Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie, mam 3,0d po lifcie 235 KM, pewny przebieg 350 000 km. Pytanie co do rozrządu, bo legendy głoszą że ten motor jest ryzykowny w kwestii pękania łańcucha najbardziej prawda to ? mechanik który mi to serwisuje mówi że "nie słychać" rozrządu, ale generalnie jakby zmienił to by nie zaszkodziło, wiadomo. Co radzicie zmieniać ? czy łańcuch da znać jak sie np rozciągnie ? (w niektórych autach "klepie" na zimnym silniku), czy w 2 tyś zł po za ASO sie zmieszcze z robotą ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobiście po kupnie się naczytałem, że nawet w moim 231KM te rozrządy się sypią, więc ruszyłem z misją szukania opcji wymiany. I jeśli chcesz po całości z zębatkami, łańcuchami i robotą w polecanym servisie to 6500 - 7500pln mi kwotowali.


Robią też niektórzy tylko łańcuchy, bez zwalania miski - widziałem filmik (auto challenge), że tak też można podejść - wtedy może w 2 byś się zmieścił. Ale pojawiają się kwestie, czy wymiana samych łańcuchów wystarczy.


Ja ogólnie od czytania opinii i rad zgłupiałem i temat całkiem olałem, wymieniam olej co 15k km, zrobiłem już prawie 60k km - dobijam do 300 i póki co chodzi cicho i jeździ, do tego mam assistance na całą europę, więc zostawiam jak jest. Twój silnik teoretycznie jest bardziej podatny na tą usterkę więc również rób według uznania.

Opublikowano
6500 to w gre nie wchodzi wogóle, nie bede pchał w auto tyle kasy. Aczkolwiek jakbym miał za 2 czy 3 tyś max sie zmieścić to moze bym wymienil, bo nie planuje auta sprzedawać. Pytanie czy te łańcuchy strzelają sporadycznie czy jest to dość częste
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Osobiście nie dotarłem do takich statystyk, ale ktoś się wypowiadał w innym temacie, ze trochę tego jest. Ale pytanie ile %, przy jakim przebiegu (faktycznym), czy przy jakich interwałach olejowych to raczej nikt nie będzie wiedział, a to by były właściwe informacje do podejmowania decyzji. Tak to możesz dla spokoju ducha wymienić, bo wyjęcie łąńcuchów na sprawdzenie, a wyjęcie i zamiana na inny to już dużej różnicy nie ma, kasa głównie w robociznę idzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głównie to że cały rozrząd masz od strony skrzyni biegów i prawie wszyscy mechanicy wyciągają silnik żeby mieć dostęp i zajmuje im to minimum 2 dni, nieliczni robią to bez wyciągania silnika np. polecani chyba w całej PL bracia Fąfara z pod Wrocławia którzy rozrządy w bmw robią w kilka godzin w 3 osoby jeden samochód.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz trochę racji, ja pisałem o górnej stawce za xDrive. Jak masz na tył to łatwiej i trochę taniej. Ale większość mechaników sciąga miskę, więc dodatkowa robota z wózkiem itp. Jest tam też łańcuch od pompy oleju, który teżwypadałoby wymienić.


Tu masz ze szczegółami, facet dużo mówi, pokazuje i można wnioski jakieś wyciągnąć:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy na pewno ten silnik ma rozrząd z tyłu?

Napisał że po lifcie czyli silnik N57 rozrząd z tyłu.

Opublikowano

Napisał,że 530d 235kM a to jest M57N2 tak mi się wydaje,jeśli nie to proszę mnie poprawić.

Nie spotkałem się nigdy z silnikiem N57 w E60


Jeśli jest to M57N2 to wymiana rozrządu to ok 2,5-3,5 tyś z częściami ,które kosztują ok tyś zł.

Wszystkie silniki bmw łącznie z serią 1,3,5,6,7,x3,x5

mają te same łańcuchy rozrządu.


BMW serii 5 ma te same łańcuchy od 150 KM do 286 KM ,te same ślizgi, (z wyjątkiem jednej "zębatki") i drobnych różnic.

Oczywiście diesle M47,M57 (TU,N,N2 itd)

Opublikowano

2 tys zł to wołają za same części z olejem i filtrem.


Teraz w M57N2 za wymianę rozrządu krzyczą więcej niż w N57N F10 i G30, gdzie zrzucasz tylko skrzynie. Dla serwisu demontaż skrzyni jest szybszy niż demontaż całego przedniego osprzętu, chłodnic, wylanie płynu itp. Więc wbrew pozorom BMW i rozrząd z tyłu to bardzo szybka i prosta naprawa mając kanał lub podnośnik.

