Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wiem, że ten temat przewija się miliony razy. Przeczytałem z forum wiele wątków. Kwestia od czego zacząć. Nie chce się ładować w niepotrzebne koszta.

Pacjent 320d N47 163km, nie ma dpf, po chipie na 186 kucy


Auto minimalnie kopci na wolnych obrotach, chodzi równo bez względu czy zimny czy ciepły silnik, przy dodawaniu gazu, nie mówię nawet o wciskaniu do dechy, auto kopci na czarno, dość mocno. Ciężko mi ocenić czy jest spadek mocy, bo jeżdżę tym autem od marca i cały czas jest tak samo.


Odma, z tego co wyczytałem nie jest wymienialna w tym typie silnika, czy można coś z nią zrobić? Np wyczyścić?

Czy może to być wina przepływomierza albo wtrysków?

Z tego co wiem nie było nic robione z EGR tu chyba też może tkwić problem.


Pytanie brzmi od czego zacząć?

Opublikowano
ok, wybiorę się do nich, jeżeli zaproponuje mi ruszenie egr to robić coś czy na razie się wstrzymać?
Opublikowano

Jak dawno robiłeś chipa i czy zaraz po samym chipie kopcił ? Diagnoza komputerowa powinna pomazac w czym problem, korekty przepływka powodów może być mnóstwo.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Praktycznie od razu po kupnie byl chipowany i wywalany dpf. Jutro do nich dzwonie i zobaczymy co wyjdzie. Bede dawal znac jak postepy. Musze to zrobic, bo az mi glupio wciskac gaz jak ktos za mna jedzie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Praktycznie od razu po kupnie byl chipowany i wywalany dpf. Jutro do nich dzwonie i zobaczymy co wyjdzie. Bede dawal znac jak postepy. Musze to zrobic, bo az mi glupio wciskac gaz jak ktos za mna jedzie.

...wywalany dpf :duh: kopci na czarno, a jak ma kopcic? Na bialo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wywalany dpf :duh: kopci na czarno, a jak ma kopcic? Na bialo?

przy programie zrobionym "z głową" nie ma prawa tak kopcić nawet bez dpfa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak robi 2.0d na 186 bedzie zawsze kopcil. Nie powinien, zgodze sie, kopcic na wolnych, ale reszta, zawsze. Co to za pomysl aby dpf wywalac? Zabierac dowody.
Opublikowano
Jak robi 2.0d na 186 bedzie zawsze kopcil. Nie powinien, zgodze sie, kopcic na wolnych, ale reszta, zawsze. Co to za pomysl aby dpf wywalac? Zabierac dowody.

 

Po dobrym programie nie zakopci nawet po chipie, a mało tego dalej będę spełniał normę euro 4. Mi zaczęła puszczać bąka dopiero jak przestał domagać jeden wtrysk.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Jak robi 2.0d na 186 bedzie zawsze kopcil. Nie powinien, zgodze sie, kopcic na wolnych, ale reszta, zawsze. Co to za pomysl aby dpf wywalac? Zabierac dowody.

 

Zawsze? To chyba chłopie jeździłeś samymi szrotami. Jeździłem jedynką i nic nie kopcił. Nic. No chyba, że dawałeś do odciny na 5k. To nie ma siły. Ale przy ruszaniu, nawet z gazem w podłogę nic. Gdybym nie był pewny, że jest coś nie tak nie zawracałbym głowy nikomu na forum zwłaszcza tematem, który jest przejedzony.


Wracając do tematu.

W piątek jestem umówiony na poprawkę i zobaczymy co wyjdzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To po co zawracasz glowe jak wiesz lepiej a za brak dpf, nie piszcie glupot ze wam normy spalin eu4 wychodzi, powinien byc zabrany dowod. Te silniki z dpf spokojnie ponad 200 daja rade. Bezdymna mapa na prawie 190 koni z n47, jasne.

ps, jezdzilem/jezdze znacznie lepszymi "szrotami" jak twoj obecny. Bez takich tu.

Opublikowano

Zawracam głowę, bo wiem, że jest coś nie tak. Doskonale wiem, że da się zrobić tak, aby nie kopcił albo kopcił w minimalnym stopniu. To, że Ty nie widziałeś czegoś takiego na oczy nie znaczy, że tak się nie da. Dopuść tą myśl do siebie i zrozum, że to nie tylko moje zdanie poparte własnym doświadczeniem, ale także wielu osób na tym forum.

"szrot" było w odniesieniu do kopciucha. Niejednokrotnie widziałem jak auta za miliony monet kopcą, że żal patrzeć. I akurat wartość auta ma tu znikome znaczenie. Jak kto dba tak ma.

Opublikowano

Nie będę się kłócił ale auta z euro 4 wychodziły zarówno z DPF jak i bez na YouTube jest sporo testów odnośnie euro 4 zarówno tdi jak i innych diesli, wiadomo ze bez dpf te parametry będą w górnej granicy normy euro 4 ale jednak będą. Ale powiedz mi co jest gorsze diesel bez dpf dajmy na to który puści sobie czasem bąka czy diesel z wypalającym się dpf stojący przed tobą w korku i puszczający żrący w oczy biły dym ? To jest ta pseudo ekologia.

Wracając do tematu jedz na komputer i niech pod obciążeniem sprawdzi parametry.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opowieści o tym że po dobrym czipie nie kopci owszem, ale najpierw musi być dobry silnik do tego.
3A0jS9b.png
Opublikowano

No i git, cieszę, że się wszyscy już zgadzamy :D


W piątek dam znać co wyszło :cool2:

Opublikowano

Panowie program i dawka jest ok.

Prawdopodobnie jest problem z kolektorem, widzę koło niego syf, który się jakoś wydostał i wskazuje na nieszczelność. Zapewne to jest też powód kopcenia. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Przepraszam, że po takim czasie. Okazało się, że łapie lewe powietrze. Wymiana kolektora załatwiła sprawę i wszystko ładnie hula.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.