Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć jaka w waszych X5 z silnikiem 3.0si utrzymuje się temperatura podczas zwykłej jazdy?

W mojej X5 wyskoczył błąd "P0128 Termostat w układzie chłodzenia", więc zacząłem obserwować temperaturę i podczas jazdy z pracy do domu 14 km najwyższa temperatura to 92 stopnie jak zatrzymywałem się na światłach. Podczas jazdy między 78 a 83.

Wydaje mi się że termostat się nie zamyka i jest ciągle otwarty, czy mam rację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zarządzanie ciepłem


W przypadku układu chłodzenia z elektryczną pompą płynu chłodzącego wykorzystuje się możliwości konwencjonalnego układu chłodzenia.


Zarządzanie ciepłem wpływa na następujące elementy:


Elektryczna pompa płynu chłodzącego

Charakterystyczny termostat mapy

Cyfrowa elektronika silnika

Moc chłodzenia układu jest dostosowywana za pomocą swobodnie zmiennego przepływu objętościowego chłodziwa.


Zarządzanie ciepłem określa bieżące zapotrzebowanie na chłodzenie i odpowiednio reguluje układ chłodzenia. W pewnych okolicznościach pompę płynu chłodzącego można nawet całkowicie wyłączyć, na przykład w celu przyspieszenia podgrzewania płynu chłodzącego w fazie rozgrzewania.


Jeśli silnik nie pracuje, ale jest bardzo gorący, pompa płynu chłodzącego będzie również działać, gdy pojazd nie będzie używany. Moc chłodzenia można żądać niezależnie od prędkości obrotowej silnika.




Zarządzanie ciepłem oznacza teraz, że powyżej termostatu mapowego można użyć różnych charakterystycznych map do sterowania pompą płynu chłodzącego. W ten sposób jednostka sterująca silnika może dostosować temperaturę silnika do charakterystyki jazdy.




Jednostka sterująca silnika reguluje następujące zakresy temperatur:


112 C = oszczędność

105 C = normalny

95 C = wysoka

80 C = Wysoka i regulacja termostatem mapy

Jeżeli jednostka sterująca silnika wykryje ekonomiczny zakres roboczy „Economy” ze względu na właściwości jezdne, DME reguluje temperaturę wyższą (112 ° C). W tym zakresie temperatur silnik pracuje przy względnie niskim zużyciu paliwa. Tarcie wewnątrz silnika zmniejsza się w wyższej temperaturze. Wzrost temperatury sprzyja zatem niższemu zużyciu paliwa w niskim zakresie obciążenia.


W trybie „Wysokie i sterowane przez termostat mapy” kierowca chce wykorzystać zoptymalizowany poziom mocy wyjściowej silnika. Aby to osiągnąć, temperaturę w głowicy cylindrów obniża się do 80 C. Ta redukcja prowadzi do lepszego napełniania cylindra, co zwiększa moment obrotowy silnika. Jednostka sterująca silnika może teraz regulować zakres pracy dostosowany do każdej sytuacji na drodze. Oznacza to, że można wpływać na zużycie i moc wyjściową za pomocą układu chłodzenia.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-3.0si-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-quality-control-valve-msv/1s1ZLDV

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.