Skocz do zawartości

E61 zmiana nivo na sprężyny


Zetek124

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zakładam nowy temat bo w każdym innym nie ma informacji co trzeba zrobić tylko porady żeby je naprawić.

Pytanie moje brzmi następująco istnieją podkładki do e61 coś w stylu tych które montowane są do E39 żeby bezproblemowo zamienić poduchę na sprężynę? Jeżeli podkładki takie nie istnieją to może ktoś zna inny sposób żeby to ogarnac? Proszę bez porad typu napraw nivo ponieważ moje nivo jest w 100% sprawne ale chcę je zamienić na sprężyny i koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E39 Turing wychodziło seryjnie na sprężynach dlatego dało się Nivo wywalić i włożyć sprężyny. Dla mnie Nivo to bajka potrzebuje kombi bo mam 2 dzieci i jadąc na wakacje ładuje pod dach a auto się prowadzi jakby było puste. Skoro nie chcesz Nivo to sprzedaj turinga i kup sobie sedana albo Passata w kombi będzie pasował do ciebie jak ulał zamiast drutować i "poprawiać fabrykę" bo ty tak chcesz i kropka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza część posta w zupełności wystarczy dzięki za info. Jeżeli chcesz nikt Ci nie broni kupić sobie passata i chuj Ci do tego z jakiego powodu chce zmienić na sprężyny uwielbiam nasz naród za to że lubi się wypierdalać tam gdzie go nie chcą i na siłę wmawiać komuś swoją rację...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest forum miłośników marki bmw staramy się pomagac w naprawianiu aut bmw a nie w ich psuciu.

To przynajmniej napisz dla wszystkich czemu chcesz zepsuć swoje auto co ci nie pasuje w zawieszeniu Nivo. Twój pierwszy post na forum zaczynasz od próby druciarstwa... Widzę że cię mama kultury nauczyła pozdrów ją ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie Nivo to bajka potrzebuje kombi bo mam 2 dzieci i jadąc na wakacje ładuje pod dach a auto się prowadzi jakby było puste.

 

W pełni potwierdzam te słowa...

Miałem na poduchach F11, F11 LCI, a teraz mam G32.

Większość kombi siedzi tyłem, a BMW stoi jakby było puste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Nivo to bajka potrzebuje kombi bo mam 2 dzieci i jadąc na wakacje ładuje pod dach a auto się prowadzi jakby było puste.

 

W pełni potwierdzam te słowa...

Miałem na poduchach F11, F11 LCI, a teraz mam G32.

Większość kombi siedzi tyłem, a BMW stoi jakby było puste.

popieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeżam kotleta bo właśnie kupiłem E61 z padniętym nivo i chciałbym wreszcie wiedzieć czy te sprężyny tylne z E39 Kombi będą pasować do E61? Na allegro mają całe komplety z podkładkami za grosze więc proszę o prostą odpowiedź tak lub nie bo na odpowiedzi typu "nie psuj bmw" nie będę nawet zwracał uwagi.

Untitled-1.jpg

Edytowane przez mariusz76a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coś tam robią pod e61, ale czy zestaw od e39 wejdzie to chyba nikt Ci nie powie, w internetach nie ma informacji, a przynajmniej ja nie znalazłem.

https://www.strutmasters.com/products/2003-2010-bmw-compatible-5-series-e61-wagon-rear-air-suspension-conversion-kit-with-shocks-bb4rb/#looxReviews

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A miałeś nie zwracać uwagi.

Z e39 nie podejdą P&P. E39 ma nieco inaczej rozwiązane zawieszenie z tyłu.

Wstawić się da ale z tego co wiem to uniesie się tył.

A co do mojego wyznania to fakt , że fabryki nie lubię poprawiać.

Są tanie zamienniki miechów dlatego nie widzę sensu rzeźbić .

  • Lubię to 1
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.08.2023 o 06:47, dyzio255 napisał(a):

Z e39 nie podejdą P&P. E39 ma nieco inaczej rozwiązane zawieszenie z tyłu.

Wstawić się da ale z tego co wiem to uniesie się tył.

 

Znalazłem zestawy które bazują na oryginalnych częściach z E39 więc dlaczego miałoby nie pasować? https://www.coilspringconversions.co.uk/product-page/bmw-5-series-estate-e61-coil-spring-conversion-kit

Tak czy siak, jak się tanio nie uda uruchomić tego nivo to wlatuje zestaw z E39 i zobaczymy co z tego wyniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem zestawy które bazują na oryginalnych częściach z E39 więc dlaczego miałoby nie pasować?

