Skocz do zawartości

E83 X3 2.0d N47D20A BŁĘDY : 4A74,4A79,4CAE,4501 Pomocy


KarolAleksander

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę o pomoc, przeglądałem tematy i są nie jasne do końca.

Wiadomo dwa pierwsze błędy to sterownik świec żarowych, komunikacja - ok rozumiem iż do wymiany sterownik tylko teraz jaki ? oryginalny czy np. Beru GSE105 lub CHAMPION CCU105. Następne pytanie co ze świecami przy wymianie sterownika ??? - zostawić , wymienić ale znowu pytanie na jakie bosch, beru jaka wartość V. ??? czy też dla sterownika to bez znaczenia.

Jak mogę i czy się da bez demontażu rozróżnić jaka jest świeca???


4CAE- rozumiem iż błąd może generować DPF ponieważ nie może się wypalić bo nie spełnione zostały warunki ( uszkodzony sterownik świec żarowych) lub EGR .


4501 ???


Sterownik lepiej zdemontować od góry czy dołu ?


Koledzy proszę o pomoc i wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

4CAE


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie czujnika położenia, zaworu recyrkulacji spalin. Kod błędu jest rejestrowany, gdy nieprzetworzona wartość czujnika (napięcie) jest mniejsza niż 100 mV.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Nie należy rejestrować żadnych usterek związanych z napięciem zasilania czujnika.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Debounce (220 ms)

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek (przewody czujnika położenia i zasilania)

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są prawidłowe:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes



4501


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd ustala się, jeśli odchylenie regulacji ujemnej sterowania recyrkulacją spalin spadnie poniżej wartości granicznej zależnej od punktu pracy podczas normalnej pracy.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 20 ms, jeśli aktywne jest sterowanie recyrkulacją spalin.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres: 7500 ms

Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny błędów:

1. Wycieki w układzie masy powietrza za sprężarką

2. Wycieki w układzie emisji spalin przed turbiną (w połączeniu z błędami prawdopodobieństwa masy powietrza).

3. Wadliwy zawór dławiący (w połączeniu z usterkami zaworu dławiącego).

4. Uszkodzony zawór recyrkulacji spalin (w połączeniu z usterkami zaworu recyrkulacji spalin).

5. Turbosprężarka spalin (w połączeniu z usterkami turbosprężarki spalin).

6. Silne osadzanie się sadzy w chłodnicy recyrkulacji spalin.

Wpływ na awarię

Żaden

pojazd nie może być nadal eksploatowany, poziomy emisji pogarszają się.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Uwzględnić wszelkie ingerencje w kontrolę ciśnienia ładowania (błędy w EGR mogą wpływać na kontrolę ciśnienia ładowania).

Sprawdź wpisy błędów dla wymienionych komponentów.

W przypadku N57D30N57S1:

siłownik ciśnienia ładowania zablokowany w pierwszym stopniu wysokiego ciśnienia może powodować tę usterkę. Z powodu zablokowania siłownika ciśnienia ładowania, ciśnienie spalin jest zbyt niskie, aby ustawić prawidłową częstość EGR.

© 2020 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po numerach części dobierzesz przekaźnik i świece.

Świec najlepiej jak weźmiesz BOSCH lub BERU . Najważniejsze aby miały opcje.....

zdolny do nagrzewania wtórnego


http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_2.0d-N47/L-N/sep2007/browse/engine_electrical_system/glow_plug_unit/

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/0035934-swieca-zarowa

https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=12%2023%200%20035%20934

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów, aby nie zakładać nowego tematu proszę o pomoc:


Tak jak w pierwszym poście napisałem dwa pierwsze błędy usunięte poprzez wymianę sterownika świec żarowych (Beru GSE105) . Po zdemontowaniu starego sterownika okazało się iż sterownik już był przez kogoś regenerowany (nieudolnie - wycięta obudowa zasmarowana czarnym silikonem co prawda jeszcze pełnej sekcji mu nie zrobiłem :D :D ). Dla innych Kolegów wymiana na spokojnie bez stresu i nerwów około no +- 20minut (no chyba że komuś coś spadnie na dolną osłonę silnika to zabawa z wyciąganiem) - Tyle do pierwszych 2 błędów i sterownika świec.


