Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, posiadam BMW E90 320D silnik n47 184km, odpialem dzisiaj minusową klemę od akumulatora i przez zapomnienie zamknąłem klape bagażnika, nie mam składanej kanapy i nie bardzo wiedziałem jak tam sie dostać, uznałem że do wyjścia z przodu podepne prostownik i dzięki temu otworze klape. Udało się otworzyć, jednak samochod nie chce odpalić. Wyskoczył błąd pompy paliwa i w INPIE mam błąd 49B8 i A54D. Dodatkowo po sprawdzeniu bezpieczników okazało się że bezpiecznik nr 70 odpowiedzialny za coś związanego z paliwem jest przepalony, po wymianie od razu przepala bezpiecznik. Co moglem uszkodzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy przed awarią robiłeś coś przy tylnej kanapie?

Błędy dotyczą braku komunikacji CAN , no i wywala ci bezpienik F70.

Na tą chwilę można podejrzewać ,że nasz gdzieś zwarcie na przewodach.

Tutaj masz moduł , który steruje elektryczną pompą paliwa....A13663

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk


Schemat elektryczny pompy paliwa.... + 09/2007

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde6/low-pressure-fuel-system/electronic-fuel-pump-control-module/ekps-electronic-fuel-pump-control-module-supply/vFnKcli


Z twojego opisu można wywnioskować ,że jeżeli nic nie robiłeś przy aucie mechanicznego a tylko podłączyłeś prostownik do punktów rozruchowych to dziwnym trafem , może uszkodziłeś moduł pompy A13663

Opublikowano
Nic nie robiłem przy tylnej kanapie, a czy jest możliwe że to przekaźnik pompy a nie moduł ? Chodzi mi o to czy zepsuty przekaźnik w efekcie może przepalac bezpiecznik
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osobnego przekaźnika dla modułu EKPS.......... A13663 , sterującego pompą paliwa nie widzę.

W układzie elektrycznym widnieje przekaźnik I01068, który zasila jeszcze kilka innych urządzeń zabezpieczonych innymi bezpiecznikami. Tak więc przekaźnik nie jest winowajcą przepalania się bezpiecznika F70. Przekaźnik , o który piszę zasila listwę 30G.



Schemat połączeń (SSP) Skrzynka przyłączeniowa

Dotyczy: + 2007/09

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/09-vehicle-electrical-system/front-fuse-relay-module/1VnXpW4emV



Na tą chwilę zaproponował bym ci abyś dostał się do modułu pompy paliwa i posprawdzał napięcie zasilania , które dochodzi do urządzenia . Napięcie które wychodzi z modułu do pompy paliwa i rezystancję samej pompy.

Daj znać to opiszę ci numery pinów ,na których pomierzysz te wartości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zanim wymienisz moduł pompy , najlepiej by było abyś wcześnie znalazł powód wystąpienia w/w błędów.


 

Jeśli wymienię moduł pompy paliwa to trzeba go będzie kodować?

 

Opis działania (FUB) Elektroniczne sterowanie elektryczną pompą paliwa

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/fuel-supply/low-pressure-fuel-system-components/XhflKCR


Demontaż i montaż lub wymiana sterownika elektrycznego pompy paliwowej

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/16-fuel-supply/PTJcZhj

Instrukcja pisze ,że należy wykonać programowanie/kodowanie. Ale jak jest w rzeczywistości to ci nie powiem.

Opublikowano
Okej, dzięki wielkie. Dodam tylko ze po odpięciu modułu włożyłem bezpiecznik, nie przepaliło go i jest napięcie na kablach doprowadzających prąd do modułu. Wcześniej bezpiecznik przepalało od razu po włożeniu nawet bez próby uruchomienia silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, pierwszy krok przed sprawdzaniem czego kolwiek to odpięcie wszystkich wtyczek od modułu pompy A13663


W miejsce bezpiecznika F70 na moment testów możesz nawet wrzucić zabezpieczenie o wartości , np. 5A.

Kość od zasilania modułu pompy paliwa to X13663 a piny to :

- pin nr.1 ( plus , kol.przewodu czerwono - czarny )

- pin nr.2 ( minus/masa , kol. przewodu brązowy )

Teraz zostaje kwestia kiedy to napięcie zostaje podane na listwę 30G?

Doczytam to , ale na tą chwilę przed pomiarami , zamknij z pilota samochód po czym go otwórz.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CTAFTnMj


Jeśli będzie napięcie na w/w pinach to dobrze by było sprawdzić czy jest rezystancja na silniczku pompy .

