Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc :)


Chlopaki mam pytanie... Jak wyglada aktualnie sprawa z przegladami w samochodach sprowadzonych z usa wyposazonych np w lampy bixenon adaptive w bmkach z USA? Diagnosci bezapelacyjnie wymagaja montazu lamp na rynek europejski czy jednak traktuja jeszcze ten temat z lekkim przymrozeniem oka?

Na zalaczonym zdjeciu widac, ze ten xenon wg mnie nie jest takim typowym "symetrykiem", ale nie wiem czy diagnosci podchodza na ten moment bardzo restrekcyjnie a tym bardziej, ze nie ma na lampie oznaczen typowo europejskich typu kod kraju, DRL, jaka zarowka etc. Jedynie co jest nadrukowane w przypadku tej lampy to : ECE ONLY 1.1% oraz 12V LE 11E 6265

Opublikowano

Nie ma przeglądu na reflektory amerykańskie.

Auta z USA są traktowane specjalnie upierdliwie i sprawdzane są nawet pod katem czystosci spalin.

Jest to jeden z powodów dla których unikam tych aut na codzień.

Nawet jak przejdziesz przegląd na stacji diagnostycznej fartem to stracisz dowód po kontroli policjantów drogówki.

Auto musi być przystosowane na Europę.

Jeśli chodzi o ten reflektor to na gorze jest naklejka z napisem US zamiast ECE.

Nie ma już naiwnych diagnostów.

MADE IN PRL
Opublikowano
Nie ma przeglądu na reflektory amerykańskie.

Auta z USA są traktowane specjalnie upierdliwie i sprawdzane są nawet pod katem czystosci spalin.

Jest to jeden z powodów dla których unikam tych aut na codzień.

Nawet jak przejdziesz przegląd na stacji diagnostycznej fartem to stracisz dowód po kontroli policjantów drogówki.

Auto musi być przystosowane na Europę.

Jeśli chodzi o ten reflektor to na gorze jest naklejka z napisem US zamiast ECE.

Nie ma już naiwnych diagnostów.

 

Super dzieki za rzeczowa odpowiedz :)

Czyli po prostu tak czy siak musza byc xenony na europe bo inaczej nie ma szans?

Wiesz tu nie chodzi o naiwnosc diagnostow, po prostu chce wiedziec "jak to idzie" na ten moment z tymi przegladami samochodow z USA.

A jak wygladalaby sytuacja w przypadku konkretnie tych lamp skoro lampa jest opisana jak na ponizszych zdjeciach:

https://naforum.zapodaj.net/4000f01ba8ea.jpg.html

https://naforum.zapodaj.net/b087d0ac907b.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma przeglądu na reflektory amerykańskie.

Auta z USA są traktowane specjalnie upierdliwie i sprawdzane są nawet pod katem czystosci spalin.

Jest to jeden z powodów dla których unikam tych aut na codzień.

Nawet jak przejdziesz przegląd na stacji diagnostycznej fartem to stracisz dowód po kontroli policjantów drogówki.

Auto musi być przystosowane na Europę.

Jeśli chodzi o ten reflektor to na gorze jest naklejka z napisem US zamiast ECE.

Nie ma już naiwnych diagnostów.

Co ty za bzdury piszesz miałeś w ogóle takie auto?

Od pięciu lat mam praktycznie tylko samochody z USA M3 jest już chyba z 10 samochodem i nigdy nie miałem problemu z przeglądami a robiłem w różnych miejscach.

Brat też ma już 5 auto z usa i nigdy nie było żadnych kłopotów z przeglądem. Lampa ma świecić asferyczne i nie będzie żadnego problemu. W żadnym swoim BMW czy innym aucie z USA nie musiałem przerabiać przednich lamp świeciły identycznie jak europejskie i nigdy nie było z tym problemu. Wymień licznik na europejski to diagnosta nawet nie będzie wiedział że auto jest z usa o ile lampy świecą asferycznie.

Opublikowano
Nie ma przeglądu na reflektory amerykańskie.

Auta z USA są traktowane specjalnie upierdliwie i sprawdzane są nawet pod katem czystosci spalin.

Jest to jeden z powodów dla których unikam tych aut na codzień.

Nawet jak przejdziesz przegląd na stacji diagnostycznej fartem to stracisz dowód po kontroli policjantów drogówki.

Auto musi być przystosowane na Europę.

Jeśli chodzi o ten reflektor to na gorze jest naklejka z napisem US zamiast ECE.

Nie ma już naiwnych diagnostów.

Co ty za bzdury piszesz miałeś w ogóle takie auto?