Teraz drodzy Koledzy zostały mi dwa błędy Ista pokazuje :

004CAE - czujnik położenia nastawnika recyrkulacji spalin - sygnał

004D03 - czujnik ciśnienia spalin


No i ostatnio wyleciał też błąd 00480A - system filtra cząstek ( ale to chyba będzie uwarunkowane dwoma błędami powyżej chyba że się mylę - błędy z czujnikami nie spełniają warunków do wypalenia dpf-a )


Koledzy proszę o pomoc, dwóch lewych rąk nie mam a więc proszę o rady co można by było sprawdzić.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

480A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/particulate-filter-system/EZjPC6cq



Sprawdź wąż gumowy z tego czujnika....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/EXAJA3bR

Ja bym go profilaktycznie wymienił.

Po jego zdjęciu , od strony DPF będziesz miał kawałek metalowej rurki , która jest zintegrowana z puszką filtra. Musisz zobaczyć czy na tym odcinku , metalowa rurka nie jest zapchana. Wąż gumowy kup w sklepie motoryzacyjnym. Węże są sprzedawane na metry Do mnie pasuje wąż o średnicy wewnętrznej 7mm. Jak bym chciał go kupić w ASO to koszt wahał by się w granicach 165,- ( długość ok 30 cm ) . Na metry , to koszt ok 14,- ( za metr )

Według katalogu części ( pozycja nr. 4 ) , wąż ten ma 7,2mm średnicy wewnętrznej a grubość gumowej ścianki to 2mm. Czyli średnica zewnętrzna wynosi 11,2mm......

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_2.0d-N47/L-N/sep2007/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/



Jeśli chodzi o błąd 4CAE .... mam rozumieć ,że sprawdzoną masz wtyczkę i kość oraz przewód sygnałowy , czy przez niego płynie prąd..???

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

480A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/particulate-filter-system/EZjPC6cq



Sprawdź wąż gumowy z tego czujnika....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/EXAJA3bR

Ja bym go profilaktycznie wymienił.

Po jego zdjęciu , od strony DPF będziesz miał kawałek metalowej rurki , która jest zintegrowana z puszką filtra. Musisz zobaczyć czy na tym odcinku , metalowa rurka nie jest zapchana. Wąż gumowy kup w sklepie motoryzacyjnym. Węże są sprzedawane na metry Do mnie pasuje wąż o średnicy wewnętrznej 7mm. Jak bym chciał go kupić w ASO to koszt wahał by się w granicach 165,- ( długość ok 30 cm ) . Na metry , to koszt ok 14,- ( za metr )

Według katalogu części ( pozycja nr. 4 ) , wąż ten ma 7,2mm średnicy wewnętrznej a grubość gumowej ścianki to 2mm. Czyli średnica zewnętrzna wynosi 11,2mm......

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_2.0d-N47/L-N/sep2007/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/

 


OK- wielkie dzięki za radę i tak w dniu dzisiejszym zrobię - wymienię wężyki i sprawdzę parametry istą. Zobaczymy co pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

480A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics2/particulate-filter-system/EZjPC6cq



Sprawdź wąż gumowy z tego czujnika....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/EXAJA3bR

Ja bym go profilaktycznie wymienił.

Po jego zdjęciu , od strony DPF będziesz miał kawałek metalowej rurki , która jest zintegrowana z puszką filtra. Musisz zobaczyć czy na tym odcinku , metalowa rurka nie jest zapchana. Wąż gumowy kup w sklepie motoryzacyjnym. Węże są sprzedawane na metry Do mnie pasuje wąż o średnicy wewnętrznej 7mm. Jak bym chciał go kupić w ASO to koszt wahał by się w granicach 165,- ( długość ok 30 cm ) . Na metry , to koszt ok 14,- ( za metr )

Według katalogu części ( pozycja nr. 4 ) , wąż ten ma 7,2mm średnicy wewnętrznej a grubość gumowej ścianki to 2mm. Czyli średnica zewnętrzna wynosi 11,2mm......