Najszybciej i najłatwiej będzie można to zrobić mierząc jej wartość na kości X3507

- pin nr. 4 ( plus, kol. przewodu czerwono - biały )

- pin nr. 2 ( minus , kol. przewodu brązowy )

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CT7yAMoi


Daj znać co tam ci wyszło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem przejście pomiędzy + i - zasilania modulu i jest sygnał czyli to tu musi być zwarcie

 


Mówisz o odcinku przewodów pomiędzy skrzynką bezpieczników a modułem pompy paliwa?


A co mierzyłeś , rezystancję?

Opublikowano
Mowie o pinach w module, jest przejście pomiędzy plusem i minusem gdzie dochodzi zasilanie a takze jest przejście na pinach wychodzących do pompy, także w module gdzies jest zwarty plus z minusem.
Opublikowano
Dobra, pierwszy krok przed sprawdzaniem czego kolwiek to odpięcie wszystkich wtyczek od modułu pompy A13663


W miejsce bezpiecznika F70 na moment testów możesz nawet wrzucić zabezpieczenie o wartości , np. 5A.

Kość od zasilania modułu pompy paliwa to X13663 a piny to :

- pin nr.1 ( plus , kol.przewodu czerwono - czarny )

- pin nr.2 ( minus/masa , kol. przewodu brązowy )

Teraz zostaje kwestia kiedy to napięcie zostaje podane na listwę 30G?

Doczytam to , ale na tą chwilę przed pomiarami , zamknij z pilota samochód po czym go otwórz.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CTAFTnMj


Jeśli będzie napięcie na w/w pinach to dobrze by było sprawdzić czy jest rezystancja na silniczku pompy .

Najszybciej i najłatwiej będzie można to zrobić mierząc jej wartość na kości X3507

- pin nr. 4 ( plus, kol. przewodu czerwono - biały )

- pin nr. 2 ( minus , kol. przewodu brązowy )

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CT7yAMoi


Daj znać co tam ci wyszło.


Po włożeniu bezpiecznika, jest napięcie

Opublikowano
Dobra, pierwszy krok przed sprawdzaniem czego kolwiek to odpięcie wszystkich wtyczek od modułu pompy A13663


W miejsce bezpiecznika F70 na moment testów możesz nawet wrzucić zabezpieczenie o wartości , np. 5A.

Kość od zasilania modułu pompy paliwa to X13663 a piny to :

- pin nr.1 ( plus , kol.przewodu czerwono - czarny )

- pin nr.2 ( minus/masa , kol. przewodu brązowy )

Teraz zostaje kwestia kiedy to napięcie zostaje podane na listwę 30G?

Doczytam to , ale na tą chwilę przed pomiarami , zamknij z pilota samochód po czym go otwórz.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CTAFTnMj


Jeśli będzie napięcie na w/w pinach to dobrze by było sprawdzić czy jest rezystancja na silniczku pompy .

Najszybciej i najłatwiej będzie można to zrobić mierząc jej wartość na kości X3507

- pin nr. 4 ( plus, kol. przewodu czerwono - biały )

- pin nr. 2 ( minus , kol. przewodu brązowy )

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RNeLJOk

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/CT7yAMoi


Daj znać co tam ci wyszło.

Rezystancja wynosi 0 om

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy masz żarówkę samochodową 10W lub 20W razem z gniazdem do niej i wystającymi z gniazda przewodami ( np. kość z żarówką od przedniego kierunkowskazu ) ?. Czemu pytam?. Ponieważ najlepiej sprawdzać sprawność przewodów elektrycznych po przez podanie obciążenia. Podpinając żarówkę doprowadzamy do przepływu jakiejś wartości prądu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz zrobić komplet przewodów, aby sprawdzić czy na krótko będzie działać pompa paliwa.?

Ważne abyś zastosował bezpiecznik na przewodzie od plusa. Może być max. 20A.

Jeśli nie włączy się pompka to zostaje sprawdzenie przewodów ,które idą do w stronę zbiornika oraz stan samej kości i wtyczki ....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/RmfJVVw

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/HRRWAT8o


Elektryczna pompa paliwa ....... NIE ....... jest aktywowana, gdy zacisk 15 jest włączony. Elektryczna pompa paliwa jest aktywowana tylko po uruchomieniu rozrusznika

Kontrola zużycia paliwa

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/low-pressure-fuel-system/fuel-pre-supply-pressure/fuel-pre-supply-pressure-control/XrcdOYp

Opublikowano
Kupilem uzywany moduł o dokładnie tych samych numerach, podpiąłem bez programowania/kodowania i odpalil, błędy zniknęły. Dzięki wielkie za pomoc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:


A jakieś pomiary na sprawnym module robiłeś, tak dla potomnych....????

Dobrze by było w ten sposób zakończyć sukces.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.