Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,


Pomóżcie proszę zinterpretować moja sytuację.

Pacjent N52 bez gazu, przebieg 155 tyś.


Już trzeci raz wyskoczył mi błąd 29F5 catalytic conversion 2. Tylko ten... Nie widzę, żadnej prawidłowości w pojawianiu się błędu.

Auto nie wchodzi w tryb awaryjny, jeździ normalnie, pracuje normalnie. Zastanawiam się od czego zacząć diagnostykę? We wszystkich tematach wokół tego błędu występuje on razem z 29F4 a u mnie nie...


Czy sprawdzać szczelność, czy to raczej sonda a może skoro tylko tej jeden błąd się pokazał to jeszcze coś innego...?


Dzięki z góry

Tomek

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

To jest trudny do zdiagnozowania błąd(był już na forum poruszany kilka razy),może oznaczać wiele rzeczy ,od czujników po martwe katalizatory. Jeśli nie pojawił się z 29F4 to pewnie wkrótce to zrobi.

Miałem ten sam błąd chwile po zatankowaniu 95 z lichej przydrożnej stacji, po tankowaniu 98 z BP błąd zniknął ,ale co jakiś czas się pojawiał razem z 29f4 mniej więcej co kilkaset km(już bez check'a). Ostatecznie koniec końców zamontowałem downpipe ,wyprogramowałem sondy i mam spokój.


Skasuj błąd ,zalej lepsze paliwo ,zrób dłuższą trasę z prędkościami 120++ i zobacz czy dalej się będzie pojawiał.

Możesz ew. spróbować wgrać emulator do sond: https://boostfactory.pl/2019/06/06/blad-katalizatora-29f4-29f5-msv70-bmw-e60-325i-330i-e90-525i-530i-n52b25-n52b30/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wyprogramowanie sond - śmieszne, zabawne i naiwne jednocześnie :-) polecam doedukować się na czym polega to pseudo wyprogramowanie. Jeśli nie wiesz o czym piszę, to włącz inpa/ista/btool i zobacz, że sondy kontrolne w dalszym ciągu dają napięcie ;-) (w przypadku tych silników nie tylko kontrolne, bo odpowiadają za regulację AFR i wysyłają impuls do sond regulacyjnych o ewentualnym dotrysku/ujęciu paliwa...)


tak na prawdę cała operacja opiera się o usunięcie błędów środowiskowych na stałe z ecu, w tym przypadku permanentne wymazanie z MSD80/81 błędów 29F4 i F5 :) jak coś Ci pier*olnie, to nawet nie będziesz wiedział, bo błąd nie zostanie wyrzucony..


to żaden emulator, śmieszne nazewnictwo wesołego pana :) to po prostu operacja, którą opisałem wyżej. Skutkuje w dłuższej perspektywie rozyebaniem korekt długoterminowych i adaptacji paliwowych na obu bankach ;-) przerabiałem temat przez kilka lat i "pseudo" wyprogramowanie dało konsekwencje dopiero po niemal 2 latach jazdy..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
masz racje ,nadużyłem słowo "wyprogramowałem". po prostu wrzuciłem program stage 2, które eliminuje błędy.
Opublikowano

...no więc wolałbym naprawić, tym bardziej że chcę pojeździć tym autem:)


Tak jak piszecie, jest troszkę informacji na temat błędów związanych z katalizatorami, czytałem sporo... Zawsze jednak są dwa błędy (bank 1 i 2), a u mnie jeden i oby ten drugi się nie pojawił... Nie ukrywam że liczę w związku z tym na odrobinę szczęścia, że same katalizatory są ok, a to właśnie jakieś czujniki...


Czy możecie mi napisać co sprawdzić i jak zinterpretować dane, wartości z np sond? Ile czego powinno być a jakie liczby mówią o usterce?

Czy może być sytuacja, że sonda jest zła a nie wyskakuje błąd bezpośrednio ją opisujacy tylko ten co u mnie? Czy nie ma takiej możliwości?

Od czego zacząć...?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przede wszystkim to jedź na stację diagnostyczną w celu zbadania spalin :) bo obstawiam, że kat krzak już jest :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Trzeba sprawdzić, korekty paliwowe długoterminowe, szczelność wydechu, pobór oleju jest? Napięcie sond

 

...o widzisz, dzięki za wskazówki.


Rozumiem, że np. aplikacją B-tool sprawdzę korekty i napięcie?

Napisz proszę jakie wartosci są poprawne...


