Skocz do zawartości

X1 F48 2.0i xdrive - Problem ze skrzynią automatyczną AISIN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


mam problem ze skrzynią biegów w moim X1 2.0i Xdrive. Samochód posiada skrzynię automatyczną 8-biegową AISIN.


Po zaparkowaniu, przestawieniu skrzyni w pozycję P i zgaszeniu silnika, pojawia się komunikat:

1. na wyświetlaczu komputera pokładowego: "zabezpiecz pojazd przed stoczeniem"

2. na wyświetlaczu centralnym: "Skrzynia biegów. Podczas postoju zabezpiecz samochód hamulcem postojowym. Sprawdź w Twoim serwisie."


Komunikat nie gaśnie po zaciągnięciu "ręcznego". Stojąc na biegu P samochód nie stacza się, nawet bez hamulca postojowego.

Skrzynia poza tym działa normalnie. Zmienia biegi bez problemów, nie szarpie. Brak innych objawów.

Po odpaleniu i przełączeniu na R lub D komunikat znika. W statusie pojazdu wtedy nie wyświetla się żadna usterka.

Po zaparkowaniu, przełączeniu na P i zgaszeniu silnika komunikaty pojawiają się ponownie.


Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Co może być przyczyną?


Z góry dziękuję za każdą pomoc.


Pozdrawiam,

Kar_p

Opublikowano
W X1 mojej żony wymienili w serwisie "pałę" od zmiany biegów i jest OK, objawy były identyczne, też AISIN. Chyba przy przebiegu ok 40 tkm.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.


W międzyczasie dzwoniłem do ASO i do jednego niezależnego serwisu BMW. W obu przypadkach potwierdzają twoją diagnozę jako najbardziej prawdopodobną.

W piątek zweryfikują dokładnie czy to na pewno ta przyczyna.


A u Twojej żony naprawiali na gwarancji jeszcze czy sam płaciłeś?

Opublikowano

Moja gwarancja skończyła się 3 miesiące temu... :(


Jeśli diagnoza się potwierdzi po oględzinach samochodu, to sama nowa część zamienna w ASO kosztuje 2,6 tyś PLN...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poproś o naprawę w ramach Goodwill (serwis będzie musiał zwrócić się do BMW Polska o zgodę).

3 miesiące po gwarancji powinni uwzględnić (jeśli serwisowałeś auto w ASO).

Opublikowano

Diagnoza po odczycie błędu z komputera potwierdziła podejrzenia.


Zapytać w ASO o naprawę w ramach dobrej woli nie zaszkodzi, choć nie spodziewam się sukcesu. Może jestem pesymistą...


Dzięki wszystkim za pomoc.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam!

Mam BMW F48 x-drive 2.0 D rok 2015 po przebiegu 60 tys.km pojawił się komunikat zabezpiecz auto przed stoczeniem się.

Pojechałem do serwisu BMW i temat znają wadliwy sterownik itp. po rabatach naprawa 3,2 tys. Udałem się do mojego serwisu BOSCH i dobry znajomy zaopiekował się moim autem, znalazł przyczynę usterki i koszt naprawy do serwisu śmieszny wadliwy jest jeden element i chodzi jak burza. Serwisy tego nie mogą naprawiać tylko muszą wymieniać całą cześć.

Jeżeli ktoś będzię potrzebował pomocy w tym temacie zapraszam.

Witam!


Pozdrawiam

Edytowane przez Naster
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Świetnie, że się z nami podzieliłeś tą informacją. Na pewno się komuś przyda. Może napisz w kilku słowach gdzie szukać problemu.
  • 3 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W X1 mojej żony wymienili w serwisie "pałę" od zmiany biegów i jest OK, objawy były identyczne, też AISIN. Chyba przy przebiegu ok 40 tkm.

 

Jaką pałę dokładnie? Weź napisz coś więcej proszę.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przy drążku jest sprężynka z magnesem, która informuje czy jest w pozycji P w dźwigni zmiany biegów. I to jest prawdopodobną przyczyną.

Miałem usterkę, wymieniłem drążek na używkę. minęły z 2 lata i znowu się pojawił. Jakby ktoś ogarnął to będę wdzięczny za podpowiedź.

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@daaanielt

Jakby ktoś miał ten problem, proszę bardzo:


Usterka naprawdę jest mała, ale rozbierania trochę przy tym jest.

Samemu można zrobić bez problemu. Przynajmniej w kieszeni zostanie sporo.

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie

Czy moglibyście podać szczegóły usunięcia usterki z „zabezpieczeniem pojazdu przed stoczeniem” i ewentualny kontakt do kogo można by się zglosic by takową awarie usunąć.

Pozdrawiam P.s.

U mnie takowa usterka wystąpiła po 65000 km

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I mnie to dopadło kupiłem używkę niby sprawną ale tak samo błąd zabezpiecz auto ..... rozebrałem lewarek i się okazało że w środku jest sprężynka która przesuwa dzwigienke na której jest magnes a on załącza kontraktron szklany , poszperałem i znalazłem coś podobnego kombinerki kilka gięć i działa .Dzignię się rozbiera szybko i łatwo, ciężko jest tam coś uszkodzić natomiast trudniej jest dostać się do lewarka ale się da . jak ktoś mi wytłumaczy na pw jak się wstawia zdjęcia to wstawię fotki sprężynki oraz w którym miejscu to jest
  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

No to i umnie w f46 ten sam problem. Chce.sie zabrac za naprawe samemu. I tu kilka pytań. Czy trzeba odpinac aku? Jesli tak, czy trzeba bedzie ponownie go "rejestrowac" w komputerze? Nie mam żadnego zlacza diagnostycznego, ew moge auyo zabrac na lokalny warsztat żeby chłopaki skasowali bledy po robocie..

W komentarzach do filmiku ludzie pisza, ze udalo im sie dokupic te sprężynki. Ktoś coś z kad/ jak to sie nazywa?

I kolejna sprawa, macie.moze jakies filmiki/serwisowki jak wyhlada rozebranie konsoli w f46? Niby to podobne, ale zbyt latwo cos pourywac..

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Niestety i mnie dopadł ten komunikat, więc domyślam się że czeka mnie zabawa z sprężynką i rozbieraniem samochodu. Jaki smar używa użytkownik na końcu filmiku gdy już składa całość? Sprężynki są do kupienia na allegro, aliexpress i eBay, poszperałem trochę i widzę że ludzie je kupują, więc coraz więcej na pewno takich awarii występuje niestety. Moje bmw jest z usa f48. Jeszcze kilka dni temu zaświecił mi również check engine i okazuje się że występuje u mnie problem o kodzie 191C02 the tank venting system, 2. Także mam już 2 usterki do usunięcia w ciągu 2 dni wszystko zaczęło wyskakiwać.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem to samo (auto z USA - rok 2016). Zakupiłem sprężynkę na Allegro. Koszt to 40 zł. Pracy z wymianą cała masa. Posiłkowałam się filmikiem z YouTube. Problem zniknął. Boję się, że za jakiś czas powróci. Inżynierowie z Bawarii się w tym temacie nie popisali. Smaru nie dokładałem. Wystarczyło to co było. Bardzo trzeba uważać przy składaniu. Łatwo zapomnieć o jakiejś wtyczce (mi się zdarzyło i musiałem rozbierać tunel na nowo) i składaniu dźwigni - dużo małych części. Ale da się zrobić. Trzeba tylko dużo czasu i cierpliwości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.