tu wielka ciekawostka. M5 ma 5,3 a 540 aż 6,2 i są szybsze :P .

Ja się przekonałem w warunkach drogowych (ok. 10 prób z zamianą kierowców), że E39 540 manual nie ma szans z EVO 9 nawet na suchym i prostym kawałku drogi.

 

Jak ktoś chce naprawdę szybki samochód to cały czas jest do kupienia Supra 1250KM robiona przez IC.

 

Nie mam nic przeciwko M5. Świetnie się nią jeździ ale bez sensu robić z tego wyczynowy, sportowy samochód.

 

to fakt ze EVO 9 blizej do wyczynu niż M5. te 5,1 do setki to tylko przy umiejetnym starcie, tak samo jak moj RS6, niby ok 4,7 do setki a jak ruszałem normalnie to dostawałem po dupie od M3 3,0.

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest kwestją kasy.

Wg mnie codzienna jazda bardzo szybkim samochodem w ruchu ulicznym też nie jest komfortowa. Przetabiałem to. 540i jest pewnym kompromisem. Zdecydowanie bym wolał zestaw E38 740d (ew. 530d) do normalnej jazdy i RS4 (ew. E46 M3) żeby poszaleć.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest kwestją kasy.

Wg mnie codzienna jazda bardzo szybkim samochodem w ruchu ulicznym też nie jest komfortowa. Przetabiałem to. 540i jest pewnym kompromisem. Zdecydowanie bym wolał zestaw E38 740d (ew. 530d) do normalnej jazdy i RS4 (ew. E46 M3) żeby poszaleć.

 

ja tak własnie teraz mam 530d E60 i M5 E39 :)

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było EVO IX GT300. Z GT340 porażka by była zdecydowanie większa.

 

Boogie zaparty jesteś. W jaki sposób E34 540i może objechać EVO9 (nawet 280PS) jak wszystkie parametry ma sporo słabsze? Znaczek BMW nadrabia czy EVO prowadzi Kononowicz?

 

Różnica między E39 540 i M5 w 0-100 jest prawie 1 sek. więc olbrzymia. Przy dobrym kierowcy mogę się zgodzić że M5 po twardym będzie jechał podobnie do EVO ale 540 to już nie.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zaparty.

Nie odzywał bym się gdybym nie miał z tymi autami do czynienia.

Ostatnio kolega w 540i też miał starcie z STI Subaru.

EVO 300KM z turbo z napędem 4x4.....

 

Jakie wszytskie parametry mają lepsze ?

 

Kiedyś na jednym z forów opisałem przygode z STI, wywołując dyskusję. Zaprosiłem chętnych z Subaru na testy. Nie zgłosił się nikt.

Bartek to że te auta są nic nie warte na trasie, w porównaniu do startu, wiadomo powrzechnie.

 

I oczywiście że STI EVO 8,9 objeżdża na starcie 540.

Widziałem jak STI 2.5 300KM ze startu objeżdża M5 e39.

I 400m pewnie że będzie lepsze w STI czy EVO.

Ale trasa, prędkości 100-200 km/h i te auta mam głęboko w powarzaniu. Sprawdzałem.

 

Dziwię sie dyskusji, bo to żadne dziwota jak te auta nie jeżdżą w warunkach autostradowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria 5 to limuzyna. W zależności od silnika - szybsza lub wolniejsza. Do szaleństw lepsze są mniejsze samochody. RS4, M3. Impreza, EVO, GT2/3 nawet Golf R32 i wiele innych. Nie porównujmy bombowca do myśliwca bo to jest bez sensu. Każdy jest lepszy w tym, do czego został stworzony.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w top gear podczas testów M5 E34 i M5 E39 nie mogli wyjśc z podziwu jak niemcom udało sie zrobić z takiej limuzyny tak sportowe auto. dla mnie RS6 i RS4 to w porównaniu do M5 czy M3 zwykłe rodzinne kombi z mocnymi silnikami. każdy ma inny gust, ale nie zgodze sie z tym ze RS4 jest bardziej sportowe czy wyczynowe czy bardziej sie nadaje do zabawy niż M5. RS4 nie radzi sobie z zakretami, jedzie jak FWD i do tego ma problemy ze startami, bo nei da sie strzelac ze sprzegła non stop. do tego ma tragiczne hamulce.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie zgadzam. RS6 może i tak (brak manuala i duży samochód) ale RS4 uważam za zdecydowanie lepszy i szybszy od M3/5. Taka jest moja wersja i będę się jej uparcie trzymał więc lepiej już wróćmy do tematu czyli diesel vs benzyna.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziu, mniej siedź przed kompem, więcej jeździj. :duh:

Myślałem że nie trzeba nikomu mówić, co oznacza V8....

