Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem. Jeśli chcesz sprawdzić czy działa EGR to musisz mieć podpięty wężyk i powinno być podobnie jak na tamtym filmie. Ale tu nie o to teraz chodzi. Jeśli EGR jest non-stop zamknięty to nie będzie nam przeszkadzał. Nie wiem jakie powinno być podciśnienie w układzie natomiast EGR nie działa tak, że wraz z obrotami bardziej się otwiera zawór, wręcz przeciwnie. Może w ogóle nie masz podciśnienia, bo gdzieś ucieka. Zrób live, będzie wiadomo jak turbina pracuje. Jeśli będzie nadążać za zadanym ciśnieniem to znaczy, że podciśnienie jest w instalacji.


Te wężyki coś mi się nie podobają. One chyba są zwykłe igielitowe.

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wężyki spiete na opaski gumowe jutro zadzwonię do kolegi czy bedzie miał czas podpiąć kompa i co mam sprawdzić? Które analogi pod obciążeniem, a które na jałowym?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Analog 1 - ciśnienie pompy progowej (pre supply pressure) pod obciążeniem nie powinno spadać poniżej 4 bar. Jak będzie 3 bar to jest za mało.

2. Analog 1 - ciśnienie pompy CR (rail pressure) na jałowym około 350 bar, pod obciążeniem będzie wzrastać, ale nie może skakać.

3. Analog 2 - ciśnienie doładowania (charge) na jałowym około 1000 do około 2000 przy maksymalnym obciążeniu - zmierzone (act) musi być zbliżone do zadanego (soll) przez komputer. To najlepiej nagrać, żeby potem przeanalizować, ale musiałbyś ręcznie ustawić 3 bieg do testu i pedał w podłogę. Zobaczysz co z tego wyjdzie.

4. Analog 4 - korekty na rozgrzanym na postoju, im bliżej zera tym lepiej.

Opublikowano
Bede telefonem nagrywał a na zapodaj nie dam rady chyba wrzucić filmu,spróbuje ją przeciągnąć na tej trójce ale pewnie sama mi przerzuci an 4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wrzuć film na YT i daj linka - najprościej. Ewentualnie dropbox lub dysk google czy coś podobnego. Jak się ustawi manualnie to też przerzuci ? Chyba nie choć nie próbowałem. Jakoś zawsze na D jeżdżę.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Siemka sorki,ze dlugo sie nie odzywałem, ale miałem sprawy rodzinne.ogolnie to zamówiłem dzis takie cudo i bede sprawdzał czy bedzie różnica jak juz to zrobie to wtedy podjadę na inpe do ziomka,mam pytanie czy egr bede musial jechac skasować na specjalny komp? Czy nic nie bede musiał z tym robić? I jeszcze jedno czy wystarczy jak zalsepie tą chlodniczke ? Tymi zaślepkami? Bo juz mn wkuriwa teb egr..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Można to założyć tylko tak właściwie to potrzebujesz tylko zaślepkę na kolektor wydechowy

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-zaworu-egr-bmw-e46-e38-e39-e90-x5-e53-e90-6861095942

Albo w ogóle wywalić chłodniczkę EGR. Jeśli nie teraz to jak będziesz wymieniał pompę wody bądź termostat główny.

Opublikowano
Czyli tylko to założyć nic więcej nie robić? Czy trzeba jakies kostki rozlączyc? Czytalem ze nawet auto lepiej ciągnie z początku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Założyć zaślepkę na kolektor wydechowy, odłączyć wężyk podciśnienia od EGRa i go zaślepić, żeby nie ciągnął powietrza z otoczenia. Ciągnie lepiej z dołu, bo zamiast spalin do kolektora dolotowego idzie tylko powietrze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie. Sprawdzałeś przecież, że przy odłączonym wężyku podciśnienia spaliny nie dostają się do kolektora dolotowego. W ten sposób już masz odłączony EGR i on nie pracuje, a zaślepka na wydechowym jest tak na wszelki wypadek, jakby mimo wszystko EGR był nieszczelny.
Opublikowano
U tego goscia na filmiku chociaż on pracował a u mnie sie nawet nie ruszył przez 5min,a u tego kolesia bylo widac jak wychodzi o soe chowa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odepnij wężyk, który idzie do akumulatora podciśnienia przy turbo i zobacz czy tam jest podciśnienie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słuchaj, to nie ma dużego znaczenia w tej chwili. Odepnij ten wężyk, zaślep go i zrób INPĄ pomiar tych parametrów, które podałem wyżej. Bez tego będziesz zgadywać i naprawiać metoda macajewa.
Opublikowano
Zaślepiłem go jechałem na trening teraz i po 10km auto wgl nie mialo mocy maksymalnie 80km/h a rozpędzał sie dłużej niz corsa 1.2 zgasilem go założyłem wężyk na egr i teraz jest dobrze ,nie wiem moze jakis blad wywaliło...moglem gi tylko zgasić i odpalić bez zakladania wężyka,ale to właśnie bylo chyba przez jego zaslepienie,no nigdy takiego czegos nie miałem jakby ją coś trzymało

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.