Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moją 523i M52B25. Jakiś czas temu wydmuchało mi UPG więc przeprowadziłem remont silnika. Panewki, pierścienie, nowe uszczelniacze na silnik etc. Remont głowicy również był zrobiony od A do Z wraz ze sprawdzaniem szczelności, ale od remontu borykam się z problemami z wodą. Puchną węże i słychać syczenie z korka nawet jeśli nie pałowałem samochodu. Test nr7 pokazuje temperatury 95-110 lecz najczęściej jest to 97-100 stopni. Po zgaszeniu auta węże są bardzo twarde i nie da się ich nacisnąć. Wokół korka chłodnicy mokro, ale o dziwo płyn się nie podnosi a wręcz go ubywa. CO2 nie wykazało przedmuchów do układu wodnego. Jak zostawię auto na nos to węże robią się miękkie. Dość często zanika mi ogrzewanie lub wieje bardzo letnim powietrzem. Po odpowietrzeniu mam spokój na 2-3 dni i znów powtórka z rozrywki.


Co zrobiłem:

-Wielokrotne odpowietrzanie układu (przód auta na podnośniku etc)

-Nowe węże przy chłodnicy oraz jeden waż idący z elektrozaworów do głowicy

-Korków chyba kupiłem już z 5, od chińskich aż do Behra.

-Nowa wiskoza Behr (po zgaszeniu tak gorącego auta wciąż mogę obrócić ją ręką co wydaje mi się dziwne, ale przy normalnej jeździe słychać, że się załącza)

-Nowa chłodnica

-Nowa obudowa termostatu (starą wygiął górny wąż chłodnicy, bo stary był za krótki i ciągnął obudowę w stronę przodu auta)


Do 92 stopni górny wąż robi się gorący, termostat się otwiera, bo dolny wąż po nagrzaniu również robi się gorący. Cały czas martwią mnie ubytki płynu i węże tak twarde, że nie da się ich ścisnąć. Wygląda jakby zapowietrzało układ na ciepłym silniku.


//edit: jeśli to ma jakieś znaczenie to nie działa mi opcja REST na panelu climatronica. Dodatkowo wentylator od klimatyzacji chyba umarł.


Z góry dzięki za odpowiedzi!

Opublikowano
Napisz jak odpowietrzasz auto

 

Przód w górę, auto zgaszone temperatura max, dmuchawa na 1. Zalewam pod korek na odkręconych odpowietrznikach póki nie zacznie z nich lecieć płyn. Czasem dla pewności ugniatam górnego i dolnego węża. Odpalam auto i obserwuje strumień. Obroty na 1200 i kilka razy na 4-5tyś. Strumień jest, nie zanika. Na wolnych obrotach leje się po ściance. Co jakiś czas luzuje odpowietrznik na obudowie termostatu i obserwuje czy leci płyn czy płyn z powietrzem. Jak sam płyn to dokręcam go i czekam do zagrzania auta. Dolny wąż ciepły, górny wąż ciepły, ogrzewanie jest. Gaszę auto, dolewam płynu i zostawiam auto na noc, rano dolewam jeśli coś ubyło no i jeżdżę, przez dwa dni a potem węże znowu twarde i cała procedura od nowa.

Opublikowano
Na odkręconym korku przy braku ciśnienia nie odkręcaj już odpowietrzników. 110st to za duzo. Wisko wtedy pracuje non stop? Chłodnica jest na całej powierzchni gorąca? Po odpowietrzeniu warto się przejechać ale też na postoju sprawdzić jak szybko robi się ciśnienie i nie odkręcaj odpowietrzników jeśli nie ma ciśnienia. Jak będzie to można i warto sprawdzić czy powietrza nie ma
Opublikowano
Na odkręconym korku przy braku ciśnienia nie odkręcaj już odpowietrzników. 110st to za duzo. Wisko wtedy pracuje non stop? Chłodnica jest na całej powierzchni gorąca? Po odpowietrzeniu warto się przejechać ale też na postoju sprawdzić jak szybko robi się ciśnienie i nie odkręcaj odpowietrzników jeśli nie ma ciśnienia. Jak będzie to można i warto sprawdzić czy powietrza nie ma

 

Mimo, że wiskoza nowa to nie słyszałem z niej "wichury", chłodnica nagrzewa się równo i w okolicy wiskozy jest gorąca, a nawet parzy. Ogólnie to z tą temperaturą sprawa wyglada tak, że potrafi się "zawiesić" na 95 stopniach i tak stać nieruchomo i nagle potrafi ją rozpędzić do tych 105-110. Jadąc np z górki ok 80km/h przy piątym biegu zdarza się zbić ją do 92 a niekiedy wogóle się nie chce zbić. Straszna loteria z tym jest. Ciśnienie na postoju właśnie się nie robi, po odpowietrzeniu temperatura nie chce skoczyć powyżej 95 stopni. Jak się tylko przejadę dłuższy kawałek to węże puchną.



