Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam z racji iz nie miałem okazji jechać innym samochodem niz moj z automatem 6hp26 chciałem zapytać czy niektóre zachowania są normalne. Wymieniłem konwerter miałem falowania obrotów i przy puszczeniu nogi z gazu auto całe szarpało budą i obrotami, nie mogl sie lockup zdecydowac czy rozpiac czy zapiac. Był spokoj dwa tygodnie, zaczelo znowu falowac, ale okazalo sie ze brakowało 0.5l oleju, więc dolałem. Pierwsza sprawa to praca skrzyni pod górkę, zdarza się czasem coś takiego przy takiej stromej górce, gdy auto przyspiesza wiadomo ze pod stromą górkę nie zmieni biegu na 1700obr, tylko ciągnie pod 2000, ale nie zmienia biegu, obcina jakby obroty na 1500 i przy 1700 je dopiero zmienia. Czy powinno tak być że auto wchodzi na pewne obroty nawet pod górkę, zmienia bieg na wyzszy i schodzi z obrotów, a nie robi to tak na raty? Od kiedy kupiłem auto to jest, wymieniłem olej, dalej było, wymienilem konwerter dalej jest, bledow brak. Druga sprawa to lockup, puszcza całkowicie przy około 40,45kmh, dopiero wtedy auto toczy sie jakby na luzie, przy 50 jeszcze go coś trzyma. Usunałem adaptacje skrzyni, bez procedury tylko usunąłem i jezdze spokojnie bez szaleństw. Miałem dwa razy sytuacje że coś buchło w skrzyni przy około 80, jakby zmienil bieg w manualu bez sprzegla takie uderzenie. Ale po adaptacji zrobiłem dopiero max 70km. Jest tu coś normalnego z tych zjawisk co opisałem, czy szukać nowej skrzyni póki jeszcze konwerter zdrowy?
Opublikowano
A jaki masz przebieg na skrzyni ? Bo u mnie w E60 535d z 2005 roku , pierwsza wymiana skrzyni w ASO miała miejsce w 2007 roku przy przebiegu 64k km . Przy 90 k km auto sprzedałem i nie wiem ile skrzyń było wymienianych później ...
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
O kolego, to ten tok rozumowania nie wróży nic dobrego :D u mnie 280 tys przebiegu, ale sprzęgło jak wyjmowałem wydawało mi się że nówka była i niby czytając internety tak właśnie te sprzęgła wytrzymują, około 250 tys, a kto jak kiedyś traktował skrzynkę, czy zmieniał olej to już jedna wielka niewiadoma.. Choć po zakupie samochodu wysłałem auto na tak bardzo niezalecaną wymianę dynamiczną oleju, ale nie rozwaliła mi nic w skrzyni a wyszedłem z założenia że historia skrzyni nieznana to pasuje ją przepłukać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek zaktualizuj sterowniki(silnik, skrzynia, dsc) do najnowszych wersji.

Skasuj adaptację skrzyni i wykonaj właściwą jazdę adaptacyjną


Jeśli kasowałeś adaptację za pomocą inpy, to nie skasowałeś ich wcale

Opublikowano
Był robiony konwerter 500km temu, ale to też co człowiek to opinia, niektórzy wychodzą z założenia że nie rusza się jak coś chodzi okej, inni ze kazda zmiana oleju... Mechatronika tak czy tak będzie zrobiona prędzej czy później, ale zawahałem się i mam plan ją zrobić przy przyszłej wymianie oleju w skrzyni, która nastąpi szybciej bo po około 20 tys km
Opublikowano
nie ma jedni mówią tak drudzy tak! nie ważne że był robiony konwerter. Adaptacje resetujemy i przyuczamy skrzynię tylko jak byla ingerencja w elementy mechaniczno hydrauliczne w skrzyni (sprzęgła cylinderki mechanika).
Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.