Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Mój brat jest posiadaczem E90 325i od jakiś 3 tygodni. Zapłacił za nie 20k zł. Przy zakupie była informacja że auto spala około 1 litr na 1,5 tys km.

Niestety rzeczywistość jest taka że brat ma przejechane niecałe 1000km tym autem od zakupu a wlał w nie już prawie 4 litry oleju - olej liqui moly 10w40.


Pytałem już na grupie FB związanej z BMW i 2 osoby powiedziały że najprawdopodobniej czeka go remont silnika.

Co sądzicie o tym i co byście ewentualnie zrobili na jego miejscu??? On myśli o ewentualnym powołaniu się na wadę ukrytą i uzyskaniu jakiegoś odszkodowania lub zwróceniu auta

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiliście auto do remontu i auto jest rzeczywiście do remontu.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Kupiliście auto do remontu i auto jest rzeczywiście do remontu.

 

Szkoda że w ogłoszeniu to nie było podane i przy samej sprzedaży. A co najlepsze to brat nie jechał kupić sam bo z ojcem oraz mechanikiem i auto było w dniu zakupu na stacji diagnostycznej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Litr oleju na 1,5 tkm to informacja od sprzedawcy że samochód jest do remontu.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Litr oleju na 1,5 tkm to informacja od sprzedawcy że samochód jest do remontu.

 

Skoro tak - to szkoda że mechanik tego tak nie zinterpretował

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No szkoda, też bym się więcej spodziewał biorąc ze sobą mechanika.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ojca, mechanika czy diagnosty bym nie winił, bo jak mają sprawdzić zużycie oleju? Brat jest sam sobie winny, że kupił 325i w cenie 320i. Wlany jest półsyntetyk 10W40, pewnie żeby nie pił x2 więcej oleju, ma być 5W40. Zrobić remont, jak wyjdzie łącznie z kupnem poniżej 30k to nie będzie źle.
Opublikowano
Ojca, mechanika czy diagnosty bym nie winił, bo jak mają sprawdzić zużycie oleju? Brat jest sam sobie winny, że kupił 325i w cenie 320i. Wlany jest półsyntetyk 10W40, pewnie żeby nie pił x2 więcej oleju, ma być 5W40. Zrobić remont, jak wyjdzie łącznie z kupnem poniżej 30k to nie będzie źle.

 

Czyli gdyby był 5W40 to palił by mniej niż aktualnie??? To teraz pytanie dlaczego poprzedni właściciel zastosował 10W40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, odwrotnie. Jakby był zalany 5W40 to by zapewne palił więcej oleju. 10W40 jest gęstszy i dlatego poprzedni właściciel go zalał, żeby mniej go spalał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli już, bo to tylko teoria, to raczej dlatego że jest najtańszy. :lol:
3A0jS9b.png
Opublikowano
Jeżeli już, bo to tylko teoria, to raczej dlatego że jest najtańszy. :lol:

 

Przyjmując że sprzedający miał rację z tym żłopaniem oleju tylko przekłamał się z liczbami więc auta raczej mój brat nie zwróci - lepsza będzie naprawa czy swap???

I czy diagnostyki dokonać najlepiej w ASO czy ma ktoś jakiś sprawdzony serwis w samym Poznaniu lub okolicach???

Opublikowano
Przyjmując że sprzedający miał rację z tym żłopaniem oleju tylko przekłamał się z liczbami więc auta raczej mój brat nie zwróci - lepsza będzie naprawa czy swap???

I czy diagnostyki dokonać najlepiej w ASO czy ma ktoś jakiś sprawdzony serwis w samym Poznaniu lub okolicach???

 

Zapomnij o ASO, bo zostawisz tam krocie...

Dymi na niebiesko? Po nocy daje przy odpaleniu chmurę dymu? Jakie objawy? Czujnik poziomu oleju działa?

Zacznij od zmiany odmy i uszczelniaczy bez ściągania głowicy, zapłacicie 2 kpln i może spalanie oleju wróci w akceptowalny rejon 1-2 litrów na 10 kkm.


