Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry


Może na wstępie powiem, wiem jest wiele takich tematów ale wszystkie są już dość stare gdzie różne linki lub zdjęcia odnośnie tematów wygasły.


Posiadam od dwóch lat ładne e39 528i (95r z samego początku produkcji) i nadszedł czas na Swapa. Ponieważ zauważyłem że silnik 4,4 staje się niszowy a ceny rosną.


Chcę się dowiedzieć co muszę przełożyć oprócz wiadomo silnika, skrzyni (raczej manual) i hamulców. Pół ośki ? wał ? czy amortyzatory też będę musiał zmienić ? Ponieważ nie wiem czy korzystniej wyjdzie kolekcjonować wszystkie części z osobna czy może kupić dawce ? jak dawce to jakiego e39 540i ? tańsze są e38 740i ale ile rzeczy będę mógł z niego przełożyć ? Hamulce wiem że nie pasują, ale hamulce raczej kupił bym nowe od 540i.

Ps. Czy jest duża różnica jak kupie jako dawce e39 54 po lifta ? Czy nie muszę zwracać uwagę na rok ?


Swap chce normalnie zameldować i wbić w dowód ;)


Proszę o pomoc i dziękuje

Opublikowano
Korzystniej to Ci wyjdzie zakup całej 540 sprawnej i jeżdżącej. Przy takim zabiegu jak planujesz musisz zmienić praktycznie wszystko, tu nic nie przypasuje p&p, koszty spore i stracisz na to pół życia :wink: a nie wiadomo co z tego wyjdzie na koniec.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ale zrozum,że musisz budować praktycznie całe auto od nowa tak na szybko z głowy: mocowanie pod silnik, zawieszenie/hamulce, skrzynia,wał, dyfer, pół osie, układ wydechowy, przekładnia kolumny kierowniczej, wiązka silnika itp. Mając nawet kumpla do pomocy i warsztat to jest sporo roboty :roll: na moje średni interes, ale poczekajmy może ktoś inny Się wypowie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Chyba myślisz że z kumplem wyjmiecie r6 wsadzicie v8 ze skrzynią, później zmieni się hamulce i kpl dyfer uzbrojony i hamulce.


Zmiana z r6 na v8 to jest masakra i nie można składować części a trzeba mieć dawce a pracy jest od groma. To nie jest opłacalne i lepiej kupic całe auto

Opublikowano

Domyślam się że nie będzie to takie banalne, wszystkie filtry, zbiorniczki wszystko jest z innej strony, rozrząd na wstępie nowy, nowe pierścienie. Wiązka to chyba nie aż taki problem, komputer jest pod maską. Pewnie trzeba będzie rzeźbić w grodzi.


Auta nie używam na co dzień ,raczej raz ma weekend przejechać się dla zabawy. Ewentualnie raz-dwa razy w roku robię dłuższa trasę 700km do Polski więc nnawet jeżeli będe to robił pół roku nie boli mnie to.

Zmieszczę się w takim swapie z 20 tys zł ? jeżeli kupie sprawnego dawce za 10 +/- tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie będziesz otwierał silnika to jest taka szansa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czujniki parkowania i xsenony były w przed i po lifcie. Jedynie po lifcie było dsc, ale 540i przed liftem wrześniowym 2000r już mogła mieć. Lampy dopiero właśnie po lifcie były z ringami. Jeśli jest inaczej jest to dołożone. Jako auto na weekendy wolał bym przedlift jeśli chodzi o silnik. Będzie bez vanosa, jest mniej problematyczny i tańszy w eksploatacji
Opublikowano
Dobrze panowie dziękuje za pomoc, założę nowy temat. Moje niebieskie 528i jest właśnie w trakcie sprzedaży przyjacielowi. Zacząłem polowania na 540i ;)
Opublikowano

A ja bym wolał z vanosami. Przyjemniejszy w jeździe w najczęściej używanym zakresie obrotów czyli tak jak V8 powinno jeździć

Nie rozumiem czemu ludzie tak demonizują ten vanos. 100tyś km temu wymieniłem za 1500pln i do dziś wszystko cacy. Oryginalny vanos żyje (w zależności pewnie od wymian oleju) ze 250 tyś km.

Raz na ćwierć miliona wymienić za powiedzmy dzisiaj 2000pln i cieszyć się fajnym, mocnym środkiem obrotów to dużo? Moim zdaniem nie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A gdzie Szanowny kolega tak tanio i dobrze ogarnął vanosa? Czy sam dłubałeś? Mam świeżo nabytą 540i z vanosem i najechane 180tys, ale coś delikatnie grzechocze z pod pokryw zaworowych więc podejrzewam, że 20lat zrobiło swoje lepiej niż kilometry:P Drapie się właśnie w głowę, czy na wszelki wypadek całego rozrządu nie wymienić "przy okazji" bo ma też te sakramentalne dwie dekady, czy nie pchac się bez sensu w grzebanie jak działa? No ale widzę, że też jesteś z dolnego śląska więc namiar na dobrą metę od vanosów/rozrządu byłby bezcenny :)
Opublikowano

Ja robiłem to w "klinika bmw" Tylko musisz pamiętać że to było 7 lat temu. W tamtych czasach polecali ich wszyscy. Obecnie trafiłem na negatywne opinie więc nie będę tutaj głowy dawał.

Z tego co pamiętam, w tamtym okresie regeneracja była w tym zakładzie nowinką i same vanosy były regenerowane przez kogoś z Wrocławia. Niestety jak się domyślasz była to ich tajemnica i u kogo konkretnie to nie wiem.

Proponuję szukać firmy, która nie opiera się na gotowych zestawach, uszczelnieniach tylko dobiera nowe pod wymiar Twojego, zużytego.

Samą wymianę rozrządu z wymianą vanosów i ustawieniem tego na blokadach mogę Ci podrzucić na PW jak się zdecydujesz już tutaj lokalnie znaczy w Świdnicy lub Pichorowicach.

W Świdnicy ustawiali mi rozrząd jak sobie przestawiłem i było to zrobione bez zastrzeżeń. Od tamtego czasu fura śmiga i nic jej nie dolega.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.