To nie seria G 550D gdzie warto się zastanowić bo w razie awarii używka silnika to 30-40 tys

Tutaj za wymianę rozrządu chcą tyle ile kupno i przekładka całego silnika więc będziesz jeździć może zachowasz kasę w kieszeni a w razie awarii to wtedy ją wydasz i nie będzie dylematu

Opublikowano

Nie wiem jak liczą za wymianę inni mechanicy,ale każdy szanujący się warsztat liczy z roboczogodziny.

Czas naprawy można sprawdzić w literaturze.

Stawkę godzinową ustala warsztat jest to średnio 150-200zł w dużym mieście,oczywiście zależy to od położenia geograficznego i nie wlicza się w to autoryzowanych warsztatów.

Wymiana rozrządu według literatury w M57N2 trwa 13 godzin,więc łatwo policzyć .

13 godz x 200 zł = 2600 zł ( za robotę) i jeśli ktoś chce więcej to jest to sztuczne zawyżanie ceny.

ewentualnie 13 godz x 150zł= 1950 zł

Części to zestaw rozrządu ,uszczelka miski,pokrywy zaworów,podkładki pod wtryski itd.

Według uznania olej,płyn,R134a itd

Temat rozrządu do ogarnięcia za 3500zł w dużym mieście,w bardzo małym mieście nawet za 2500zł.

Opublikowano

Witam,


Jedno mnie zastanawia, we wcześniejszych wersjach tych silników temat rozrządu nie występował, mówiło się że był wieczny? A patrząc po numerach części, łańcuch przed i po lifcie jest ten sam, napinacz także. W e46 były montowane od 98 roku.


https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=PY71-EUR-07-2007-E61N-BMW-530xd&mg=11&sg=25&diagId=11_3462&q=13527787299

https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=PY71-EUR-07-2007-E61N-BMW-530xd&mg=11&sg=25&diagId=11_3462&q=13528506969


Czemu to tak?

Opublikowano
15km więcej wątpię czy robi roznice tym bardziej że kolega Apacer ma 100km więcej i jeździ. Ja słyszałem teorie że te 184km i 218km miały kute lancuhy a ile w tym prawdy nie wiem.
Opublikowano

Robi różnice bo 150KM i 286KM ma ten sam łańcuch.

Kute łańcuchy musiały by być cięższe,a wagi są te same.

Dla łańcucha mają ogromne znaczenie ma napinacz ,a co za tym idzie to częstotliwość wymiany oleju.

Na pewno ma tu znaczenie eksploatacja i serwis.

Mając dużą moc trzeba umiejętnie ją wykorzystywać.

Opublikowano
Ale przedliftowe 535d 272km też ma pancerny łańcuch. Znajomy w e39 z przebiegiem 700k nigdy łańcucha nie wymienial, i jeździ a tu łańcuchy strzelają przy 200k więc wydaje mi się jednak ze użyli jakiegoś słabszego materiału albo tak jak mówisz słabszych elementów typu napinacz. Niestety w późniejszym czasie beemki projektowali księgowi a nie inżynierowie. Zresztą nie tylko beemki. Teraz robią samochody jednorazowe jak czytam ile niedoróbek posiada g30 to ciężko uwierzyć. Chciałbym zobaczyć taka g30 z przebiegiem 700k i z 15 latami na karku.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,

poliftowy 525d, ale pojemność ta sama 3.0, 197KM, przy przebiegu nie całych 260 tys. zdecydowałem się wymienić rozrząd, więc podzielę się zdjęciem, które zostało zrobione przed i po wymianie. Na popychaczu napinacza nie zostało już zbyt wiele. Pewnie jeszcze by wytrzymał, ale teraz mam święty spokój i czyste sumienie. Nigdy nie wiadomo kiedy strzeli. W jednym słychać, w drugim nie. To czysta loteria, zależy od tego kto jak autem jeździł i jak dbał o odpowiednie interwały wymiany oleju.


bwr1flh9asac_t.jpg

uc5bur84aust_t.jpg


Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Miske trzeba luzowac bo pokrywy rozrządu nie zalozysz poprawnie z uszczelką

 

... właśnie zbieram się do wymiany, niestety nie posiadam warunków do demontażu miski olejowej :(

W związku z powyższym, zaplanowałem wymianę bez łańcucha pompy oleju i zębatki pompy+wału.

Ale teraz się zastanawiam,bo jeżeli potrzebuję zluzować miskę to czy po odkręceniu miski bez jej wyjmowania będę w stanie wymienić łańcuch pompy oleju z zębatka???


Bo dzisiaj słyszałem od pewnego magika żeby wyciąć kawałek uszczelki miski pod deklem rozrządu i wejdzie obudowa później bez problemu :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.