Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Od ładnych kilku tygodni próbuję się połączyć ze swoim nowym nabytkiem E60 530xi z 2009 roku.

Niestety wszystkie próby okazały się bezskuteczne. Najpierw próbowałem się połączyć przez kabel DCAN z przełącznikiem separującym piny 7 i 8. Nie udało się. Jestem pewien co do konfiguracji, ponieważ mój tata posiada e60 z 2005 roku z CCC i u niego połączenie śmiga jak złoto. Następnie doczytałem, że ponieważ jest to samochód z CIC to nie połączę się z nim już starym sposobem. Zaopatrzyłem się więc w kabel ENET i znów bezskutecznie. Znów dla porównania podpiąłem go pod F10 wujka z NBT i o dziwo wszystko od strzału poszło na ISTA D. Jestem przez to jeszcze bardziej sfrustrowany, bo wszystkie samochody dobrze się komunikują poza tym. Sprawdziłem samo złącze OBD. Jest w porządku, instalacja nigdy nie była ruszana.


Czy do tych modeli z 2009 roku stosowany jest jakiś inny interfejs? Może trzeba wykonać jakąś dodatkową konfigurację połączenia lub zaopatrzyć się w jakiś emulator żeby móc używać ENETu?


Pozdrawiam i mam szczerą nadzieję, że ktoś pomoże mi z tym problemem, bo samemu skończyły mi się już pomysły.

Opublikowano
Podpinam się pod temat. W mojej e63 również z końca produkcji i też z N53 kabel k+dcan nie działa. Próbowałem na wiele sposobów, też odeslalem. Podpowiedzcie który kupić żeby działał bez żadnych przeróbek?..
Opublikowano
Dzięki wielkie. Czyli niepotrzebnie odeslalem. Swoją drogą sprzedawca mógłby napisać że po 2007 poza przelaczeniem przełącznika trzeba tę prędkość jeszcze zmienić.
Opublikowano
A czy przypadkiem nie jest tak, że w przypadku aut z nowszą nawigacją CIC ten przełącznik powinien być ustawiony jako linia K ze względu na przesył informacji z systemow multimedialnych na pinie 8?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy przypadkiem nie jest tak, że w przypadku aut z nowszą nawigacją CIC ten przełącznik powinien być ustawiony jako linia K ze względu na przesył informacji z systemow multimedialnych na pinie 8?

Na pinie 8. w autach z CIC nie ma linii diagnostycznej.

To przewód "ethernet on". Podłączając go do linii K, zablokujemy tę linię diagnostyczną.



Co do interfejsu to używam interfejsu zrobionego przez forumowicza z bmw-sport. Działa bez zarzutu nawet z G30, ale do serii F wolę ENET, bo jest wyraźnie szybszy

Opublikowano

https://ccy.pl/pl/sklep/zestaw-interfejs-obd2-bmw-inpa-2k-dcan-switch-usb-dvd-detail


Takim się połącze? Można prosic o nazwe tego programu do zmiany predkosci na can? Google pomóc za bardzo mi nie chce.


Znalazłem jeszcze przezroczysty z przelacznikiem i tajemniczym chipem ft232rl

https://allegro.pl/oferta/bmw-inpa-dis-kabel-k-dcan-ft-232rl-seria-e-e60-e90-7536166547

Czy ten będzie lepszy? Czy wystarczy ten niebieski?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez przełącznika w aucie z cic uruchomisz interfejs na enet, dlatego trzeba przelaczyć by wlaczyc dcan.

W serii E enet to linia jedynie do CIC. Nic innego nie jest połączone do niej.


A 8. pin po prostu blokuje linię K w interfejsie co uniemożliwia jakąkolwiek diagnostykę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E60 po 2009 roku to DCAN nie ma znaczenia czy ma cic czy nie,

piny 6 high speed can

pin 14 low speed can

interfejs zawsze DCAN jak ktoś ma CIC to należy odłączyć pin 8 od pinu 7 w interfejsie (jest do tego przełącznik lub rozlutować piny wewnątrz jak są połączone )

jak ktoś ma multimetr to można sprawdzić w jakim położeniu powinien być przełącznik aby piny 7 i 8 były ze sobą rozłączone ,

jeśli są połączone to zostanie z pinu 8 uruchomiony ethernet dla cic , niestety to nie seria F nie jest podłączony do bramy ZGW i nie da się przez ethernet nic zrobić oprócz transportu danych na dysk

mapy itp , nawet nie można zaktualizować oprogramowania w CIC , kodowania CIC , diagnostyki CIC ale za to ma pierwszeństwo międzu DCAN i zablokuje DCAN jak zostanie port ethernet uruchomiony z pinu 8

(jak nie ma CIC , cicM to przełącznik nie ma znaczenia w jakiej pozycji , nie ma portu ethernet w obd)

do serii E , e60 , e6x , e65 , e66, e7x , e9x , e8x (bez e83 ) pin 8 jest całkowicie zbędny w żadnym z tych modeli od początku produkcji do końca w interfejsie K, lub K-DCAN

diagnostyka, kodowania , programowanie tych modeli do 2007/03 jest na K-line pin 7 tylko a po tym roku DCAN na pinach 6 i 14

(i most do programowania sterowników most ze złącza światłowodowego)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.