Od pięciu lat mam praktycznie tylko samochody z USA M3 jest już chyba z 10 samochodem i nigdy nie miałem problemu z przeglądami a robiłem w różnych miejscach.

Brat też ma już 5 auto z usa i nigdy nie było żadnych kłopotów z przeglądem. Lampa ma świecić asferyczne i nie będzie żadnego problemu. W żadnym swoim BMW czy innym aucie z USA nie musiałem przerabiać przednich lamp świeciły identycznie jak europejskie i nigdy nie było z tym problemu. Wymień licznik na europejski to diagnosta nawet nie będzie wiedział że auto jest z usa o ile lampy świecą asferycznie.

Dzieki za info :)

Czy widziales zdjecia z linkow jakie zamiescilem w swoim poprzednim poscie?

Jak myslisz czy Twoje swiatla swieca/swiecily podobnie i nie miales nigdy problemow ani z przegladem ani tez z policja?

Na zdjeciu niby widac, ze swieca podobnie jak europejskie, niemniej gdzies mi sie obilo o uszy ze mimo wszystko te na rynek amerykanski maja mniejsza asymetrycznosc niz na rynek europejski.

Odnoszac sie do tego, ze "przerobiles" juz troche tych aut z USA to mysle, ze wiesz najlepiej na wlasnym przykladzie jak temat wyglada od podszewki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak zrobileś zdjęcie to nic nie widać musi być na płaskiej powierzchni żeby coś można było zobaczyć.

Miałem równocześniej bmw F10 z usa i F10 europejskie i asferyczność była identyczna więc nie wydaje mi się żeby w innych modelach coś się zmieniło.

Obecnie mam F36 F13 i F80 wszystkie z USA i asferyczność lamp jest bardzo wyraźna a z przeglądsmi czy policją nie ma żadnych problemów ważne żebyś ustawił lampy poprawnie i nie raził innych. Bmw to nie jakiś dodge caravan obwieszony pomarończowymi obrysówkami, wąską wnęką na tablicę, lampami jak świeczniki a z tyłu mrugającymi ospale na czerwono jak latarnia morska. W przypadku BMW różnice między autami USA a EU są bardzo niewielkie i łatwo jest doprowadzić samochód do zgodności z wersją europejską. W przypadku m3 bardzo ważne było na przykład kodowanie. Przednie lampy miały zablokowane adaptacyjne działanie po kodowaniu są w pełni europejskie oświetlają pobocze tunelują i tak dalej. Kontrola trakcji w USA też była zakodowana bezpieczniej łapała dużo wcześniej niż w Europie jednak w przypadku zwykłych BMW kodowanie jest dużo mniej skomplikowane.

Opublikowano

To co piszą koledzy na gorze nie dotyczy terenu całego kraju.

Tu gdzie mieszkam auta amerykańskie są przerobione co do jednego elementu a diagnosta nawet nie chce słyszeć by podbić przegląd na nieprzerobione auto.

Nawet jak już się uda to zrobić to nie przechodzą norm spalin.

Nie są to tez żadne bzdury tylko praktyka z ponad 25 lat handlu autami.

Teraz sobie pomysł jeden z drugim ile punktów diagnostycznych mam zaprzyjaźnionych przez taki okres czasu?!

Są rzeczywiście takie miasta jak Łódź,Warszawa czy Szczecin gdzie toleruje się takie auta na przeróbki iluzoryczne jednak na większej części terenu traci się dowód rejestracyjny.

Na drugiej fotografii gdzie jest foto reflektora nie ma na nalepce europejskiej homologacji dopuszczającej reflektor do użytkowania na terenie EU.

Homologacja to literka EX gdzie X jest numerem kraju w jakim została zrobiona czyli dla reflektorów koncernu AL będzie to Austria bądź Czechy.

Tu masz link do aukcji na której jest taki reflektor homologowany na Niemcy z E1 który jest umieszczony nad logiem bmw.


https://allegro.pl/oferta/bmw-x5-f15-x6-f16-xenon-lampa-prawa-nie-skretna-9233418796

MADE IN PRL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście że na reflektorze nie będzie oznaczonej homologacja na Europę bo auto było na USA to nie znaczy że reflektor jest inny.

Mój znajomy z którym współpracuje i ściąga dla mnie wszystkie auta importuje średnio 10 - 20 aut w tygodniu głównie bmw i w życiu nie słyszałem takich bzdur co ty wypisujesz a auta idą do klientów na całą Polskę i nigdzie nie ma problemów o których piszesz. Właśnie sprawdzałem na koncie to tylko w maju kupił 43szt BMW w USA i tak jest od kilku lat.