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E83N/Europe/X3_2.0d-N47/L-N/sep2007/browse/fuel_preparation_system/diesel_part_filter_sens_mounting_parts/

 


OK- wielkie dzięki za radę i tak w dniu dzisiejszym zrobię - wymienię wężyki i sprawdzę parametry istą. Zobaczymy co pokaże.

 


Wężyki wymienione hmm efektu brak - nie wielka, minimalna ilość sadzy tyle co nic.

Koledzy w pierwszej kolejności wywala błąd 004CAE DEE: czujnik położenia nastawnika recyrkulacji spalin, sygnał ( co to jest i gdzie go szukać )???? a później 004D03 - czujnik ciśnienia spalin - ten czujnik gdzie jest??? .


Dodałbym fotki z wykonanych testów ISTĄ ale jest głupia sprawa :cry: nie wiem jak dodać tu zdjęcia .

Test : pneumatyczny nastawnik recyrkulacji ( wynik pomiaru dla skoku zaworu recyrkulacji spalin Od kroku 1 do 8 : 0,0% - OK wszystkie wartości zadane zostały osiągnięte .

Test : systemu masowego pomiaru przepływu powietrza : porównaj wartości zadane i rzeczywiste -->

Wartość zadana

Ciśnienie ładowania = ciśnienie otoczenia

Dopuszczalna różnica +- 50mbar

Wartości rzeczywiste :

Ciśnienie ładowania : 988mbar

Ciśnienie otoczenia 980mbar

Różnica : -8mbar

Test systemu pomiaru masy powietrza :

W poniższym podzespole stwierdzono błąd : Nastawnik ciśnienia doładowania / turbosprężarki


Podpowiedzi z ISTY :

zatkany filtr powietrza , nieszczelny układ doprowadzania powietrza doładowującego , usterka włączania nastawnika ciśnienia doładowania , nastawnik ciśnienia doładowania działa z utrudnieniem , usterka turbosprężarki .

Pewnie tu tkwi przyczyna tylko gdzie szukać ???


Koledzy pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

B2439 ,czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/SBcmbSL

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/CTNRWn52

- pin nr. 1 , plus ( 5V ), kolor przewodu niebiesko - brązowy

- pin nr. 2 , minus/masa ,kol. brązowo - zielony.

- pin nr. 3 , przewód sygnałowy , kol. czarny.


Kolego już wcześniej ci zamieściłem gdzie jest czujnik ciśnienia spalin.....B2389

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav_200709/EXAJA3bR


Zanim wymieniłeś gumowy przewód , to czy sprawdziłeś drożność metalowego króćca....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!!!

mój problem to co jakiś czes zapala się kontrolka świec żarowych i DDE, i po jakimś czasie gaśnie.

vin:WH92741

kody błędów:

497D

4B7F DDE

4Dff DDE

4E09 4E09

4933

po wymianie filtra paliwa był ok tydzień spokoju (ok300km).

czy to może mieć związek z tym B2389, X2389 czujnikiem i wężykami.

jestem tu nowy.

Proszę o pomoc i poradę.

POZDRAWIAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO !!!

"Burza1234" https://bmwfault.codes/


...i co radzisz???

czego szukać ???

które urządzenie (urządzenia) za to dopowiadają??

czy to magą być pęknięte wężyki czy coś innego padło???

między takim urządzeniem Bosch 8711299 02 10243510 i w ramce 506 a resztą (coś w rodzaju zbiornika na powietrze) na dolocie

zauważyłem połączenie okopcone spalinami.

To urządzenie to może być jakiś sterownik bo coś w nim burczy i pstryka.

czy to może odpowiadać za te wszystkie błędy związane z tym powietrzem.

bemka ma wykręcone 157000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
KOLEGO !!!