Pobór oleju może trochę wzrósł choć za mało go obserwuje żeby to jednoznacznie stwierdzić...

Szczelność sprawdzę.

Opublikowano
przede wszystkim to jedź na stację diagnostyczną w celu zbadania spalin :) bo obstawiam, że kat krzak już jest :)

 

...obyś się mylił!

Podjadę..., dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, btool pokaże Ci wszystko ;-) najpierw zrób screena to zobaczymy co tam się dzieje

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Tak to wyglądało parę dni temu:


2020-05-31 12:20:14

3'/E90/2010/Auto / MSV80

------------------------------------------------------------

Akumulator 14,08 V

Temp. chłod. 85,5 °C

Masa powietrza 119,37 mg/stk

Doładowanie 49,83 hPa

Lambda (1) 1,0

Lambda (2) 0,99

Temp. pow. otoczenia 32,25 °C

Temp. pow. dolot. 60,75 °C

Temp. spalin za kat. (bank 1) 352,0 °C

Temp. spalin za kat. (bank 2) 384,0 °C

----- bimmer-tool 2.172-expert -----

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przede wszystkim wejsc pod samochód i zobaczyć czy łączenie z wydechem jest szczelne. Obadać kolektor wydechowy z góry czy nie przepuszcza nigdzie. Można spróbować zamienić sondy wąskopasmowe miejscami i zobaczyć czy błąd przejdzie (nie pamietam tylko czy wtyczki są takie same)
Opublikowano
Włącz dodatkowe opcje w live data, prawy górny róg

Zaznacz wszystkie korekty.

 

...kurcze, widzę że w przypadku mojego auta nie da się zaznaczyć więcej kwadracików.

Może napiszę do nich...


W międzyczasie sprawdziłem szczelność i na oko wszytko od spodu wygląda ok. Test spalin na stacji diagnostycznej wypadł dobrze. Nie wskazuje na usterkę katalizatorów... Wszytkie wartości na wolnych obrotach i pod obciążeniem w normie.

Opublikowano
Tak, napisz 'do nich' i poproś o darmowy kod :duh:

A jak nie, to zainstaluj inpe - ciągle jest darmowa.

 

Poprosiłem..., doszło parę wskazań, choć nie wszystkie na temat sond... Reszta ma się pojawić wkrótce.

Czy coś teraz wiemy wiecej:


2020-06-15 19:06:25

3'/E90/2010/N52 / MSV70

------------------------------------------------------------

Lambda (1) 1,07

Lambda (2) 1,01

Temp. pow. otoczenia 21,75 °C

Temp. pow. dolot. 51,0 °C

Temp. spalin za kat. (bank 1) 352,0 °C

Temp. spalin za kat. (bank 2) 384,0 °C

Lambda integrator grupa 1 0,0 %

Lambda integrator grupa 2 0,0 %

Lambda, korekta: ofset, bank 1 0,0 mg/stk

Lambda, korekta: ofset, bank 2 0,32 mg/stk

Lambda, korekta: multiplikacja, bank 1 -0,74 %

Lambda, korekta: multiplikacja, bank 2 -1,85 %

----- bimmer-tool 2.174-expert -----


Wolne obroty, auto rozgrzane, błędu brak (...jeszcze:))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korekta offsetowa na pierwszym banku najprawdopodobniej nie działa (=0). Jakie jest napięcie na sondzie za katalizatorem na banku 1?
Opublikowano
Tak, napisz 'do nich' i poproś o darmowy kod :duh:

A jak nie, to zainstaluj inpe - ciągle jest darmowa.

 

Zainstalowałem inpe i wygląda to tak:

444c011f5dba086emed.jpg[/url]


7efceae1299bda48med.jpg[/url

Opublikowano
Korekta offsetowa na pierwszym banku najprawdopodobniej nie działa (=0). Jakie jest napięcie na sondzie za katalizatorem na banku 1?