//edit: Dziś objechałem jakieś 60km na upale 30st. i test nr 7 max co mi pokazał to 103 stopnie na postoju. Po ruszeniu z miejsca temperatura zbijała się do 97. To jakiś powód do obaw?

Opublikowano
Nie. Tak jest ok. Ale nagłe skoki temp i brak ogrzewania to zły objaw. Weź po trasie popuść w domu odpowietrzniki jak będzie ciśnienie, wyeliminujesz resztki powietrza. Ale nie odpalaj bo płyn pójdzie na pasek i będzie dymić
Opublikowano
Nie. Tak jest ok. Ale nagłe skoki temp i brak ogrzewania to zły objaw. Weź po trasie popuść w domu odpowietrzniki jak będzie ciśnienie, wyeliminujesz resztki powietrza. Ale nie odpalaj bo płyn pójdzie na pasek i będzie dymić

 

Problem z tym ogrzewaniem jest taki, że na zimnym po minięciu niebieskiego pola się pojawia a po nagrzaniu się do 95 stopni stopniowo zanika. Z gorącego robi się letnie powietrze a z letniego zimne. Dziś nie musiałem odpuszczać ciśnienia, bo węże zrobiły się miękkie nawet po trasie, nie były takie jak na zimnym bo zrobiły się lekko twardawe ale dało się je ścisnąć nawet przy temp 100 st na teście 7. Tak jak pisałem wyżej, nie działa mi opcja REST na zgaszonym silniku. Może dodatkowa pompka wody może być winowajcą słabego grzania?

Opublikowano
Masz albo korek do wymiany albo chłodnica to tani zamiennik i odlew gwintu i przylgni nie pozwala prawidłowo pracować zaworowi w korku. Węże mają być twarde ze prawie nie można ich ugiąć. Jeśli jest inaczej do wymiany korek lub chłodnica.
Opublikowano
Masz albo korek do wymiany albo chłodnica to tani zamiennik i odlew gwintu i przylgni nie pozwala prawidłowo pracować zaworowi w korku. Węże mają być twarde ze prawie nie można ich ugiąć. Jeśli jest inaczej do wymiany korek lub chłodnica.

 

Chyba padnie na chłodnicę, bo korków już przerobiłem kilka. Do korka niestety musiałem dołożyć oring zaraz przy tej płaskiej uszczelce przy "czapce" korka, bo przy ugniataniu węża po prostu puszczał powietrze. Przyjrzę się temu gwintowi i zobaczę co da się zrobić. Jeśli miałbym wymieniać chłodnicę to lepiej kupić używany oryginał czy polecasz coś nowego?

Opublikowano

Behr, nissens, gwint gwintem bo na zamienniki podobno korek ciężko chodzi plus przylgnia jest różna. Chińska jakość.


Ja bym tak, nie jeździł bo walnie głowica



Po co cytujesz to co pisze zaeaz pod moim postem?

Opublikowano
Ten gwint i tak ogarnę, bo po dołożeniu oringa wydaje mi się, że ten korek troszkę wyżej siedzi. Postaram się skombinować jakąś chłodnicę na podmiankę i zobaczyć czy z inną będzie problem.
Opublikowano

Ja bym jeszcze wypłukał układ jakimś preparatem z wodą, być może nagrzewnica jest zawalona. Od siebie jeszcze mogę dodać że wisco to tylko Behr zdaje egzamin.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Ja bym jeszcze wypłukał układ jakimś preparatem z wodą, być może nagrzewnica jest zawalona. Od siebie jeszcze mogę dodać że wisco to tylko Behr zdaje egzamin.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

No i Behr jest założony, zapina go przy 110 stopniach na teście 7. W sumie to do nagrzewnicy nie zaglądałem. Gdzieś też zasłyszałem, że jeśli chcę zadbać o układ wody to ponoć powinno się lać niebieski płyn a ja aktualnie mam zalany różowy Dynagel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.