Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, BMW E39 523i ostatnio sprawdziłem oleju i miałem minimum lub delikatnie poniżej minimum, postanowiłem wlać na raz 1L. Po wlaniu przejechałem ok 10 km po mieście, po czym sprawdziłem następnego dnia poziom oleju na zimnym i kiedy po raz pierwszy wyciągnąłem bagnet, było bardzo dużo oleju na nim i podczas wyciągania kapało z niego. Ale po przetarciu, wytarciu bagnetu włożeniu z powrotem i ponownym wyciągnięciu było normalnie, tylko poziom (na zapodaj zdjęcie stanu).

https://zapodaj.net/f78c9a677277c.jpg.html


Zawsze trzymałem poziom do połowy miarki, gdy spadł do minimum to zawsze uzupełniałem do połowy, raz mi się zdarzyło mniejsze 3/4 .

Dodatkowo zauważyłem gdy trzymałem poziom oleju od połowy miarki w dół, to zawsze po dłuższym postoju podczas rozruchu było słychać przez kilka sekund hydrauliczne popychacze, teraz po wlaniu 1 L cichutko obojętnie ile czasu by stał.

Może to znaczyć że jeździłem ze zbyt niskim poziomem oleju?, jaki poziom najlepiej jest utrzymywać? Czy oleju teraz nie jest zbyt dużo? Nie zaszkodzi mu ?

Opublikowano
Jest ok nie zaszkodzi. Nie sprawdzaj oleju po nocy. Jest ryzyko, że spływa z obudowy filtra przez noc do miski a tam kilka setek jest. Zgaś auto, odczekaj 5min olej w tym czasie spokojnie sobie spłynie z góry do miski i nawet jak zaworek popuszcza to nie dużo bo one aż tak się nie psują że odrazu olej ucieknie z, filtra. To będzie najbardziej sprawdzony poziom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.