Skocz do zawartości

e39 z 2003 2.5d m57 nierowna praca


roadrunner78

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

chcialem poprosic o ocene parametrow podczas jazdy z inpy

pojawiaja sie jakies dziwne drgania, czasem silnik/buda drga


pierwsze vid zimny start, nastepne 2 z przejazdzki na rozgrzanym






ecu podaje bledy:

1. laufruheregler 1301

2. gluehunlage 0508

3. elektroluefter 8001

4. laderdruck-regelung oder laderdrucksteller 3040



prosze o opinie co posprawdzac

dziekuje

Edytowane przez roadrunner78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski są wywalone to nic dziwnego, że masz drgania. Korekty są masakryczne. To jakoś tak nagle się pojawiło ?

 

Drgania pojawiaja sie i znikaja ale sa minimalne.

Po przeczytaniu tutaj paru tematow myslelem ze to moga byc wtryski.

Czyli zadnych innych przyczyn tych lejacych wtryskow nie mam co szukac (lewe powietrze)? Napewno sa one do wymiany?

Jakich korekt powinienam sie spodziewac patrzac na te parametry wtryskow? plus minus 0.1?

Jeszcze dodam ze auto w sumie jedzie ok, przyspiesza, nie dymi i nie ma innych oznak ze by mu cos dolegalo (pozatymi sporadycznymi drganiami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze dodam ze auto w sumie jedzie ok.

Dopóki dziury w tłoku nie wypali :D


Według mnie skoro masz już błąd Laufruheregler to te wtryski raczej są przynajmniej do sprawdzenia. Wartości +/- 3 to już za dużo, ale 6-7 ... Doraźnie możesz spróbować Liqui Moly Diesel Spulung 2666 bezpośrednio podłączając do silnika, ale to trochę jak kadzidło umarłemu.


Oprócz tego błąd świec i wentylatora. Domyślam się, że chodzi o ten od klimy z przodu auta. Załącza się ?


Lewe powietrze to w silniku gdzie masz podciśnienie na układzie dolotowym. Przy turbinie co najwyżej będzie uciekać na zewnątrz co będzie się objawiać spadkami mocy i dymieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak korekty jednego są na minus to znaczy, że wtrysk za dużo daje paliwa, ale wskazania pozostałych też się zmienią, bo komputer będzie się starał zrównoważyć nierówną pracę silnika. Jeśli kilka niedomaga to się robi niezły galimatias z korektami. Nie podejmę się diagnozy, które z nich masz wymienić, bo się aż tak dobrze na tym nie znam. Ja zrobiłem tak, że oddałem wszystkie na sprawdzenie, wszystkie były czyszczone ultradźwiękami, a te, które odbiegały od normy były zregenerowane. Jeśli masz kogoś sprawdzonego, zaufanego to ja bym się nie bawił w podmienianie chyba, że masz jakieś wtryski w zapasie i ktoś się zna i ci powie z tego opisu, które wymienić. Wtryski 2.5D różnią się od 3.0D. Jak chcesz przyoszczędzić to zastosuj ten LIQUI MOLY bezpośrednio lub do nowego filtra paliwa i zobacz wtedy które korekty się poprawiły. Może któryś jest zablokowany i się rozrusza, ale cudów nie oczekuj.


Dopisz do tytułu "nierówna praca", albo coś podobnego, bo admin zamknie zaraz temat niezgodnie opisany z regulaminem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak korekty jednego są na minus to znaczy, że wtrysk za dużo daje paliwa, ale wskazania pozostałych też się zmienią, bo komputer będzie się starał zrównoważyć nierówną pracę silnika. Jeśli kilka niedomaga to się robi niezły galimatias z korektami. Nie podejmę się diagnozy, które z nich masz wymienić, bo się aż tak dobrze na tym nie znam. Ja zrobiłem tak, że oddałem wszystkie na sprawdzenie, wszystkie były czyszczone ultradźwiękami, a te, które odbiegały od normy były zregenerowane. Jeśli masz kogoś sprawdzonego, zaufanego to ja bym się nie bawił w podmienianie chyba, że masz jakieś wtryski w zapasie i ktoś się zna i ci powie z tego opisu, które wymienić. Wtryski 2.5D różnią się od 3.0D. Jak chcesz przyoszczędzić to zastosuj ten LIQUI MOLY bezpośrednio lub do nowego filtra paliwa i zobacz wtedy które korekty się poprawiły. Może któryś jest zablokowany i się rozrusza, ale cudów nie oczekuj.


Dopisz do tytułu "nierówna praca", albo coś podobnego, bo admin zamknie zaraz temat niezgodnie opisany z regulaminem.

 

dzieki kolego za twoj czas!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.