Pasować a poprawnie, bezpiecznie działać to dwa różnie słowa i tematy. Przy obecnej dostępności części naprawa wszelkich zawierzeń pneumatycznych nie jest jakimś dramatem. Jeżeli kogoś przerasta cena, to w prostej linii znaczy, że albo go mentalnie nie stać na wydatek albo faktycznie nie ma kasy. Tak czy inaczej zabawy we wkładanie czegoś na zasadzie, bo pasuje na oko, kończą się tytułem w prasie: znowu BMW pojechało prosto w zakręcie lub kierowca stracił panowanie na prostym odcinku jezdni. Jednakże sądząc po Twoich wypowiedziach, Ty wiesz lepiej niż ludzie z forum z dużym doświadczeniem (kolega mający 4,9 tys postów), a ci marni inżynierowie z Monachium, to w ogóle nie Twój level. Sorry nie moja bajka takie zabawy, ale co ja tam wiem z 30 latami w branży samochodowej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzień dobry Panowie..i Panie jeśli takie tu są..

Odnośnie pytania zamiany poduch na sprężyny, to odpowiedź brzmi- da się i sam jestem tego najlepszym przykładam. Dzisiaj mogę powiedzieć: żegnajcie zużyte miechy, zatarte kompresory, nieszczelne wężyki i ch...j wie co jeszcze.

Proces doboru części i wymiany jest dość prosty.

Do e61 pasują sprężyny od e39 touring, w moim przypadku miały długość 325 mm(wzmacniane), standardowe są o 20 mm dłuższe. Podkładki gumowe o symbolu BMSI-X5UPR oraz BMSI-X5L w zestawie z tymi sprężynami.

Do wstawienia sprężyn należy maksymalnie opuścić wózek włącznie z wypięciem amortyzatorów. Po całym procesie trzeba wykodować NIVO, lub zaślepić przewody jeśli uznamy, że może nam się jeszcze kiedyś przydać.

Auto stoi normalnie, normalnie się jeździ, nie wyczułem różnicy podczas pokonywania zakrętów nawet przy większej prędkości. Załączam kilka fot dla niedowiarków. 

Do szanownych Forumowiczów..kto chce poprawiać fabrykę, to niech poprawia. Kto chce zachować oryginał jego sprawa. Forum jest po to żeby się wspierać i pomagać rozwiązywać pewne problemy, a nie naśmiewać się i rżnąć cwaniaka.

Gdyby były jakieś pytania, to śmiało..

 

20240211_135819.jpg

IMG-20240209-WA0000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, Daniel. Czy mógłbyś mi powiedzieć dokładnie jakie sprężyny zastosowałeś? To są z tylnego zawieszenia e39 Touring? Nie moge znaleźć w tylnych sprężynach e39 Touring takiej długości 325mm 😕 I czy jak zaślepię wężyki po prostu co idą do miechów, to nie będe musiał wykodowywać nivo? Sterownik pomyśli że wszystko jest ok, bo odczyta tak jakby dobrą wysokość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, buteks102 napisał(a):

Cześć, Daniel. Czy mógłbyś mi powiedzieć dokładnie jakie sprężyny zastosowałeś? To są z tylnego zawieszenia e39 Touring? Nie moge znaleźć w tylnych sprężynach e39 Touring takiej długości 325mm 😕 I czy jak zaślepię wężyki po prostu co idą do miechów, to nie będe musiał wykodowywać nivo? Sterownik pomyśli że wszystko jest ok, bo odczyta tak jakby dobrą wysokość?

Producent sprężyn to Lesjofors, nr sprężyn 4208443 z tylnego zawieszenia e39 Touring. Jeśli chodzi o wężyki, to nie mam naklepszej wiedzy na ten temat, ale z tego co wiem ciśnienie w zaślepionych wężach wystarczy aby sprężarka się nie włączała. Dodatkowo za uruchomienie kompresora odpowiadają również czujniki na wahaczach. Jeśli auto nie jest opadnięte to nie ma sygnału do uruchomienia kompresora właśnie. Czuli wszystko gites. 

Ja akurat wszystko wywaliłem.:)

20240207_192541.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.02.2024 o 20:30, buteks102 napisał(a):

 czy jak zaślepię wężyki po prostu co idą do miechów, to nie będe musiał wykodowywać nivo?

Wystarczy zaślepić wężyki bo nie ilość powietrza tylko ciśnienie i czujniki na kołach uruchamiają kompresor a poduchy to też są tak jakby zaślepki tyłe ze bardzo pojemne.

Myślę że od czasu do czasu i tak kompresor się włączy bo ciśnienie i tak spadnie z racji mikronieszczelności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.