Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam sam jestem zainteresowny wymianą skrzyni biegów z manual na automat , a szczególnie zf8hp45 się marzy . Pytanie do kkx5 czy mógłbyś bliżej opisać co robiłeś wymieniając silnik na N57 razem ze skrzynią i sterownikiem silnika z auta dawcy czy modziłeś z innym sterownikiem np. tyrbolamik lub HTG, przygotowałeś skrzynie do nowego sterownika ( rozebranie i wlutowanie płytki lub kabli do sterownika skrzyni) ? Jam mam bmw e91 318d z silnikiem n47 rok 2008 i czuje że skrzynia pomału już sie dokańcza lub sprzegło bo czasami 1 biegu nie można wrzucić , szarbie przy podjazdach. Jest jeszcze jedna firma która też robi sterowanie do tej skrzyni ( https://www.canformance.net/product/cantcu-transmission-controller/) .
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik: kupilem drugie auto, anglika, tylko po to aby zabrac silnik oraz cala reszte, przejscie na n57 to cala masa czesci.

Skrzynia: chcialem aby wszystko bylo oem, bez zewnetrznego sterowania oraz wszystko chcialem zrobic sam, prowadze warsztat, tylko bmw, traktowalem to jako nauke. Nie ma na rynku 8hp aby plug&play pasowala do e90. Mechanicznie sprawa prosta, elektronicznie.... za duzo pisania....nie ma sensu tego opisywac.. trzeba mocno siedziec w elektronice/kodowaniu/programowaniu aby to wszystko ogarnac, to kombinacja czesci, sterownikow, wiazki od f10/f30/e70 lci/e84.

Ostatnio przeskoczylem z turbo hybrydy na biturbo oraz pompa/wtryski/wal/panewki/czujniki od m550d i na nowo musialem wszystko zgrywac i wymieniac.

Droga oem bmw to finansowa katastrofa dla zwyklego uzytkownia bmw. Na 100% sterowanie zewnetrzne bedzie tansze. W 318d najlepiej skrzynia 8hp45 z x1 bez xdrive oczywiscie.

Opublikowano

Też chciałem wszystko przygarnąć z e84 , bo tak naprawdę to e90 . Czy sterownik silnika podejdzie do mojego auta , ja mam n47 wersja a w e84 z 8hp to już silnik n47 n (wtryskiwacze piezoelektryczne dla wersji 1,8d ja mam jeszcze zwykłe .

Fajne osiągnięcia masz z tym samochodem , masz jakieś namiary na swój kanał albo podzielisz się co zrobiłeś i jakie osiągi posiada auto ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mój sterownik to EDC17CPO6 ( 318d 2008r ) sterownik od x1 e84 to EDC17C50 w e84 jset moduł FRM i CAS więc te same co w e91 ( żaden FEM). Teraz wystarczy odpowiedni tuner i prawdopodobnie można zaadoptować do mojego bmw e91 , w Australi jest koleś który szuka rozwiązania aby w OEM podłączyć skrzynie 8hp z budą od bmw e

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1878107&page=4

Potem znalazłem kolesia który zaadoptował skrzynie do bmw 730d z 2009r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tuner to tu raczej nic nie da. Przez to trzeba przejsc... Jesli wstawienie 8hp do e90 byloby takie proste to kazdy by to robil zamiast wymieniac dwumase.... Zrobienie 7ki na 8hp to prosta sprawa wiec tu nie ma co sie rozpisywac i czytac. Ta sama platforma komunikacji to raz dwa, byly 7ki na 8hp a e90 nigdy nie bylo i to jest glowkowanie. Problemem moze byc w twoim przypadku dde, ty masz n47 a x1 n47n.

Nie wiem ile kasuje TurboLamik za tcu, czasami moze byc taniej.

