Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko,


W przeszłości miałem wiele sukcesów ze znajdywaniem sympatycznych właścicieli BMW do testów różnych nowych produktów, które później wprowadzaliśmy do oferty i ponownie mam 2 tematy do właścicieli G20/21.


Jeden jest banalny, mam do przetestowania ładowarkę bezprzewodową do telefonu - potrzebuję ją założyć, zobaczyć czy wszystko pasuje, zmierzyć wymagane długości przewodów i tyle. Po teście ładowarkę zostawię w aucie i będę wdzięczny za późniejsze opinie z użytkowania.


Drugi temat jest ciut bardziej angażujący. Szukam auta z bazowym audio (bez tweeterów) wyposażonego w radio MGU (nie NBT EVO, ENAV EVO - to mogę sprawdzić po vinie) w celu opracowania metody dołożenia solidniejszego wzmacniacza audio, zamiast dychawicznego fabrycznego modułu RAM. Ewentualnie mógłby również być to samochód z hifi 676 z tweeterami, tylko koniecznie nadal MGU - tu sprawa może być ciut bardziej skomplikowana, jednakże nadal chętnie bym zerknął.


Jak ktoś ma takiego auto to myślę, że moglibyśmy zdziałać coś bardzo fajnie brzmiącego po dołożeniu tweeterów na przodzie rzecz jasna. Wg. schematów wszystko wygląda na możliwe do zrobienia. Nie będę ciął żadnych wiązek, wszystko przygotuję na złączkach BMW czyli wypinamy i wpinamy bez żadnych trwałych zmian.


Jeżeli ktoś z Was byłby chętny, zapraszam do kontaktu przez PW - podam tele, bo to łatwiej obgadać niż pisać. Jak coś się nam uda zdziałać, to później na forum zdamy relację :).


Dzięki Maciek.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,


Co mi zaszkodzi, podbiję temat. Cały czas jestem zainteresowany znalezieniem jakiegoś G20/G21 z MGU. Najłatwiej poznać czy trójka ma MGU po tym, że te z MGU nie mają okrągłych srebrnych obwódek na zegarach, tylko cały panel to jedno wielkie LCD.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Aktualizacja.


Finalnie kupiliśmy G20 z iDrive 7 (MGU) z 676 i chyba w lutym na mrozie -10 prototypowałem uchwyty i wiązki żeby zrobić wsadkę plug and play. Ciepła szlifierka w ręku na mrozie to fajna rzecz. Zrobiliśmy wg. mnie piękne uchwyty z nierdzewki, jakiś kołeczek z BMW i cyk fuh wzmak się montuje w 30min. Po strojeniu nawet na fabrycznych głośnikach 676 daje radę dużo lepiej niż fabryka. Oczywiście do naszego auta wsadziłem finalnie nasze głośniki no i po kolejnym strojeniu jest odlot. MGU + RAM jako źródło dźwięku wg. mnie są gorsze od tego co było w iDrive 6 i wcześniejszych nie mniej jednak i tak daje to radę.


Jakby ktoś chciał przetestować to wóz prawie zawsze stoi pod biurem na Warszawskich Włochach - mogę zaprezentować jak to gada.


Koledzy z Orlando nagrali film instalacyjny:

jakby to kogoś interesowało. Jak ktoś będzie chciał sobie zamontować np. UP7 z tymi wszystkimi wiązkami i modułem do dodatkowych wejść, to można się czegoś dowiedzieć o ułożeniu kabli czy dogodnej lokalizacji do montażu pieca. Wg. mnie mimo wszystko PP86 jest lepszym wzmakiem od UP7 bo nie trzeba dawać tej dodatkowej karty z kolejną specjalną wiązką, do tego jest tańszy. Teoretycznie większa moc UP7 (spróbujcie znaleźć przy jakich zniekształceniach osiąga on moc nominalną - nie znajdziecie;) jest zdecydowanie zbędna do fabrycznych głośników. Być może któreś niefabryczne woofery mogłyby skorzystać z większej mocy na kanały wooferowe jaką ma UP7 ale takich jest chyba niewiele. PP86 jest tańszy, ale za to większy.


Ostatnia rzecz: polecam wszystkim wykodować ASD jeżeli macie. Psuje to dźwięk. Niestety, po zdekodowanym VINie nie da się sprawdzić czy jest czy nie ma ASD z fabryki, jedynie po kodach FSC.


Jeżeli ktoś ma G30 z iDrive 7 i 676 - to nadal szukam takiego auta do opracowania wsadki wzmacniacza plug & play.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Maciej@BimmerTech szkoda że nie napisałeś tego postu 3 tygodnie temu , wpadłbym zobaczyć to cudo zamiast słuchać kolejnej lekcji historii drugiej wojny światowej i tajnej broń niemieckiej podczas po obiadowej kawy z teściem :duh:

wracając do tematu , czyli bardziej polecasz PP86 niż UP7 do G20 idrive 6 HiFi przed liftem w lipcu 2020 ? jak z jakością brzmienia np. z YT Music- nagranie z koncertu np. Bregovica-, będzie różnica w porównaniu do fabryki ?

możesz wrzucić fotkę wzmacniacza , jak siedzi w G20 ?

z góry dziękuję

Opublikowano

Cześć,


Możesz wpadać kiedy chcesz - odezwij się na PW i się zgramy.


My handlujemy PP86 w związku z czym tylko jego używamy w naszych instalacjach. UP7 też mam w biurze do testów, używałem go również w BMW znajomych i efekt można osiągnąć taki sam na jednym i drugim. W idrive 7 po prostu jest więcej okablowania, moduł, żeby UP7 zapakować i drożej to wychodzi. Procesor z grubsza jest ten sam + UP7 ma jakieś wodotryski których nie używałem.


YT Music nie używam, u mnie Tidal gra. Ja jednak na samej jakości plików źródłowych aż tak bardzo się nie skupiam, bo wiele tego co słucham to nielegale. Nie mniej jednak nawet na tidalu bywa tak, że te samo nagranie jest dostępne w 3 wersjach - jedno z płyty artysty, a dwa z jakiejś składanki. Niby oba mastery a jednak te ze składanki są skompresowane, podgłośnione i ogólnie w gorszej jakości.


Nie mniej jednak co do różnicy - wszystko zależy od tego jaki masz system fabryczny. Jeżeli base bez 676 to bez wymiany głośników na chociażby używane OEM od hifi się nie obejdzie. Woofery base są dychawiczne, brak tweeterów. Na głośnikach hifi już można działać i wtedy różnica po wystrojeniu jest znacząca - dobry stosunek kosztu do rezultatu. Kwestia instalacyjna zależy od wielu rzeczy. Czy masz iDrive 6 czy 7 (bo w przedlifcie oba mogły być)? Base czy Hifi? Jeżeli base to czy masz ASD?


W duchu wątku iDrive 7 to piecyk zamontowany wygląda tak:


https://drive.google.com/file/d/1lRuHAj9osAuWGi3TRY-Z0YsRXn6zTlmR


W iDrive 6 ląduje w podobnym miejscu no i nie trzeba przenosić RAMa tylko po prostu wywala się fabryczny wzmak i zastępuje go innym. No a jak system jest base to jeszcze trzeba sporo wiązek ułożyć: kable do wooferów, zasilające do wzmacniacza, i wiązka od bagażnika do radia, lub jak masz te szczęście i posiadasz moduł ASD - to można sygnał audio ukraść z modułu ASD blisko wzmacniacza i wtedy jest spora oszczędność czasowa na instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.