Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tak jak w temacie, borykam się już od dobrego pół roku w moim BMW E92 2.0d N47d20a 177km z automatem. Mam problem z wibracjami, które występują raz na jakiś czas (czytaj nie występują ciagle) przewaznie jak już samochod się rozgrzeje(przejadę z 5km chociaż). Przy około 40km\h przy przyspieszaniu płynnym (3 bieg) oraz pomiędzy 100-120 km\h na 5 lub 6 (płynne przyspieszanie rowniez).


Wymieniałem całe zawieszenie (amorki, sprężyny, gumy, stabilizatory itd.) oczywiście wszystko nowe (sachs oraz sprężyny eibach). Przed i po wymianie nadal jest tak samo. Wymieniałem również inne koła, inne opony oraz podpora wału, wywazylem i prostowalem kola). Już nie wiem gdzie szukac przyczyny


W międzyczasie robiłem przegląd techniczny i wszystko było okej, oprócz tego ze na szarpakach coś w prawym kole co jakiś czas przeskakiwało? Szukałem z diagnostą i nie mogliśmy dojść skąd ten dźwięk się wydobywa.

Oddałem auto do mechanika, rozebrał wszystko od walu po tylne zawieszenie i nic nie znalazł mowił, ze jest wszystko w porządku i nie ma czego się czepić.



Miał może ktos z was taki problem? Chce go rozwiązać bo doprowadza mnie do szału.

Rozmawiałem z różnymi osobami, to podpowiadali elektrozawory w skrzyni, wal do wyważenia, wtryski?


Przy okazji byłem rowniez u elektromechanika (co robi tylko BMW) jest złe wgrany sterownik silnika. Na komputerze wyszły błędy wtrysków, jakby nie były podłączone po kolei (dany numer wtrysku na danym cylindrze) chociaż po spojrzeniu na numery są tak jak powinny być. Druga sprawa, ze wtryski wartości miały bardzo dobre.



Ktos pomoże? Bo naprawde nie wiem gdzie szukac przyczyny. A wydawac na wymianę części, które nic nie pomogą jest bez sensu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wartości kompensacji mogą być ok ale kody wtrysków trzeba przypisać prawidłowo. Niektóre słabsze programy diagnostyczne źle numerują cylindry w BMW bo numeracja w DDE się zmieniła od N na taką od strony skrzyni.


Jeżeli drgania pojawiają się tylko w tych przedziałach to przyczyną może być krzywa felga która akurat w tych prędkościach bije najmocniej.


Sprawdzałeś koło pasowe i poduszki silnika?

3A0jS9b.png
Opublikowano
Wartości kompensacji mogą być ok ale kody wtrysków trzeba przypisać prawidłowo. Niektóre słabsze programy diagnostyczne źle numerują cylindry w BMW bo numeracja w DDE się zmieniła od N na taką od strony skrzyni.


Jeżeli drgania pojawiają się tylko w tych przedziałach to przyczyną może być krzywa felga która akurat w tych prędkościach bije najmocniej.


Sprawdzałeś koło pasowe i poduszki silnika?

 

Elektromechanik mówił, że jest źle wgrany sterownik silnika (poprzedni własciciel musiał wgrac sterownik od innego e90/92 z tym samym silnikiem z wywalonymi klapkami i dpf, niż wyprogramować je z oryginalnego), wtryski są przypisane prawidłowo (przesyłam zdjęcie z kompa elektromechanika), odnośnie wtrysków jest to dla mnie dziwne, bo jeżeli źle by były ponumerowane, to by robiło cały czas od czasów kupna smaochodu, a nie po jakimś czasie.


Odnośnie felg zmieniałem 3 komplety i na wszystkich jest to samo ( koła wyprostowane, wyważone)


Odnośnie poduszek silnika, kiedyś jak byłem u mechanika, to pokazało błąd poduszki silnika dokładniej błąd o numerze 4bd7, koła pasowego nie sprawdzałem, szukac na nim luzów?


Zdjęcie od elektromechanika specjalizującego się tylko w BMW z kodami wtrysków, które się zgadzają w kolejności:


R3IyGUo.jpg


Zdjęcie od mechanika, kiedy jechałem sprawdzić błędy (zdjęcie pochodzi z paru tygodni wcześniej niż wizyta u elektromechanika) :


2YiVtWX.png

 

Ja bym szukał problemu w skrzyni biegów.

 

No właśnie, nie wiem jak przebadać skrzynie pod tym względem. Wszystkie biegi wchodzą okej, nic nie szarpie, żadnych błędów nie sypie. Z trybu Drive na Sport przełącza bez szarpnięcia.



Przesyłam również video odnośnie pracy koła pasowego i dźwięku, ponieważ od niedawna, po wsłuchaniu się podczas jazdy słysze cykanie, takie jak na filmie, rozrząd to nie jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też nie wiem jak sprawdzić skrzynię bez zdejmowania chociaż chyba w ISTA widziałem coś do sprawdzania.

Jak przebadałeś zawieszenie, silnik, koła, przeniesienie napędu to chyba już nic innego nie zostaje jak skrzynia biegów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dobra ale co z tymi klapami, DPF itp? Są? Są podłączone? Nie ma ich? I co z tym sterownikiem w końcu, może po prostu nie może się dogadać ze skrzynią do końca?
3A0jS9b.png
Opublikowano
No dobra ale co z tymi klapami, DPF itp? Są? Są podłączone? Nie ma ich? I co z tym sterownikiem w końcu, może po prostu nie może się dogadać ze skrzynią do końca?

 

Klapki są wyrzucone, dpf również puszka pusta. Poprostu poprzedni wlasciciel złe wyprogramowal oby dwie rzeczy.


Co do sterownika, ze nie może się dogadać, ciezko powiedzieć, gdyż wcześniej samochod tak nie robił. Dopiero po jakimś czasie.



A co do Koła pasowego? Co sądzisz? Po dźwięku i filmie jest Ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trudno powiedzieć, można to sprawdzić czujnikiem zegarowym maksymalne dopuszczalne bicie to 0,4.

Fakt że był błąd poduszki silnika też jest bardzo istotny, trzeba je sprawdzić dokładnie, film gdzie też były wibracje:

3A0jS9b.png
Opublikowano

Jakoś na początku lipca będę wymieniał właśnie poduszkę, przy okazji wymiany oleju w silniku, rowniez olej w skrzyni i uszczelki elektrozaworów mam nadzieje, że to pomoże.


Odezwę się w tym temacie na początku lipca zdac relacje

Opublikowano
Male pytanie,masz moze dystanse zalozone? gdzies czytalem, ze bardzo czesto "uszkodzony" dystans daje podobny efekt (drgania jak by od podlogi), ludzie zmieniaja opony felgi szukaja problemu w wale (elastycznmy laczeniu), a problem okazuje sie ze lezy po stronie dystansow.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Male pytanie,masz moze dystanse zalozone? gdzies czytalem, ze bardzo czesto "uszkodzony" dystans daje podobny efekt (drgania jak by od podlogi), ludzie zmieniaja opony felgi szukaja problemu w wale (elastycznmy laczeniu), a problem okazuje sie ze lezy po stronie dystansow.

 

Nie mam dystansów, na dniach zmieniam elastyczne łączniki wału i mechanik sprawdzi poduszki i półosie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.