"Burza1234" https://bmwfault.codes/


...i co radzisz???

czego szukać ???

które urządzenie (urządzenia) za to dopowiadają??

czy to magą być pęknięte wężyki czy coś innego padło???

między takim urządzeniem Bosch 8711299 02 10243510 i w ramce 506 a resztą (coś w rodzaju zbiornika na powietrze) na dolocie

zauważyłem połączenie okopcone spalinami.

To urządzenie to może być jakiś sterownik bo coś w nim burczy i pstryka.

czy to może odpowiadać za te wszystkie błędy związane z tym powietrzem.

bemka ma wykręcone 157000km.

 

Kolego poczytałeś trochę o tych błędach na tym forum i nie tylko???

Rozkodowałeś swoje błędy na wskazanej stronie???

Nikt z nas nie powie ci gdzie dokładnie w twoim aucie występuje usterka. Nik z nas nie jest jasnowidzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOLEGO !!!

"Burza1234" https://bmwfault.codes/


...i co radzisz???

czego szukać ???

które urządzenie (urządzenia) za to dopowiadają??

czy to magą być pęknięte wężyki czy coś innego padło???

między takim urządzeniem Bosch 8711299 02 10243510 i w ramce 506 a resztą (coś w rodzaju zbiornika na powietrze) na dolocie

zauważyłem połączenie okopcone spalinami.

To urządzenie to może być jakiś sterownik bo coś w nim burczy i pstryka.

czy to może odpowiadać za te wszystkie błędy związane z tym powietrzem.

bemka ma wykręcone 157000km.

 

Kolego poczytałeś trochę o tych błędach na tym forum i nie tylko???

Rozkodowałeś swoje błędy na wskazanej stronie???

Nikt z nas nie powie ci gdzie dokładnie w twoim aucie występuje usterka. Nik z nas nie jest jasnowidzem.

 

Błąd: 497D



497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d70n47b0 DDE (d70n47b0)

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d71n47c0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d71n47d0 DDE (d71n47d0)

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d73n57b0 DDE (d73n57b0)

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d73n57c0 DDE, US-Diesel View

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d73n57d0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d72n47b0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

497D Czujniki ciśnienia, logiczność na dobiegu: Ciśnienie wydechowe spalin przed turbosprężarką nielogiczne względem ciśnienia otoczenia d73n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


...i co z tego wynika jakie urządzenie za ten błąd odpowiada jak go naprawić,usunąć???


błąd:487F


4B7F DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d70n47b0 DDE (d70n47b0)

4B7F DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d71n47c0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4B7F DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d71n47d0 DDE (d71n47d0)

4B7F DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d73n57b0 DDE (d73n57b0)

4B7F DDE: czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d73n57c0 DDE, US-Diesel View

4B7F 4B7F czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d73n57d0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

4B7F 4B7F czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d72n47b0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

4B7F 4B7F czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką, sygnał d73n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


Błąd:4DFF



4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d70n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d70n47b0 DDE (d70n47b0)

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d71n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d71n47b0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d71n47c0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d71n47d0 DDE (d71n47d0)

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d73n57b0 DDE (d73n57b0)

4DFF DDE: nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d73n57c0 DDE, US-Diesel View

4DFF 4DFF nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d73n57d0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

4DFF 4DFF nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d72n47b0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

4DFF 4DFF nastawnik przepustnic zawirowujących, regulacja położenia d73n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


Błąd:4E09



4E09 DDE: przepustnica zawirowująca, logiczność d70n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4E09 4E09 przepustnica zawirowująca, logiczność d70n47b0 DDE (d70n47b0)

4E09 DDE: przepustnica zawirowująca, logiczność d71n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4E09 DDE: przepustnica zawirowująca, logiczność d71n47b0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4E09 4E09 przepustnica zawirowująca, logiczność d71n47c0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4E09 4E09 przepustnica zawirowująca, logiczność d71n47d0 DDE (d71n47d0)

4E09 DDE: przepustnice zawirowujące, logiczność d73n57b0 DDE (d73n57b0)

4E09 DDE: przepustnica zawirowująca, logiczność d73n57c0 DDE, US-Diesel View

4E09 4E09 przepustnice zawirowujące, logiczność d73n57d0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

