Skocz do zawartości

Jakie powinno być napięcie na kostce od silnika valvetronica


medyk34

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Przekładnia regulacyjna „Valvetronic”


Valvetronic został opracowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa.


Urządzenie sterujące dla Valvetronic jest teraz zintegrowane z jednostką sterującą DME.


Ilość powietrza dostarczanego do silnika, gdy Valvetronic jest aktywny, jest regulowana przez zmienny skok zaworów na zaworze wlotowym, a nie siłownik przepustnicy.


Elektrycznie regulowany mimośrodowy wał zmienia działanie wałka rozrządu na popychacz rolkowy za pomocą dźwigni pośredniej. Wynikiem tego jest zmienny skok zaworu.




W Valvetronic siłownik przepustnicy jest aktywowany dla następujących funkcji:


Rozruch silnika (rozgrzewanie)

Kontrola prędkości na biegu jałowym

Praca przy pełnym obciążeniu

Operacja awaryjna

We wszystkich innych warunkach pracy przepustnica pozostaje otwarta na tyle daleko, aby spowodować nieznaczne niskie ciśnienie.


To niskie ciśnienie jest wymagane na przykład do wentylacji zbiornika.


Jednostka sterująca DME oblicza powiązane ustawienie Valvetronic na podstawie położenia pedału przyspieszenia i innych zmiennych.


Jednostka sterująca DME steruje siłownikiem Valvetronic na głowicy cylindrów. Siłownik Valvetronic wykorzystuje przekładnię ślimakową do napędzania mimośrodowego wału w komorze olejowej głowicy cylindrów.


Czujnik wału mimośrodowego rejestruje bieżącą pozycję wału mimośrodowego. Mimośrodowy czujnik wału jest wyposażony w 2 czujniki kąta.


Jednostka sterująca DME reguluje bieżącą pozycję wału mimośrodowego za pomocą siłownika Valvetronic, aż do osiągnięcia pozycji nominalnej.


Ze względów bezpieczeństwa stosuje się 2 czujniki kąta z charakterystycznymi krzywymi o przeciwnych kierunkach. Oba sygnały są cyfrowo przesyłane do jednostki sterującej DME. Jednostka sterująca DME dostarcza 5V do obu czujników kąta.


Oba sygnały z mimośrodowych czujników wału są stale monitorowane przez jednostkę sterującą DME.


Sprawdzane są, czy sygnały same w sobie są wiarygodne, a także w stosunku do siebie. Sygnały nie mogą się różnić. W przypadku wystąpienia zwarcia lub usterki sygnały leżą poza zakresem pomiarowym.


Jednostka sterująca DME stale sprawdza, czy rzeczywiste położenie wału mimośrodowego odpowiada jego położeniu nominalnemu. Umożliwia to wykrycie wszelkich sztywnych ruchów w mechanice.


W przypadku usterki zawory są otwierane tak szeroko, jak to możliwe. Dopływ powietrza jest kontrolowany przez przepustnicę. Jeżeli nie można wykryć rzeczywistego położenia wału mimośrodowego, zawory są otwierane w maksymalnym stopniu bez regulacji (kontrolowane działanie awaryjne).


W celu uzyskania prawidłowego otwarcia zaworu należy dokonać dostosowania w celu zrównoważenia wszystkich tolerancji w kole zębatym zaworu. Podczas tego procesu adaptacji mechaniczne ograniczniki na wale mimośrodowym są regulowane.




Zarejestrowane pozycje są następnie zapisywane. Pozycje te są wykorzystywane jako podstawa do obliczenia rzeczywistego skoku zaworu w dowolnym punkcie podczas pracy.


Proces adaptacji przebiega automatycznie: Przy każdym ponownym uruchomieniu silnika położenie wału mimośrodowego jest porównywane z zarejestrowanymi wartościami. Jeśli na przykład po naprawie zostanie wykryte inne położenie wału mimośrodowego, przeprowadzany jest proces adaptacji. Ponadto adaptację można zainicjować za pomocą systemu diagnostycznego BMW.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics/22LzFaI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj kod błędu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bład wyskoczył na desce rozdzielczej check engine mechanik mówił że jest bład valvetronica bo wymianie silnika krokowego dalej jest bład i auto nie ma siły w pewnym zakresie obrótow na łaczch pokazuje że tam dochodzi tylko 4v
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5V jest używane do czujników VVT.

Medyk34 pyta o napicie zasilania nastawnika.

Z pewnością nie będzie tam na stałe 12V bo to nie jest silnik który cały czas kręci się w jedną stronę. Raczej mierzenie ot tak miernikiem na niewiele się zda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podaj kod błędu.
bład wyskoczył na desce rozdzielczej check engine mechanik mówił że jest bład valvetronica bo wymianie silnika krokowego dalej jest bład i auto nie ma siły w pewnym zakresie obrótow na łaczch pokazuje że tam dochodzi tylko 4v

Wiesz co to jest kod błędu? To ma podać mechanik jak nie potrafi znaleźć przyczyny.

W ciemno do sprawdzenia przekaźnik pod pokrywą skrzynki, w której jest dme.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.