Opublikowano
Najlepiej znależć szrota x1 i przełożyć ale jest ich jak na lekarstwo . Sprawdzę różnice pomiędzy n47a a n47n napewno układ wtrysków piezo i pewnie turbina .
Opublikowano
Silnik n47 N niema piezoelektrycznych wtryskiwaczy , są takie same jak moje jedynie różni się turbiną
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W wesrsji 20d ma piezo, w 18d ma elektro wiec musisz uwazac z jakiego auto bedzie szlo, sterowanie turbo jest inne ale to mozna ogarnac. Pamietaj ze skrzynia 8hp ma swoj isn, wiec dde musi byc z tego samego auta co skrzynia.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To juz prostuje. Nawet najwieksze kombajny na rynku nie maja opcji resetu 8hp w serii E panie kolego. Serie F to zaden problem.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Widzę że temat nadal żywy to pozwolę się podpiąć. Czy ktoś przerabiał temat swapu skrzyni manual na 8HP w F10/F11? Teoretycznie mechanicznie nie powinno być problemu, jak to wygląda z kodowaniem i elektryka? Z tego co widzę to wiązka do skrzyni i wybieraka to zasilanie i dwie magistrale CAN. A kodowanie jest możliwe?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo przyjemna "zabawa" w serii f, pracochlonna ale wdzieczna. Nie ma zadnego problemu z kodowaniem, pod warunkiem, ze masz sprzet do tego.
Opublikowano
Bardzo przyjemna "zabawa" w serii f, pracochlonna ale wdzieczna. Nie ma zadnego problemu z kodowaniem, pod warunkiem, ze masz sprzet do tego.

 

Mógłbyś zdradzić coś więcej? Pracochlonna pod względem mechanicznym? Ktoś wcześniej wspomniał że rzekomo w serii F sterownik silnika z manuala nie pozwoli się przekodowac na automat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pracochlonna pod względem mechanicznym: skrzynia, kolo zamachowe, lapa, wal, dyfer, podstawa oleju, weze chlodzenia skrzyni, tunel, mocowanie lewarka, elektronika: wiazka, bezpieczniki, podlaczenie, wpinanie w ecu, kodowanie oraz zgranie isn jest proste (jesli masz sprzet, zadne isty/esys itp nie ogarna tego) sterownik serii dde serii f "przyjmuje" automat bez problemu.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć. Planuje montaż automatycznej skrzyni do serii 1 e87 2.0 n47.

Szukam schematu instalacji elektrycznej skrzyni oraz wybieraka. Albo dokładnego opisu.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam mam pytanie potrzebuje wiedzieć jakie Przełożenia  ma tylny most w połączeniu za automatem 8hp45 silnik 2.0 d N47D20C i czy ktoś ma może jaki jest numer dyfra i czy półosie z dyfra z manual będą pasować. Pozdrawiam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Manual 3.23

Automat 2.81

Nie musisz zmieniac dyfra od razu, w f30 jest z tym troszke zabawy. Mozesz spokojnie na tym co masz pojezdzic/jezdzic. 

Opublikowano

Jeżdżę właśnie bo ja mam  miałem w manuału 2.93 i nawet śmiga tylko jest strasznie ostry tzn bardzo szybko się rozpędza, chyba że mi się wydaje, nie chwaląc się zrobiłem swspa z manual na automat więc jak by ktoś chciał jakieś rady to wszystko wiem co potrzeba, tylko dyfer kupiłem i się okazało że strasznie duży i moje półosie były,,fi" za małe. Pozdrawiam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja zrobilem pare swapow na automat i tak, bedzie bardziej zrywna, bez zmiany dyfra, roznica manual a auto jest duza wiec to normalne. 

Opublikowano

Ok tak jak myślałem muszę wymienić dyfer na taki do automatu, mój jest teraz 2,93 sprawdzałem w tis i ma być 2.81 zresztą tutaj na forum też dostałem taką odpowiedź, dziękuję wszystkim za pomoc jak zmienię dyfer to napisze czy jest różnica. Pozdrawiam 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam  ponownie wymieniłem dyfer na taki jak ma być i auto jeździ już normalnie ale martwi mnie spalanie w mieście po tej operacji jest widoczny wzrost spalania i to spory, co prawda jazda cały czas w mieście teraz mi pokazuje 8,9 a na manualu max był 6,8, był przekodowany sterownik silnika i nie wiem czy mam dobry program wgrany idzie to jakoś sprawdzić, mam też pytanie czy ktoś wie czy da się dodać opcje np start stop do FEM żeby inne kodowania np. Pasy się nie wykodowały podczas kodowania następnej opcji żeby nie trzeba było tego wszystkiego od nowa wprowadzać. Pozdrawiam 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oczywiscie ze mozna dodac opcje s/s bez utraty calej reszty ale dobrze sie zastanow, oszczedzanie ulamka L/100 kosztem zuzycia silnika i osprzetu... gdzie tu jest zysk? Jesli bardzo chcesz s/s to przelacz sie na eco i bedzie s/s aktywne. 

Edytowane przez kkx5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.