Jakich norm spalin nie spełnia jak cały układ wydechowy jest identyczny jak w Europie??? Kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Auta z USA jeżeli już to mają bardziej restrykcyjne normy niż europejskie tak było na przykład z M3 E46 i jeszcze kilkoma modelami. Mają też więcej poduszek powietrznych np poduszki kolanowe i poduszki są na przykład 3 nabojowe zamiast 2 dla poprawy bezpieczeństwa. Dodatkowo wszystkie samochody przechodzą wnikliwe akcje serwisowe jeżeli takie występują nie trzeba się o nic prosić jak w Europie. Np jak 4.4 V8 biturbo w BMW to tylko z USA bo akcji było chyba 17 czy 19 i wymieniano połowę wadliwego osprzętu w Ameryce a w Europie ani jednej.

Handlujesz autami więc nie lubisz konkurencji z USA bo wiadomo że są tańsze ale piszesz kompletne bzdury.

Opublikowano
Oczywiście że na reflektorze nie będzie oznaczonej homologacja na Europę bo auto było na USA to nie znaczy że reflektor jest inny.

Mój znajomy z którym współpracuje i ściąga dla mnie wszystkie auta importuje średnio 10 - 20 aut w tygodniu głównie bmw i w życiu nie słyszałem takich bzdur co ty wypisujesz a auta idą do klientów na całą Polskę i nigdzie nie ma problemów o których piszesz. Właśnie sprawdzałem na koncie to tylko w maju kupił 43szt BMW w USA i tak jest od kilku lat.

Jakich norm spalin nie spełnia jak cały układ wydechowy jest identyczny jak w Europie??? Kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz. Auta z USA jeżeli już to mają bardziej restrykcyjne normy niż europejskie tak było na przykład z M3 E46 i jeszcze kilkoma modelami. Mają też więcej poduszek powietrznych np poduszki kolanowe i poduszki są na przykład 3 nabojowe zamiast 2 dla poprawy bezpieczeństwa. Dodatkowo wszystkie samochody przechodzą wnikliwe akcje serwisowe jeżeli takie występują nie trzeba się o nic prosić jak w Europie. Np jak 4.4 V8 biturbo w BMW to tylko z USA bo akcji było chyba 17 czy 19 i wymieniano połowę wadliwego osprzętu w Ameryce a w Europie ani jednej.

Handlujesz autami więc nie lubisz konkurencji z USA bo wiadomo że są tańsze ale piszesz kompletne bzdury.

 

Chlopaki, nie ma co sie licytowac i przekrzykiwac :) Wiadomo obaj macie doswiadczenie, ktorego mozna pozazdroscic i bardzo dobrze o to chodzi w zyciu, ale nie ma co sobie udowadniac racji czyja jest bardziej "mojsza".

Mnie glownie chodzilo, zeby po prostu wiedziec czy "technicznie" diagnosci nie sprawiaja komplikacji na przegladzie i podbijaja przeglad. Wiadomo oznaczenia lamp jasno okresla, ze nie ma homologacji na Europe i dlatego pytalem jak to wyglada na ten moment w praktyce na ten moment :)

Mysle, ze podales dosc przekonujace informacje na temat swiatel w BMW z USA. Przy takiej ilosc sprowadzonych sztuk z ameryki mysle, ze mozna wyciagnac sensowne wniosku, ktore mozna uznac praktycznie za "pewnik".

Btw. 43 sztuki sciagniete z USA tylko w maju, to Twoj znajomy ma niezly rozmach :) co swiadczy tez o niezlym popycie na bmw z USA... domyslam sie ze sciaga glownie na zamowienie oraz mniej lub bardziej uszkodzone z wiadomych wzgledow tak?


Aaa... jeszcze kwestia tych norm emisji spalin. Tak zgadza sie w autach na USa sa bardziej restrykcyjne, niemniej obilo mi sie o uszy, ze warto wgrac program europejski z tytulu lepszego dostosowania do europejskiego paliwa. Jako wieloletni uzytkownik BMW z Ameryki jak do tego mozesz odniesc sie ze swojego i kolegi doswiadczenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Różnice w paliwach i niby słaba jakośc w USA to kolejne urban legend akurat to moja branża.

W europie na dystrybutorach podajemy liczbę oktanową RON 95 i 98

W usa używa się normy DON 91 i 93 co się równa (RON+MON):2.

Nasze paliwo 95 ma RON 95 MON 85 co daje DON/USA ok 90 czyli nasza 95 jest słabsza niż USA 91.

Nasze paliwo 98 ma RON 98 a MON 88 co daje DON 93 czyli nasze 98= 93 USA.

W niektorych gorących stanach usa jak california ciężko jest spotkać paliwo 93 więc używają 91 co jest odpowiednikiem RON 96.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.