Skocz do zawartości

E91 320D zmiana skrzyni manualnej na automatyczną


ApplePL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sam jestem zainteresowny wymianą skrzyni biegów z manual na automat , a szczególnie zf8hp45 się marzy . Pytanie do kkx5 czy mógłbyś bliżej opisać co robiłeś wymieniając silnik na N57 razem ze skrzynią i sterownikiem silnika z auta dawcy czy modziłeś z innym sterownikiem np. tyrbolamik lub HTG, przygotowałeś skrzynie do nowego sterownika ( rozebranie i wlutowanie płytki lub kabli do sterownika skrzyni) ? Jam mam bmw e91 318d z silnikiem n47 rok 2008 i czuje że skrzynia pomału już sie dokańcza lub sprzegło bo czasami 1 biegu nie można wrzucić , szarbie przy podjazdach. Jest jeszcze jedna firma która też robi sterowanie do tej skrzyni ( https://www.canformance.net/product/cantcu-transmission-controller/) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Silnik: kupilem drugie auto, anglika, tylko po to aby zabrac silnik oraz cala reszte, przejscie na n57 to cala masa czesci.

Skrzynia: chcialem aby wszystko bylo oem, bez zewnetrznego sterowania oraz wszystko chcialem zrobic sam, prowadze warsztat, tylko bmw, traktowalem to jako nauke. Nie ma na rynku 8hp aby plug&play pasowala do e90. Mechanicznie sprawa prosta, elektronicznie.... za duzo pisania....nie ma sensu tego opisywac.. trzeba mocno siedziec w elektronice/kodowaniu/programowaniu aby to wszystko ogarnac, to kombinacja czesci, sterownikow, wiazki od f10/f30/e70 lci/e84.

Ostatnio przeskoczylem z turbo hybrydy na biturbo oraz pompa/wtryski/wal/panewki/czujniki od m550d i na nowo musialem wszystko zgrywac i wymieniac.

Droga oem bmw to finansowa katastrofa dla zwyklego uzytkownia bmw. Na 100% sterowanie zewnetrzne bedzie tansze. W 318d najlepiej skrzynia 8hp45 z x1 bez xdrive oczywiscie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem wszystko przygarnąć z e84 , bo tak naprawdę to e90 . Czy sterownik silnika podejdzie do mojego auta , ja mam n47 wersja a w e84 z 8hp to już silnik n47 n (wtryskiwacze piezoelektryczne dla wersji 1,8d ja mam jeszcze zwykłe .

Fajne osiągnięcia masz z tym samochodem , masz jakieś namiary na swój kanał albo podzielisz się co zrobiłeś i jakie osiągi posiada auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój sterownik to EDC17CPO6 ( 318d 2008r ) sterownik od x1 e84 to EDC17C50 w e84 jset moduł FRM i CAS więc te same co w e91 ( żaden FEM). Teraz wystarczy odpowiedni tuner i prawdopodobnie można zaadoptować do mojego bmw e91 , w Australi jest koleś który szuka rozwiązania aby w OEM podłączyć skrzynie 8hp z budą od bmw e

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1878107&page=4

Potem znalazłem kolesia który zaadoptował skrzynie do bmw 730d z 2009r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tuner to tu raczej nic nie da. Przez to trzeba przejsc... Jesli wstawienie 8hp do e90 byloby takie proste to kazdy by to robil zamiast wymieniac dwumase.... Zrobienie 7ki na 8hp to prosta sprawa wiec tu nie ma co sie rozpisywac i czytac. Ta sama platforma komunikacji to raz dwa, byly 7ki na 8hp a e90 nigdy nie bylo i to jest glowkowanie. Problemem moze byc w twoim przypadku dde, ty masz n47 a x1 n47n.

Nie wiem ile kasuje TurboLamik za tcu, czasami moze byc taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W wesrsji 20d ma piezo, w 18d ma elektro wiec musisz uwazac z jakiego auto bedzie szlo, sterowanie turbo jest inne ale to mozna ogarnac. Pamietaj ze skrzynia 8hp ma swoj isn, wiec dde musi byc z tego samego auta co skrzynia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Widzę że temat nadal żywy to pozwolę się podpiąć. Czy ktoś przerabiał temat swapu skrzyni manual na 8HP w F10/F11? Teoretycznie mechanicznie nie powinno być problemu, jak to wygląda z kodowaniem i elektryka? Z tego co widzę to wiązka do skrzyni i wybieraka to zasilanie i dwie magistrale CAN. A kodowanie jest możliwe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemna "zabawa" w serii f, pracochlonna ale wdzieczna. Nie ma zadnego problemu z kodowaniem, pod warunkiem, ze masz sprzet do tego.

 

Mógłbyś zdradzić coś więcej? Pracochlonna pod względem mechanicznym? Ktoś wcześniej wspomniał że rzekomo w serii F sterownik silnika z manuala nie pozwoli się przekodowac na automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pracochlonna pod względem mechanicznym: skrzynia, kolo zamachowe, lapa, wal, dyfer, podstawa oleju, weze chlodzenia skrzyni, tunel, mocowanie lewarka, elektronika: wiazka, bezpieczniki, podlaczenie, wpinanie w ecu, kodowanie oraz zgranie isn jest proste (jesli masz sprzet, zadne isty/esys itp nie ogarna tego) sterownik serii dde serii f "przyjmuje" automat bez problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź: BMWstore.pl - Nowe oryginalne części do wszystkich modeli BMW - darmowa wysyłka od 1000 zł

Rozumiem, że chodzi o F11? Z tego co znalazłem w 520d F11 z automatem: przełożenie =3,08 3310758444 Półosie się różnią w manualu i automacie. Czy mimo to pasują nie wiem 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę właśnie bo ja mam  miałem w manuału 2.93 i nawet śmiga tylko jest strasznie ostry tzn bardzo szybko się rozpędza, chyba że mi się wydaje, nie chwaląc się zrobiłem swspa z manual na automat więc jak by ktoś chciał jakieś rady to wszystko wiem co potrzeba, tylko dyfer kupiłem i się okazało że strasznie duży i moje półosie były,,fi" za małe. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam  ponownie wymieniłem dyfer na taki jak ma być i auto jeździ już normalnie ale martwi mnie spalanie w mieście po tej operacji jest widoczny wzrost spalania i to spory, co prawda jazda cały czas w mieście teraz mi pokazuje 8,9 a na manualu max był 6,8, był przekodowany sterownik silnika i nie wiem czy mam dobry program wgrany idzie to jakoś sprawdzić, mam też pytanie czy ktoś wie czy da się dodać opcje np start stop do FEM żeby inne kodowania np. Pasy się nie wykodowały podczas kodowania następnej opcji żeby nie trzeba było tego wszystkiego od nowa wprowadzać. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiscie ze mozna dodac opcje s/s bez utraty calej reszty ale dobrze sie zastanow, oszczedzanie ulamka L/100 kosztem zuzycia silnika i osprzetu... gdzie tu jest zysk? Jesli bardzo chcesz s/s to przelacz sie na eco i bedzie s/s aktywne. 

Edytowane przez kkx5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.