Skocz do zawartości

BMW F10 2.0d Niestabilna temperatura cieczy i oleju


zindjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Problem jest następujący. Przy spokojnej jeździe po mieście temp cieczy i oleju (w ukrytym menu) wzrasta i np olej dochodzi do 100°C ciecz do 76 i nagle temp oleju spada do 88°C a cieczy do 68°C po czym zaczyna się podnosić aż w końcu olej dojdzie do 100 ale ciecz oscyluje pomiędzy 76- 84°C Podczas jazdy na autostradzie ze stałą prędkością temperatury są ok czyli olej 100°C a ciecz pomiędzy 87-90°C ale wystarczy tylko zwolnić do np zjazdu lub jechać z góry i temp cieczy spada poniżej 80°C max 75°C później znowu się podnosi.

Zauważyłem że obie temp podnoszą się szybko i trzymają olej 100 a ciecz około 90 kiedy włącza się wypalanie.

Ponadto ciężej osiągnąć prawidłową temp gdy na zewnątrz jest cieplej. Np przy 20°C Łatwiej jest przy 10°C

Początkowo myślałem że to główny termostat więc go wymieniłem i teraz zauważyłem że dzieje się to samo ale nawet gdy jest on zamknięty na małymi obiegu temperatura cieczy waha się.

Czy ktoś może dać jakiś pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Gdzie szukać przyczyny?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest tak...

Jeżdżąc po mieście

Zaczynam jadę to temperatura oleju dochodzi prawie do 100°C a wody do 75°C. Nagłe po tym temperatura oleju spada do ok 75°C a wody utrzymuje się nadal w okolicach 70°C. Po tym spadku , olej wraca do temperatury 100°C , woda oczywiście waha się pomiędzy 86°C a 98°C.

W cieplejsze dni olej potrafił dojść do 103°C , woda 101°C


Jada ze stałą prędkością , poza miastem

Temperatura oleju w pionie , czyli 100°C . Woda waha się między 86° - 92°C.

W cieplejsze dni , podczas jazdy pod długie wzniesienia olej dochodził do 104°C , woda 102°C.

Ale były też sytuację ,że olej trzymał temperę 100°C a woda spadała do temperatury 75°C jadąc pod lekkie wzniesienie.



Reasumując, skoki oleju miałem niewielkie . Przeważnie olej stoi w pinie.

Woda również trzyma temperaturę zazwyczaj w okolicach 88° na trasie , w mieście są większe skoki ,zazwyczaj 92°C ( +/- 6°C ).


Tyle co poczytałem informacji to najważniejsze aby auto złapało jak najszybciej 100°C oleju i trzymało tą wartość. Woda może sobie skakać pomiędzy 75°C a 98°C.


Wcześniej miałem wymieniony termostat i oczywiście płyn chłodniczy

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jest tak...

Jeżdżąc po mieście

Zaczynam jadę to temperatura oleju dochodzi prawie do 100°C a wody do 75°C. Nagłe po tym temperatura oleju spada do ok 75°C a wody utrzymuje się nadal w okolicach 70°C. Po tym spadku , olej wraca do temperatury 100°C , woda oczywiście Wacha się pomiędzy 86°C a 98°C.

W cieplejsze dni olej potrafił dojść do 103°C , woda 101°C


Jada ze stałą prędkością , poza miastem

Temperatura oleju w pionie , czyli 100°C . Woda waha się międzynarodowy 86° - 92°C.

W cieplejsze dni , podczas jazdy pod długie wzniesienia olej dochodził do 104°C , woda 102°C.

Ale były też sytuację ,że olej trzymał temperę 100°C a woda spadała do temperatury 75°C jadąc pod lekkie wzniesienie.



Reasumując, skoki oleju miałem niewielkie . Przeważnie olej stoi w pinie.

Woda również trzyma temperaturę zazwyczaj w okolicach 88° na trasie , w mieście są większe skoki ,zazwyczaj 92°C ( +/- 6°C ).


