Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Trapi mnie powracający co 2 - 3 miesiące problem z błędem 4A63. W bardzo losowych przypadkach nie mogę odpalić samochodu. Do tego stopnia że zawsze mam przy sobie laptop i kabel obd na wypadek wykonania synchronizacji.


Co może być powodem?

Akumulator jest nowy start-stop. (auto ma tylko brake regeneration, nie ma systemu start stop).

Był jeszcze przetarty kabelek pomiędzy klemami plus i minus, też wymieniony.


Zauważyłem że czasami auto zanim odpali dojść długo kręci, Czasami w pamięci pojawia się błąd EWS Manipulation ale auto odpala. Dodam jeszcze że mam podłączony woltomierz który czasami podczas jazdy pokazuje np. 14,5V potem 12.0V i znowu powyżej 14.0V. Podczas dodawania gazu często ładowanie spada, bez gazu wzrasta. Czy to też jest normalne? Regulator napięcie jest w zeszłym roku wymieniony na nowy.


Z góry dzięki za jakieś wskazówki.

Opublikowano

Akurat mam wymienione w zeszłym roku świece i sterownik. Świeca na 5 cylindrze została nie wymieniona bo jest ukręcona.


Przesyłam jeszcze parametry z Carly przypisane do błędu:

761ce2a4df3ef9a2med.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

duży spadek napięcia np z powodu zwarcia może tak obniżyć napięcie że stracisz synchronizacje, problem raczej z alternatorem na to mi wygląda nie z regulatorem napięcia

brake regeneration wskazuje na model E8x lub e9x lub e7x nie ma tam EWS jest CAS , chociaż w e7x opcja jest ews dotycząca zabezpieczeń ale fizycznie nie ma ews ma cas

EWS był w starszych modelach na lini K E38, e39, e46,e53,e83 , a modele e6x,e7x ,e8x , e9x to magistrale can z CAS

opis błędu tylko świadczy że auto traci synchronizacje cas- dme/DDE podawaj bardziej szczegółowe dane aby dokładniej zbadać problem

odłącz IBS klemy minusowej (od plusa i sprawdz czy napięcie się ustabilizuje i nie będzie spadać tak nisko nie może zejść niżej podczas pracy silnika niż 13.5V w zasadzie po odpalaniu jest zawsze wysokie napięcie aby zrekompensować straty energii na odpalenie silnika, po odpięciu ibs napięcie będzie zawsze w granicach 14V regulowane tylko poprzez regulator napięcia w alternatorze, magistrala BSD/ IBS nie będzie ingerować w napięcie (BSD podlega sterownikowi silnika DDE lub DME)

regeneracja energi z hamowania jest tylko podczas jazdy kiedy zdejmujesz nogę z gazu napięcie jest podnoszone a by uzupełnić energię w akumulatorze kiedy dodajesz gazu napięcie powinno spadać

(ale nie mniej jak 13V) aby odciążyć silnik podczas ciężkiej pracy, bardzo pożyteczny mechanizm, może po za tym, że akumulator nigdy nie jest na 100% naładowany , utrzymywany jest w niedoładowaniu między 60-80% naładowania aby przyjąć zawsze energię podczas hamowania . też jeżdżę z wpiętym woltomierzem w zapalniczkę (mam start/stop i brake regeneration :D )

Opublikowano

Więc tak. Wymieniłem tą ostatnią ukręconą święcę.


Jak na razie, zauważyłem że napięcię otrzymuje się w granicach 13,7 - 13,9V podczas jazdy oraz ok 14,4 - 14,5v po odpuszczeniu gazu.


Wachania zasilania są dużo, dużo miejsze. Mam nadzieje że jak koledzy wcześniej pisali to był powód kłopotów.

Opublikowano

Niestety błąd 4A63 EWS Tempering znów unieruchomił auto. Konieczna była kolejna synchronizacja CAS-DDE. :mad2:


Proszę o radę co jeszcze mogę sprawdzić, żeby wyeliminować problem?


Dodam że po wymianie akumulatora na Start-Stop problem nie występował przez około 6 miesięcy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
duży spadek napięcia np z powodu zwarcia może tak obniżyć napięcie że stracisz synchronizacje, problem raczej z alternatorem na to mi wygląda nie z regulatorem napięcia

brake regeneration wskazuje na model E8x lub e9x lub e7x nie ma tam EWS jest CAS , chociaż w e7x opcja jest ews dotycząca zabezpieczeń ale fizycznie nie ma ews ma cas

EWS był w starszych modelach na lini K E38, e39, e46,e53,e83 , a modele e6x,e7x ,e8x , e9x to magistrale can z CAS

opis błędu tylko świadczy że auto traci synchronizacje cas- dme/DDE podawaj bardziej szczegółowe dane aby dokładniej zbadać problem

odłącz IBS klemy minusowej (od plusa i sprawdz czy napięcie się ustabilizuje i nie będzie spadać tak nisko nie może zejść niżej podczas pracy silnika niż 13.5V w zasadzie po odpalaniu jest zawsze wysokie napięcie aby zrekompensować straty energii na odpalenie silnika, po odpięciu ibs napięcie będzie zawsze w granicach 14V regulowane tylko poprzez regulator napięcia w alternatorze, magistrala BSD/ IBS nie będzie ingerować w napięcie (BSD podlega sterownikowi silnika DDE lub DME)

regeneracja energi z hamowania jest tylko podczas jazdy kiedy zdejmujesz nogę z gazu napięcie jest podnoszone a by uzupełnić energię w akumulatorze kiedy dodajesz gazu napięcie powinno spadać

(ale nie mniej jak 13V) aby odciążyć silnik podczas ciężkiej pracy, bardzo pożyteczny mechanizm, może po za tym, że akumulator nigdy nie jest na 100% naładowany , utrzymywany jest w niedoładowaniu między 60-80% naładowania aby przyjąć zawsze energię podczas hamowania . też jeżdżę z wpiętym woltomierzem w zapalniczkę (mam start/stop i brake regeneration :D )

 

Zrób to co napisał kolega.

Daj znać jakie były wartości napięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.