Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem Braci!


Mam problem z moim E53 M62 przedlift z rozładowującymi się akumulatorami. Kiedy jeszcze byłem w stanie uruchomić silnik (obecnie mam zakłócany kod zmieniający - założyłem osobny wątek w dziale X5), tak podczas jazdy potrafi mi ściągnąć całe napięcie z akku, bądź na postoju i wyłączonymi odbiornikami rozładować akku do 3-4V (już straciłem 3-akku). Wymieniłem alternator na NOWY, kupiłem i wlutowałem nową diodę Zenera, a problem pozostał. Kiedy tylko zakręcę rozrusznikiem, przez alternator schodzi napięcie z akku (brzęczy i grzeje się w miejscu podłączenia regulatora napięcia z DME) do, UWAGA, rozrusznika! Tak, przejscie prądu jest pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem (przy rozruszniku w downpipie prawego kolektora wydechowego brzęczy niczym rój szerszeni). Kiedy zdejmę kabel prądowy z miesjca "+" na przegrodzie, czyli odłączę układ alternator-rozrusznik od akku, problem ustaje do ponownego zakręcenia rozrusznikiem.

W EWS mam zaprogramowanych 15-kodów serwisowych, jednak nie potrafię ich rozszyfrować (szesnastkowe kody). Możliwe, aby przekaźnik rozrusznika zwierał i indukował napięcie nie wzbudzając bendixa?

Proszę o opinie, bo mi ręce już dosłownie na ziemię opadają od ciągłej walki z niewidzialną przyczyną usterki.. :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co ja bym zrobił na twoim miejscu.

Do tej czynności potrzebne by były cengi prądowe. Te są dobre bo możesz odczytać parametry przy użyciu telefonu...

HoldPeak cyfrowy miernik cęgowy HP-570C-APP 1000A AC/DC

https://a.aliexpress.com/_dVTCSsA


Dorobił bym osobny kabel plusowy do alternatora bądź rozrusznika ( zależy , który z nich nie jest bezpośrednio podłączony do punktu rozruchowego pod maską, przekrój przewodu to 35mm2 ) . Naładował przed tym akumulator . Następnie odpalił auto i sprawdził wartości prądów na poszczególnych przewodach . Dodatkowo sprawdził bym wartość prądu na przewodzie plusowym alternatora i rozrusznika , po odłączeniu kabla , który idzie od DDE do obydwu tych urządzeń.

Te wszystkie czynności powtórzył bym po zgaszeniu silnika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.