Skocz do zawartości

328Ci - Dyfer wymiana/regeneracja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

prawdopodobnie mam dyfer na wykończeniu (przy wbijaniu biegu dochodzą głuche walnięcia z tyłu samochodu oraz uczucie jakby coś było tam luźne). Byłem na szarpakach i u mechanika. Żadnych luzów i innych problemów (zawieszenie) nie znaleziono. Ponoć jest jakiś minimalny luz przy dyferencjale, ale mechanik zapewnił mnie, że delikatny-naturalny luz musi być. Dźwięk jest strasznie głośny, a mimo tego ciężko było im stwierdzić co jest tutaj problemem. Mimo głośnych dźwięków, powiedziano mi, że dochodzi jakiś dźwięk z dyferencjału. Więc tak, mam chyba trzy wyjścia. Pierwsze, jeździć aż padnie i wtedy będę na 100% wiedział co to. Drugie, wymieniać w ślepo na używkę (nie wiem na co trafię, do tego dochodzą koszta montażu). Trzecie, regeneracja, co do tego wyjścia, to nie jestem pewien, nie wiem jakie są to koszta i ciężko znaleźć kogoś w okolicy kto się tym zajmuje. Co polecacie zrobić w takiej sytuacji? Dzięki za komentarze, pozdrawiam.

Opublikowano
U mnie przy wbijaniu biegu to winą było sprzęgło bo nie wysprzęglało i luzy na półosiach,głuche stuki z tyłu okolice dyfra.
Opublikowano
U mnie przy wbijaniu biegu to winą było sprzęgło bo nie wysprzęglało i luzy na półosiach,głuche stuki z tyłu okolice dyfra.

 

Też nazywam to głuchymi stukami, ale jak mówię, cały dół auta sprawdzili i nic nie zostało znalezione. Da się jakoś łatwo zdiagnozować czy to, aby na pewno nie wina sprzęgła? Jakie są objawy tego, że sprzęgło nie wysprzęgla(może głupie pytanie)?

Może uda mi się nagrać te dźwięki, to podrzucę filmik.

Opublikowano

Dodam jeszcze, że dźwięk jest słyszalny na 1 i 2, a dokładniej kiedy próbuję z 1 wbić luz lub wbić 2, tak samo gdy z 2 przechodzę w luz. Zauważyłem, że dźwięk jest głośniejszy przy niższych obrotach, tj. 1000-1500, wyżej dźwięk jest cichszy, po wyżej 3000 obrotów, dźwięku nie słychać (być może go nie ma).

Pozdrawiam.

Opublikowano

Zamieszczam filmik, myślę że słychać w miarę wyraźnie. Dźwięk pojawia się przy gwałtownym wciśnięciu sprzęgła. Gdy się wciśnie powoli/płynnie to słychać to trochę ciszej.

Tak samo po 3tyś. obrotów myślę, że tego w ogóle nie slychać (nie jestem pewien, może być zagłuszane przez inne czynniki).


https://drive.google.com/file/d/1HrPtX3sEASd54ZaCf3FuU3fWb70r2RWg/view


Dyfer? Sprzęgło?

Dodam, że miałem/mam wycieczki spod okolicy dyfra.

Opublikowano

Podnieś tył żeby koła były w górze .

Wrzuć jedynke i wciśnij sprzęgło jak koła będą się kręcić to dobrze nie wysprzegla


Ale wtedy raczej biegi by ciężko wchodzily

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do sprawdzenia tuleja numer 9 mocowania dyferencjału oraz półosie.

Po obejrzeniu filmu skup się na dyfrze i skrzyni, to nie są głuche dźwięki, spuść olej z jednego i drugiego, później magnes i łowienie kawałków zębatek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Do sprawdzenia tuleja numer 9 mocowania dyferencjału oraz półosie.

Po obejrzeniu filmu skup się na dyfrze i skrzyni, to nie są głuche dźwięki, spuść olej z jednego i drugiego, później magnes i łowienie kawałków zębatek.

 

Czyli ktoś musi mi zdiagnozować czy to skrzynia czy dyfer. I chyba musiałbym odwiedzić inny warsztat. Bo tak jak pisałem, była już na warsztacie, wisiała, stała i nic nie znaleziono. Żadnych luzów, braków itd.

Diagnoza była taka: "Coś stuka w dyfrze, jeździć aż [BAD]ie wtedy będzie wiadomo co to jeśli stracę napęd" :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To zlej olej z dyfra i sprawdź co w nim będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To zlej olej z dyfra i sprawdź co w nim będzie.

 

Jeśli będzie coś pływało to mam założyć, że to jednak dyfer, a nie skrzynia? Jest to jakąś droga na "skróty". ^^

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, dodatkowo po stanie oleju można ocenić, że coś się dzieje w środku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak, dodatkowo po stanie oleju można ocenić, że coś się dzieje w środku.

 

No to myślę, że wiem od czego zacząć. Dzięki wielkie. :cool2: :cool2:

Opublikowano
Tak, dodatkowo po stanie oleju można ocenić, że coś się dzieje w środku.

 

Byłem u kolejnego mechanika (spec. bmw) i po samym dźwięku stwierdził co to jest. Stwierdził, że to luzy na półosiach i przez te luzy właśnie jest to walnięcie (oczywiście ujął to inaczej i dokładnie wyjaśnił, a że jestem zielony to i tak mało z tego zrozumiałem). Zaproponował mi żeby kupić cały zestaw, dyfer 2.8/3.0 manual/automat, najlepiej własnie z automatu bo mniej zajechane.


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=148379

Prawdopodobnie mam ten sam problem co tutaj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.