4E09 4E09 przepustnice zawirowujące, logiczność d72n47b0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym View

4E09 4E09 Nastawnik przepustnic zawirowujących, wiarygodność d73n47a0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym


Błąd:4933



4933 DDE: system powietrza, przepływ powietrza do przepływu masowego układu recyrkulacji spalin, poprawność d70n47b0 DDE (d70n47b0)

4933 DDE: system powietrza, przepływ powietrza do przepływu masowego układu recyrkulacji spalin, poprawność d71n47c0 Cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokoprężnym

4933 DDE: system powietrza, przepływ powietrza do przepływu masowego układu recyrkulacji spalin, poprawność d71n47d0 DDE (d71n47d0)


...to wyszło z tych kodów

Co Kolega o tym myśli jak się za to wziąć??? i od czego???

co myślisz i tym sterowniku o którym pisałem wcześniej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Opis błędów jest jest dla wariantu ECU d72n47b0 .


497D

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Błąd ustala się, gdy bezwzględna różnica między ciśnieniem przed turbiną a ciśnieniem otoczenia w trybie wybiegu jest większa niż 120 hPa.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Warunki zezwolenia muszą być spełnione.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

- (DDRC_DurDeb.PTrbnUsEnvPNplDebDef_C)

Plan serwisowy

1. Odczytaj wartości ciśnienia obu czujników na zacisku 15 włączonym i zaraz po wyłączeniu silnika. Sprawdź wiarygodność.

2. Sprawdzić przejście przez wąż ciśnieniowy do czujnika ciśnienia spalin przed turbiną (załamania, koksowanie).

3. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek Jeśli przewody / połączenia wtyków i wąż ciśnieniowy są w porządku:

Wymień czujnik ciśnienia spalin przed turbiną

Wpływ na awarię

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes



487F

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie ciśnienia spalin przed turbosprężarką spalin. Błąd jest wykrywany, gdy nieliniowa wartość czujnika (napięcie) jest mniejsza niż dolna wartość graniczna.

Dolna wartość graniczna: 200 mV

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie jest przeprowadzane tylko wtedy, gdy nie ma dalszej usterki elektrycznej.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres: 655350 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia

przewodów i wtyczek 2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku:

Wymień czujnik ciśnienia spalin przed turbosprężarką.

Wpływ na awarię

Brak

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Kontynuuj jazdę ostrożnie.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



4DFF

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie kontroli położenia klap wirowych pod kątem odchylenia kontroli dodatniej.

Błąd jest wykrywany, gdy odchylenie regulacji jest większe niż maksymalna wartość graniczna, a zmierzona pozycja jest mniejsza niż maksymalna wartość progowa.

Wartość graniczna odchylenia regulacji: 5%

Maksymalne położenie wartości progowej: 120%

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły, gdy spełnione są następujące warunki:

- Kontrola pozycji klapy wirowej jest aktywna.

- Wykryto, że klapy wirowe nie przywierają. -

- Adaptacja klap wirowych nie jest aktywna.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres: 3000 ms

Plan serwisowy

Sprawdź mechanikę klap wirowych i wyczyść, jeśli dotyczy (usterka może być spowodowana sadzą).

Jeśli klapy wirowe są mechanicznie OK:

1. Sprawdź połączenia przewodów i wtyczek

(linie uruchamiające)

2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku:

Wymień klapy wirowe.

Wpływ na awarię

Brak

-

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



4E09

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie klap wirowych pod kątem zakleszczenia.

Błąd jest wykrywany, gdy spełnione są następujące warunki:

- Odchylenie kontrolne sterownika klapy wirowej nie leży między dolną a górną granicą dłużej niż czas odbicia.

- W międzyczasie nie udało się skorygować odchylenia regulacji pomimo wykonania funkcji wyłączania siłownika.