 

Zerknij proszę teraz, mam więcej informacji...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli to na rozgrzanym silniku na luzie to na drugim banku napięcie za katalizatorem ciut niskie bo 0.61v. Powinno być bliżej 0.7v - 0.8v, tak jak jest na pierwszym banku. Ale 0.6v jeszcze nie powinno wyrzucać błedu katalizatora, dopiero niższe wartości. Można spróbować wymienić sondy na drugim banku zaczynając od tej za katalizatorem i zobaczyć czy to coś zmieni. Nie jest droga a ich żywotność to i tak okolice 150 tys. km.
Opublikowano
Jeśli to na rozgrzanym silniku na luzie to na drugim banku napięcie za katalizatorem ciut niskie bo 0.61v. Powinno być bliżej 0.7v - 0.8v, tak jak jest na pierwszym banku. Ale 0.6v jeszcze nie powinno wyrzucać błedu katalizatora, dopiero niższe wartości. Można spróbować wymienić sondy na drugim banku zaczynając od tej za katalizatorem i zobaczyć czy to coś zmieni. Nie jest droga a ich żywotność to i tak okolice 150 tys. km.

 

Dzięki za radę.

Zmierzyłem raz jeszcze wczoraj po jeździe i na rozgrzanym, na luzie wskazania były takie:

56ca1f622a30c6a8med.jpg[/url

Według tego co piszesz tym razem wskazania chyba prawidłowe..., powiedz czy mimo to sonda, o której piszesz może być już "zużyta"?;) Czy jesteś mi wstanie wskazać dokładnie, o której mówimy...?,) Są 4 a chciałbym mieć pewność...


Gdzieś wyczytałam, że takie obawy mogą dać również szwankujące cewki..., mimo że auto pracuje równo i błędów od cewek brak... Co myślisz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro wywala błąd katalizatora na banku drugim to mowimy o sondzie za katalizatorem na banku 2 czyli 3 cylindry blizej kierowcy. Ale te wartosci są ok na obrotach jalowych. Może w czasie jazdy przy stałych obrotach zaczyna oscylować, musiałbyś poobserwować to napięcie w czasie jednostajnej jazdy (stałe obciążenie silnika). Sonde mozesz wymienić prewencyjnie ale nic nie wskazuje na to że jest uszkodzona. Możesz Też Spróbować zajrzeć do tego katalizatora i zobaczyć w jakim jest stanie. Ale bardziej prawdopodobna jest nieszczelność gdzieś na wydechu, sprawdź połączenie kolektora z wydechem dokładnie.
Opublikowano
Skoro wywala błąd katalizatora na banku drugim to mowimy o sondzie za katalizatorem na banku 2 czyli 3 cylindry blizej kierowcy. Ale te wartosci są ok na obrotach jalowych. Może w czasie jazdy przy stałych obrotach zaczyna oscylować, musiałbyś poobserwować to napięcie w czasie jednostajnej jazdy (stałe obciążenie silnika). Sonde mozesz wymienić prewencyjnie ale nic nie wskazuje na to że jest uszkodzona. Możesz Też Spróbować zajrzeć do tego katalizatora i zobaczyć w jakim jest stanie. Ale bardziej prawdopodobna jest nieszczelność gdzieś na wydechu, sprawdź połączenie kolektora z wydechem dokładnie.

 

Wielkie dzięki za wskazówki!

Pojeżdżę jeszcze i poobserwuję te sondy, sprawdzę dokładniej szczelność choć tak na zdrowy rozum gdyby była gdzieś dziura to błąd powinien pojawić się natychmiast, zawsze, podczas każdej przejażdżki. A tu tak nie jest... Może coś jeszcze się pokaże, co pokieruje precyzyjniej do powodu tego błędu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd katalizatora zawsze pojawia się po ok. 30-70 kilometrach. Przez ten czas komputer zbiera dane i decyduje czy katalizator jest sprawny.

Miałem u siebie nieszczelność i błąd katalizatora pojawiał się po takim dystansie właśnie. Wcześniej wymienione zostały wszystkie sondy w poszukiwaniu przyczyn. Dopiero wymiana uszczelek na łączeniu kolektora z wydechem załatwiła sprawę.

Opublikowano
Błąd katalizatora zawsze pojawia się po ok. 30-70 kilometrach. Przez ten czas komputer zbiera dane i decyduje czy katalizator jest sprawny.

Miałem u siebie nieszczelność i błąd katalizatora pojawiał się po takim dystansie właśnie. Wcześniej wymienione zostały wszystkie sondy w poszukiwaniu przyczyn. Dopiero wymiana uszczelek na łączeniu kolektora z wydechem załatwiła sprawę.

 

O kurcze..., to tym bardziej cenne co piszesz... Uszczelki pewnie nie są drogie.

A czy widać było przy uszczelkach, przed ich zdjęciem, że jest nieszczelność? Zakładam że skoro wymieniłeś sondy to nic na oko nie zwróciło Twojej uwagi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.