Wyjaśniam: V8 ma tak potężny dół, że czasem jest to aż nie wygodne, samochód wecznie mieli oponami. Jest to na tyle agresywne, że auto jest bardziej wściekłe w obyciu niż M5 e34.

 

Majowy: 535d e60 dostaje baty od e34 540i - porównanie diesla i V8.

 

Thomas, nie pisz głupot.....

540-ka może mieć zawias z M5, fabryczny. Wtedy własności jezdne masz takie same.

A jak ktoś wrzuci sobie Bilsteina B12, to M5 jest komfortowym tapczanem i spokojnym autkiem.

Osiągi pomijam, bo bywało różnie, łącznie z tym że 540i była z przodu.

 

Bartek, ja lubie czasem się wczytac w przyśpieszenia momoenty etc.

i nigdy nie pisze o spalaniu bajek.

Moje stare e34 w mieście pali ostatnio 16,8-17,3 ........ bo jeżdże innymi trasami jak wcześniej.

Wczesniej normą było 19-21 l/100km.

 

Dla pisarzy :

 

start na troche wilgotnym asfalcie

http://www.sendmefile.com/00501012

 

przyspieszenie przy wyprzedzaniu:

http://www.sendmefile.com/00501013

 

Akurat kupilem ten samochód a za tydzien jade po jeszcze jeden 530D 02' tylko dlatego,że jezdze bardzo duzo i nie mam zamiaru objezdzać miasta jak to Ty piszesz tylko dlatego, żeby mniej palił :)

 

I dziwi mnie dlaczego posiadacze tak silnych samochodów nigdy nie jezdziecie szybciej niż 120 km/h skoro tak się podniecacie osiągami?

Do M5 mam wielki szacunek, bo baaardzo mi się podoba, ale nie kupię jej, bo nie zarobiłbym na nia przy moich kilometrach :nienie:

I tak jak tu kolega pisał, gdybym się już rzeczywiscie zdecydował na duzy silnik to na pewno nie wybrał bym 540, bo jest to bez sensu, tylko M5 bo jest rasowe i na codzień tego się nie widzi ;)

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak najwazniejszy jest kierowca...

dzis sie usmiałem na tvn turbo był ang. program vroom vrooom i jakis kierowca wyscigowy jadąc karawanem pogrzebowym wyprzedził na torze kolesia w nissanie sportowym 350z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Radziu

I dziwi mnie dlaczego posiadacze tak silnych samochodów nigdy nie jezdziecie szybciej niż 120 km/h skoro tak się podniecacie osiągami?

 

I tak jak tu kolega pisał' date=' gdybym się już rzeczywiscie zdecydował na duzy silnik to na pewno nie wybrał bym 540, bo jest to bez sensu, tylko M5 bo jest rasowe i na codzień tego się nie widzi ;)[/quote]

 

Spoko Radziu, ja się przypiąłem do tekstu : żeby jechał, to trzeba go kręcić.

 

Dziwnie dużo ludzi w kółko rzuca ten tekst nie ważne czy mówią o R4, V8 czy V12.

V8 ma dół jak armata.

Kto nie jechał, jeszcze na manualu, ten nie wiem jak się to czuje na sobie.

 

 

 

Co do tych 120 km/h to nie skomentuje hehehe nie wypada robić promocji łamania prawa, ale rzadko jade 120 km/h :mrgreen:

 

 

M5 kosztuje dwa razy mniej, zależy w jakiej serii jeszcze, i sporo droższe w utrzymaniu. Wybór nie jest więc taki oczywisty - bo koszty to nie samo paliwo.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak, ze jezeli kupisz diesla w dobrym stanie i nauczysz sie kilku zasad jak nim jezdzic, to na pewno pociagnie ci duuuzooo dluzej od benzyniaka...
]

 

Chyba nie wiesz co piszesz.

ehh... tak... nie wiem co pisze, oczywiście myle się i wogóle diesle na pole...

 

Czy ten temat nie powinien zostać już zamknięty? :|

http://img119.imageshack.us/img119/5599/e125ty.jpg

"Człowiek więc najpierw czekał na Chrystusa, a jak już się doczekał, to wsiadł do samochodu. I stał się wolny."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.