Tyle co poczytałem informacji to najważniejsze aby auto złapało jak najszybciej 100°C oleju i trzymało tą wartość. Woda może sobie skakać pomiędzy 75°C a 98°C.


Wcześniej miałem wymieniony termostat i oczywiście płyn chłodniczy

Te skakanie 75-90 jest spowodowane otwieraniem/zamykaniem sie obiegu przez termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja. Popatrzcie co się dzieje.

Przejechałem autostradą około 20 km temperatura podczas jazdy ze stałą prędkością  87-90°C Zjechałem na chwilę. Zrobiłem postój około 5 minut. Podczas postoju temp książkowa. Ruszam, wyjeżdżam na autostradę a temp bach spada powoli z 88 do 83°C

Jadę tak kilka kilometrów. Patrzcie co zrobiłem. Wcisnalem gaz do deski na kilka sekund i puscilem. Nagle temp wraca do takiej jak być powinna.

O co tu chodzi…

Film w linku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana prędkości obrotowej silnika to również zmiana obrotów pompy chłodzenia, a ponieważ termostat jest już otwarty (Temperatura powyżej 88 stopni) to pompa zassie zimnego płynu z chłodnicy zanim zacznie on się przymykać. Termostat wymieniałeś na oryginalny czy budżetowy? Bo może niekoniecznie jest on dobrze skalibrowany i wprowadza taką bezwładność. Sam miałem problem z termostatem w n57 - nie otwierał się ale wentylator i olej wraz z małym obiegiem płynu utrzymywały temperaturę silnika pomiędzy 95 a 110 stopni. Po wymianie termostatu (Behr) jest pomiędzy 85 a 100 stopni ( zazwyczaj ok 93).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku 184km euro5 trzymalo mi po wymianie zawsze pieknie 88stopni, w tym 218km euro6 bez adblue cuda sie dzieja, wymienialem ostatnio termostat na orginalny i dopiero 3 działał, najlepsze ze kazdy z nich był inaczej zbudowany - rózniły sie wizualnie. dwa reklamowałem i wg bmw były ok. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak, termostat wymieniłem na oryginał i jak już wyżej pisałem zauważyłem, że problem z wahaniem się temperatury jest nawet na małym obiegu. Temp dochodzi do np. 80°C i spada do 75°C Sprawdzałem kilkukrotnie kiedy temp jeszcze nie doszła do wymaganej (88°C) aby otworzyć termostat. Zatrzymałem samochód, maska w górę sprawdzam wąż od dużego obiegu - zimny, a temperatura na wskażnikach raz wyżej raz niżej. Z tego co wiem tutaj nie ma drugiego termostatu jak w E60. Mam na myśli egr. Tam miałem też podobny problem z temperaturą i okazało się że duży termostat był okej, a termostat egr był do wymiany. Wymieniłem i było po kłopocie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taka ciekawostka. Po podłączeniu takiego urządzenia taki odczyt. Czy tak ma być?

20200612_171456.jpg



W moim przypadku , tak samo pokazuje wartości aplikacja BTool.

Temperatura płynu chłodzącego = temperatura oleju silnikowego.

W rzeczywistości jest inaczej , a dokładniej ,tak samo jak pokazują twoje zegary .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 7 miesięcy temu...
Cześć. Czy coś udało się wymyślić? Mam tak samo, zimą jakby lepiej bo temperatura nie spada podczas jazdy. Autostrada- temp oleju caly czas 100. Jak zjade to się cofa do 90. Temperatura cieczy tańcuje od 70-88. Olałem to bo nikt nie wymyślił niczego sensownego. W Aso nie widzą też problemu:) Wymieniona dwa termostaty na nowe oryginalne. (Głowny i ten przy skrzyni). Dodatkowo wymieniony czujnik poziomu oleju w misce. Ogrzewanie w aucie bez zarzutu, spalanie w normie, błędów brak. Tak jak wspominałem przy temperaturach zewnetrznych poniżej 10 st problem wydaje się mniejszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.