Ja przy N52 jestem sceptyczny co do swapa. drogo i bez pewności co kupisz..

R6 + V4 = :)
Opublikowano
Przyjmując że sprzedający miał rację z tym żłopaniem oleju tylko przekłamał się z liczbami więc auta raczej mój brat nie zwróci - lepsza będzie naprawa czy swap???

I czy diagnostyki dokonać najlepiej w ASO czy ma ktoś jakiś sprawdzony serwis w samym Poznaniu lub okolicach???

 

Zapomnij o ASO, bo zostawisz tam krocie...

Dymi na niebiesko? Po nocy daje przy odpaleniu chmurę dymu? Jakie objawy? Czujnik poziomu oleju działa?

Zacznij od zmiany odmy i uszczelniaczy bez ściągania głowicy, zapłacicie 2 kpln i może spalanie oleju wróci w akceptowalny rejon 1-2 litrów na 10 kkm.


Ja przy N52 jestem sceptyczny co do swapa. drogo i bez pewności co kupisz..

 

O dziwo - ani nie dymi ani nie kopci

Opublikowano
O dziwo - ani nie dymi ani nie kopci

 

no to gdzieś wam panowie ten olej sp#%$la... :) Silnik mokry czy szczelny? Pod autem kałuża? Dolot pełny oleju?

Końcówki wydechu w w czarnej smole?


może coś z czujnikiem poziomu oleju? (btw nic w moim aucie mnie tak nie irytuje jak brak możliwości sprawdzenia poziomu bagnetem...)

Za dużo macie niewiadomych, mało konkretów. Wróżę że będziecie się z tym autem długo bujać zanim to wyprostujecie..


plus siądź i poczytaj tematy o N52 na forum, jest tego ostatnio sporo.

R6 + V4 = :)
Opublikowano
O dziwo - ani nie dymi ani nie kopci

 

no to gdzieś wam panowie ten olej sp#%$la... :) Silnik mokry czy szczelny? Pod autem kałuża? Dolot pełny oleju?

Końcówki wydechu w w czarnej smole?


może coś z czujnikiem poziomu oleju? (btw nic w moim aucie mnie tak nie irytuje jak brak możliwości sprawdzenia poziomu bagnetem...)

Za dużo macie niewiadomych, mało konkretów. Wróżę że będziecie się z tym autem długo bujać zanim to wyprostujecie..


plus siądź i poczytaj tematy o N52 na forum, jest tego ostatnio sporo.

 

Końcówki wydechu w smole, brak jakiejkolwiek kałuży pod autem. W sumie rok temu jeszcze za poprzedniego właściciela auto było na oleju 5W30 z adnotacją w uwagach "Kontrola wycieków oleju". Wiadomo że książki większość nie wypełnia sumiennie lecz w książce nie było adnotacji że doszło do zmiany oleju na 10W40

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w książce nie było adnotacji że doszło do zmiany oleju na 10W40

Bo nie ma się czym chwalić. Jak silnik ma wycieki albo pije olej to trzeba to naprawić, a nie maskować problem.

Opublikowano
w książce nie było adnotacji że doszło do zmiany oleju na 10W40

Bo nie ma się czym chwalić. Jak silnik ma wycieki albo pije olej to trzeba to naprawić, a nie maskować problem.

 

Czyli sprzedający zamiast naprawić wolał to zamaskować ładując gęstrzy olej

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

2 tygodnie później


Brat postanowił sprawdzić ciśnienie na cylindrach, oczywiście olej wciąż dolewany.


1. Książkowe

2. Książkowe

3. Książkowe

4. Książkowe z problemami

5. Książkowe

6. Ledwo 4 bary

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzebaby podpiąć sprężone powietrze otworem od swiecy i zobaczyc ktoredy ucieka powietrze. Jak korkiem to znaczy sie pierscienie. Mozna sprobowac wtedy zalać troche nafty na noc żeby się rozruszały. Ale raczej szykować sie na remoncik. Daj znać jak wyszło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.