Skocz do zawartości

BMW e61 nagły brak ładowania


bogdan3010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj podczas jazdy nagle wyskoczyła mi ikonka akumulatora na czerwono. Sprawdziłem multimetrem przy akumulatorze jak i przy wyjściu z alternatora to samo napięcie brak ładowania. Odłączyłem wtyczke od alternatora ale niestety nadal przy wyjsicu z alternatora to samo napiecie pokazuje, brak ładowania.

Podłączyłem Inpe i wyskoczyły mi takie błedy

1169a05afd020c09med.jpg

JAk sprawdzić czy winny jest temu regulator czy alterantor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

281C

Cyfrowy sterownik silnika: Bitowo-szeregowe złącze danych (BSD): Sygnał


Sprawdzanie alternatora (BSD)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-525i-lim/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-31-alternator-with-drive-mounting-parts/Or82vy4


Alternator

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-525i-lim/XXfFDg8


Jak zapoznasz się z teorią to sam stwierdzisz ,że przyczyn może być kilka, niestety....... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę temu poszedłem do samochodu i ładowanie wrócilo dopóki nie zgrzalem samochodu.Po zgrzaniu auta znowu błąd wywaliło i nie było ładowania. Teraz po zgaszeniu i odpaleniu na nowo ciepłego silnika chwilo jest ładowanie nawet na ciepłym ale przy dodawaniu gazu wszystkie kontrolki mi wywala. Czyli na 99% regulator? Czy da radę go wymienic bez wyciągania alternatora?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze na podstawie przypadku mojego dieselka. Było tak gdy się kończyły szczotki. I tu też prawdopodobnie szczotki. Są w regulatorze i można ją wymienić. Chociaż nie wiem czy warto bo cały regulator nie jest zbyt drogi. W 530d można wymienić bez zdejmowania z samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odkrecić osłonę plastikową, najgorzej jest włożyć nowy regulator tak by szczotki wskoczyły w miejsce. Przeskanuj auto z wypiętym bsd z alternatora, czy dalej błędy ma. Co do regulatora zależy jaki model, koszty 100-600 zl ale trzeba szukać po modelu alternatora z innych aut, ja brałem chyba do rovera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź też masę do silnika, już miałem nieźle cyrki z nią.

Jak akumulator słabo się ładuje to i szybciej się rozladuwowywuje bo nie jest pełny :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo niestety wymiana regulatora nie pomogła. Zrobiłem kilkanaście kilometrów i tak jakby z przegrzania wywaliło wszystkie prawie kontrolki nawet skrzynia weszła w tryb awaryjny i napięcie spadło przy odpalonym do 8 volt po zgaszeniu ponad 10.Gdy minimalnie ostygła to znowu wrócilo ładowanie co jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego , ustaw multimetr na napięcie stałe. Jednym końcem dotknij silnika , drugim śruby , która ma bezpośredni kontakt z nadwoziem. Następnie spróbuj odpalić auto ( do tego potrzebna ci będzie druga osoba aby zaobserwować wartość napięcia ).

Jeśli masa jest dobra to wartość napięcia nie powinna przekroczyć 0,5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Najprościej jak nie będziesz mieć ładowania weź kabel rozruchowy i połącz masę z kielicha do silnika

Druga opcja to padnięty generator, zimne luty

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak dla mnie błąd leży w generatorze, podaj vin i fotki twojego generatora i regulatora napięcia (nr. Seryjne, co kolwiek żeby dojść co masz zamontowane a co powinno być)

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
VIN to B397789 alternator bosch a regulator napięcia

F00M145278. Gdzie ten generator znajdę?

 


Generator to Alternator :mrgreen:

Ile ma amperów napisz


PS, generator powinien mieć 155A

Regulator nasz co prawda do E60 525i ale nie do twojego modelu

Nr. OEM który powinien być zamontowany to:

12317515319 był montowany do 03/2004


Nr. Bosch to:

F00MA45219

F00M145280

F00M145679

Zamiennik

MOBILETRON VR-B280

5er E60 Limousine

520i (NA31/M54),

525i (NA51/M54),

530i (NA71/M54)

5er E61 Touring

525i (NG51/M54)




A ty masz F00M145278 który występuje też pod nr. F00MA45218

Nr. OEM 12317515811 montowany od 03/2004

5er E60 Limousine

520i (NA31/M54),

525i (NA51/M54),

530i (NA71/M54)


Mimo że Twoja data produkcji to 11/2004 to nr. części który mi wyskakuje jest tym do 03/2004

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No regulator masz zły, wypisałem Ci które będą pasować



Sprawdź jeszcze czy kabel plusowy jest dobrze dokręcony, tam gdzie kable się podłącza do rozruchu


Masę sprawdzisz tak jak burza pisał albo jak nie będzie ładowania podłączyć po prostu kabel z kielicha do silnika

Kabel masowy do silnika jest z lewej strony silnika na dole, pleciony

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam dołączę się do tematu niedawno padł mi regulator.
Wymieniłem go ładowanie jest tylko pojawia się błąd 281c
Chciałem wymienić alternator po vinie wychodzi 12317541696
AT-Alternator 155A a mam wsadzony taki 0124525026 150a
Sam już nie wiem co tym myśleć czy jak kupie ten większy to będzie pasował
Vin: WBANA71030B606808

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, renek9 napisał(a):

Witam dołączę się do tematu niedawno padł mi regulator.
Wymieniłem go ładowanie jest tylko pojawia się błąd 281c
Chciałem wymienić alternator po vinie wychodzi 12317541696
AT-Alternator 155A a mam wsadzony taki 0124525026 150a
Sam już nie wiem co tym myśleć czy jak kupie ten większy to będzie pasował

Alternator 0124525026 jest dobry do tego auta. Jeśli ładowanie jest w porządku to nie ma sensu go ruszać. Problem leży gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.