Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


sytuacja jest dość długo obecna i ciągnie się już za mną ponad 2 miesiące. Po zimie okazało się że klima w ogóle nie chłodzi (zimą dość mocno parowały szyby więc usterka na pewno była wcześniej). Auto zostało na początku kwietnia oddane do warsztatu i padła diagnoza na kompresor - kompresor wymieniony na regenerowany, ukłąd nabity - przez cały kwiecień klima chodziła 10/10. Na początku maja zaczęły się pojawiać przypadki że podczas wyprzedzania klima się wyłączała i już nie włączała - konieczny był restart przyciskiem na desce.


Następnie klima włączała się sporadycznie aż przestała się w ogóle włączać (na komputerze zero błędów, pasek od sprężarki chodził, prąd wszystko ok). Oddałem na gwarancje i okazało się że zawiódł jakiś zawór - naprawili i oddali.


Pierwszy dzień wszytsko ok, w drugim znów na trasie podczas wyprzedzania 2 krotnie klima się wyłączyła i trzeba było restartowac przyciskiem. Do tego tym razem gdy klima się wyłącza zaczyna lecieć powietrze tak wilgotne jak w tropikach i na kartkach osadza się woda oraz pojawia się nieprzyjemny zapach (sprawdzałem odpływ na środku auta podczas pracy klimy woda kapie równomiernie i stale, po postoju również jest kałuża wody ale woda ta po dotknięciu śmierdzi)


Czy jest ktoś w stanie doradzić mi co może być powodem tej sytuacji ?


Czy jest to wadliwy kompresor a może chłodnica ma już swoje najlepsze czasy za sobie i podczas wzrostu obrotów silnika nie daje rady z chłodzeniem układu i bezpiecznik awaryjnie odłącza kompresor (czy jest to w ogóle realne?) ? Ale pytanie skąd ta wilgoć po wyłączeniu się klimy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie połączony zagrzybiony parownik z jego lekką nieszczelnością.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Hmm a czy gdyby parownik miał nieszczelność to nie objawiałoby się to ubytkiem czynnika w układzie ? Bo nawet w kwietniu podczas wymiany kompresora ilość czynnika była ok.


I jak kwestia parownika może wpływać na losowość włączania się klimy. A dokładniej dziś o 18 jechałem do rodziny odcinek 7km gdzie klima nieważne czy wyprzedzałem czy stałem chłodziła wyśmienicie (włączyłem stoper żeby uzyskać czas od odpalenia auta do faktycznego chłodnego powietrza z nawiewów i było to niecałe 60 sek). Wróciłem do domu koło 19 i auto stało z 1,5h przed garazem. Odpaliłem auto, dałem auto klime na 18 stopni, poszedłem na ogród wracam po 5 min a tam szyby zaparowane znów skroplona woda na kratkach nawiewu i klima w ogóle nie chodzi, dopiero po 2 krotnej procedurze wyłącz-włącz śnieżynką coś zaskoczyło i natychmiast poleciało zimne powietrze.


Juz naprawdę jestem zdesperowany, jestem przekonany, że podczas 2-krotnej operacji wyciągania kompresora i opróżniania układu nie został wstawiony nowy osuszacz, pytanie czy to może skutkować teraz czymś takim (tylko przez cały kwiecień czyli 30 dni po zmianie kompresora klima chodziła doskonale więc gdyby to było winą czy te objawy nie powinny byc od początku? Ponoć skraplacz jest w kiepskim stanie ma dużo lameli zmiażdżonych ale jest szczelny czy przez jego słabą wydajność może grzać się kompresor i nie załączać ? Tylko wtedy raczej w momencie odpalania samochodu kompresor zawsze powinien się włączać bo był by chłodny.

Opublikowano
A w czasie pracy klimatyzacji ktoras z rurek wchodzacych do zaworu rozpreznego jest oszroniona? Zawor rozprezny jest po stronie kierowcy przy grodzi silnikowej.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Dla kogoś kto by miał podobny problem - winowajcą okazała się chłodnica w której musiały utknąć zanieczyszczenia z poprzedniego uszkodzonego kompresora.


Sprężarka wyłączała się awaryjnie gdyż chłodnica nie była w stanie schłodzić czynnika i sie finalnie kompresor zagotował. Po wymianie chłodnicy, przeczyszczeniu jeszcze raz całego układu wszystko chodzi ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jesli byl zatarty kompresor wczesniej to wymiana samej chlodnicy nie pomoze. na miesiac moze... trzeba wymienic wszystko + plukanie dokladnie rurek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.