Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżdżę dwa lata na odłączonym. Zaślepka przy kolektorze wydechowym. Tak w ogóle to przerobiłem na wersję z manuala czyli bez chłodniczki spalin i termostatu EGR - dodatkowe elementy mogące się zepsuć. Zrobiłem to gdy miałem pompę wody do wymiany. Teraz jest tam o wiele lepszy dostęp i nie ma problemu z odpowietrzeniem. Jak będziesz kiedyś ściągał ponownie kolektor dolotowy to wyjmij delikatnie (ja połamałem) MAP sensor i wsadź tam wkrętaka czy nie jest zalepione.


Jak masz nówkę przetwornik to załóż go do turbiny, jest taki sam.

Opublikowano
To wtedy mam pozamieniane miejscami weżyki skoro mam nowke przwtwornik,musze gdzies ogarnąć schemat jak powinien byc podłączony, ale najpierw zaslepie ten wężyk cienki o jak będzie szła to znaczy ze będą zamienione miejsca? Bo on jest sprawny na bank no nowy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przetwornik jest opisany vacum czyli do pompy podciśnienia i tyle :) Jakbyś chciał zrobić zgodnie ze sztuką to powinieneś mieć niebieskie i czarne wężyki. W realoem opisane, który jest jaki. Na przetworniku jeden króciec miał niebieską obrączkę i wtedy jak coś rozłączasz to się nie pomylisz.

 

...jak będzie szła to znaczy ze będą zamienione miejsca?

Może się zacinać zawór EGR i też będą takie szopki.

Opublikowano

Na przetworniku jeden króciec miał niebieską obrączkę i wtedy jak coś rozłączasz to sie nie pomylisz


U mnie te wężyki byly skruszale i nie byly one wgl nałożonej na przetwornik wiec nie mam pojęcia jak one musza byc żałosne ,bo jeden idzie do egr a drugi do?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam gdzie na przetworniku masz napisane VAC to idzie do rozdzielacza czyli do magistrali podciśnienia. Przy turbinie masz to samo, ale jeszcze po drodze akumulator podciśnienia.
Opublikowano
Zaślepienie troche bawi,co? Jesli mozesz to napisz mi krok po kroku co trzeba dokładnie zrobić zeby to dziadostwo zaślepic..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zdejmij ten wężyk z EGRa i przetestuj co się dzieje. Zawsze to łatwiej niż pruć kolektor. Potem będziemy się zastanawiać co dalej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, to jest do sterowania poduszkami od silnika i do klapek w kolektorze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, chodziło o ten wężyk. To jest silikon przezroczysty ? Bo plastik nie może być, bo za chwilę znowu będziesz wymieniał. Poza tym się stopi od temperatury i będzie nieszczelność co znowu spowoduje, że turbo będzie się dławić.

Czyli zdjąłeś i dalej się nic. Zaślep go i uwiąż obok i na razie tak zostaw. Ewentualnie dobrze byłoby wiedzieć czy ten EGR jest zamknięty choć zakładam, że raczej tak. Jak ci się chce to możesz zdjąć tę gumową rurę co do niego wchodzi i na jałowych obserwować czy nie wylatują z niego spaliny do kolektora. Ma być zamknięty.


To sprawdź teraz w INPA pod obciążeniem na wysokich jak się zachowuje progowa pompa paliwa. Powinna trzymać nie mniej niż 3,8 bar. Przy okazji ciśnienie turbiny czy nadąża za zadanym Analog 2. Najlepiej nagraj jakimś programem (np. autoscreenrecorder) ekran podczas jazdy pod obciążeniem. W automacie tego nie robiłem. W manualu to się robi zwykle na 3 biegu od obrotów około 1800 wtedy gaz w podłogę do około 4000. Jak nie masz miejsca to na drugim biegu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i bardzo dobrze i tak zostaw na razie z odpiętym wężykiem tylko zaślep go śrubką, żeby podciśnienie nie spadało.

Zrób ten live pod obciążeniem Analog2 i ciśnienie progówki. Te silniki nie są trudne w diagnostyce. Chyba, że jakiś As coś namieszał, ale jak się samo zepsuło to znajdziemy :D Jeszcze zerknij przy okazji na korekty Analog 4 - bieg jałowy, silnik gorący.

Opublikowano
Czyli ten egr dziala dobrze? Tam praktycznie nie ma podciśnienia w tym wężyku na wyższych obrotoach nawet nie wzrasta takie aby aby ledwo ledwo ciagnie praktycznie wcale

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.