Czas odbicia: 1,6 s

Dolny limit odchyleń kontroli: -5%

Górny limit odchyleń kontroli: 5%

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie działa nieprzerwanie w następującej siatce czasowej:

100 ms.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Czas odbicia dla wykrycia odchylenia kontroli dodatniej:

3000 ms

Czas odbicia dla wykrycia odchylenia kontroli dodatniej: 3000 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź klapy wirowe, w razie potrzeby wyczyść (usterka może być spowodowana sadzą).

2. Sprawdź połączenia linii i wtyczek

3. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku:

Wymień klapy wirowe.

Wpływ na awarię

Brak

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



4933

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=340918



Jak poczytasz sobie opisy błędów jak i forum to można stwierdzić aby na początku zabrać się za wyczyszczenie kolektora ssącego i zaworu EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Burzal1234 BARDZO DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE I PORADY.

Wezmę się za czyszczenie kolektora i zaworu EGR.

Mam jeszcze pytanko

Czy czujnik ciśnienia spalin ma wpływ na automatyczne wypalanie (czyszczenie) DPF???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Burzal1234 BARDZO DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE I PORADY.

Wezmę się za czyszczenie kolektora i zaworu EGR.

Mam jeszcze pytanko

Czy czujnik ciśnienia spalin ma wpływ na automatyczne wypalanie (czyszczenie) DPF???

 

Ma, tak samo jak czujniki temperatury spalin oraz nawet termostaty (temperatura pracy silnika) - komputer nie uruchomi procedury wypalania DPF, jeśli parametry ze wszystkich czujników nie będą mieścić się w normie.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Burzal1234 BARDZO DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE I PORADY.

Wezmę się za czyszczenie kolektora i zaworu EGR.

Mam jeszcze pytanko

Czy czujnik ciśnienia spalin ma wpływ na automatyczne wypalanie (czyszczenie) DPF???

 


Czujnik przeciwciśnienia spalin do oszacowania obciążenia filtra podczas jazdy samochodem (patrz grafika, komponent 3).

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-2.0d-sav/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics3/particulate-filter-system/exhaust-backpressure-sensor/Xc0j6eQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Koledzy za odp. :handshake:

Szukając informacji, filmików na temat EGR i czyszczenia kolektora ssącego natrafiłem na coś takiego

https://tafmet.pl/zaslepki-kolektora-ssacego-bmw/539-zaslepka-kolektora-ssacego-silnika-bmw-20-diesel-n47-5902553473551.html

i jeszcze to

https://tafmet.pl/zaslepki-zaworow-egr-z-uszczelkami/573-zaslepka-zaworu-egr-z-uszczelkami-dla-samochodow-bmw-mini-z-silnikami-diesla-n47n-n57n-n57z-b37-b37b-b47-b47b-b47d-b47n-5902553475319.html


WIEM, WIEM :lol: ekologia itd.

Ale jak się to ma do pracy silnika ???

jego sprawności, żywotności ??? zwłaszcza że jest problem z chłodnicą spalin i pożarami.

co radzicie ???

bo mam w perspektywie (może w sobotę)rozbiórkę tych elementów i ...czyszczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich, Koleżanki, Koledzy oto rozwiązanie dla mojego posta, w końcu uporałem się że wszystkim.

Z góry dziękuje Wam za cenne rady i podpowiedzi.

Ale do rzeczy :

Dwa pierwsze błędy były generowane uszkodzonym modułem świec żarowych - problem znikł po wymianie nowego modułu z Beru ( dla silnika N47 wymiana od góry 15-20 min. ze wszystkim, żadna filozofia podstawowe klucze i najlepiej garaż aby na głowę nie padało albo nie grzało :) .


Pozostałe błędy (różne głupoty) generował uszkodzony EGR- błąd - (Czujnik położenia regulatora spalin, sygnał). Nieprawidłowa praca EGR-a powodowała zawirowania w jego pracy a inne czujniki to wyłapywały i sypały błędami.


Wymiana EGR-a rozwiązała całkowicie problemy ze wszystkimi błędami.


Dzięki jeszcze raz za chęci czas i pomoc.

Pozdrowienia dla Wszystkich .

Edytowane przez KarolAleksander
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.