Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Tak jak w temacie, problem dotyczy swapa silnika z BMW 5 serii 3.0 D (rok produkcji 2005 - 03, RHD), do Patrola. Silnik jest włożony, podłączony i działa, odpala itd. Natomiast mam problem z podłączeniem się poprzez OBD do ECU. ECU to wersja DDE 7 796 637, INPĘ mam skonfigurowaną raczej poprawnie - odczytałem nią (dokładnie to ISTAą) BMW X3 i wszystko pokazało. Dostałem informację ,że K- line w tym modelu jest na 8 pinie w ECU, choć nie jest on opisany w serwisówce, i należy podłączyć go do pinu 7 w OBD. Oryginalnie w tym modelu patrząc na schemat mam z pinu 7 OBD połączenie z modułem Gateway/safety, i dopiero po can z ECU. Czy ktoś może potwierdzić że ten PIN 8 w ecu rzeczywiście dostarcza sygnał Kline ? czy ktoś się z tym spotkał? ew. czy muszę mieć ten moduł gateway aby wszystko poprawnie działało. Druga sprawa to wentylator chłodnicy - po uruchomieniu działa od razu na najwyższych obrotach, niestety nie mam jak sprawdzić kodów błędów wynika to z tego co napisałem wyżej. Czytałem na forum amerykańskim, że potrzebny jest jeszcze dodatkowy czujnik z układu klimatyzacji - czy to prawda?. Nadmienię że połączenie z czujnika temperatury wody chłodzącej do ecu jest sprawne, tak samo jak sam czujnik.


proszę o jakieś wskazówki, z góry dziękuję.

Opublikowano
Jeśli chodzi o prace wentylatora to calkiem mozliwe ze DDE pochodzi z automatu a teraz masz skrzynie manual. Kolega miał taki problem po założeniu sterownika biturbo (biturbo zawsze wychodzilo w automacie w e60) do manualnej skrzyni. Jak dobrze pamietam to edycja wsadu DDE pomogła.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Soft w sterowniku silnika od E60/61 ma zdezaktywowaną linię K do diagnostyki. Masz dwie opcje. Albo dołożyć gateway albo przeprogramować sterownik softem z X3 E83 co zapewne uda się tylko na stole z racji braku kompatybilności oprogramowania. Wtedy będziesz miał aktywną linię K. Jak nie wiesz jak wyślij sterownik a ogarnę to dla Ciebie.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam ponownie,


sprawa wygląda następująco:

wgrany został soft od BMW X5 EDC16c31, samochód był oryginalnie automat, teraz jest przerobiony sterownik na manual, dodatkowo wentylator jest już też zrobiony oraz odblokowana linia K. Wszystko się ładnie synchronizuje z CAS.

elektryka została zrobiona (zasilania ) zgodnie ze schematem z WDS, linia 15 wake Up poszła ze stacyjki Patrola, rozrusznik został podłączony bezpośrednio do stacyjki, nie łączy się linia rozruch (50) z żadnym modułem (CAS czy ECU) problem mam ze stacyjką magnetyczną, która jest podłączona do CAS, odpowiada ona oczywiście za stany kluczyka. Kręcąc bębenkiem magnetycznym wywołujemy stan 0, acc, zapłon i rozruch, i w momencie gdy bębenek ustawimy na pozycję 0 lub acc, samochód nie odpali, gdy ustawimy na pozycję rozruch, odpali na chwilę i gaśnie, gdy wykonamy równocześnie sekwencję na bębenku i kluczykiem w stacyjce Patrola - pali bez problemu. dodatkowym problemem jest gdy wyciągniemy kluczyk ze stacyjki Patrola a bębenek jest w pozycji innej niż 0 komputer nie idzie w tryb uśpienia i potrafi inicjować chwilowe napięcia (takie tyknięcia sekundowe co 5 sekund) w instalacji; gdy bębenek przestawimy w stan 0 wszystko jest ok, komputer przechodzi w tryb sleep, pobór na klemie akumulatora spada do 0,01A.


czy jest jakaś możliwość ominięcia tego ustrojstwa albo czy ktoś się spotkał z takim problemem i wie jak je ominąć, czy to programowo czy sprzętowo?


będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi i naprowadzenia.


Pozdrawiam MJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.