Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Noszę się z zamiarem wywalenia skrzyni manualnej i doposażenia w automat, czy ktoś robił to w serii E.. 320D, co potrzeba z części i czy będzie to wszystko działało w 100%?


Pacjent E91 320D 2011 163KM

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Da się to zrobić i będzie działo. Na YT są filmiki jak doposażali 35i z automatu na manual wiec sprawa odwrotna. Pedały, skrzynia, wiązka, łapa skrzyni, dekor konsoli środkowej, wybierak biegów, wał napędowy, dyferencjał i zapewne jakieś duperele. Możesz od razu doposażyć w 8hp co tez da radę zrobić ale jest trudniej i drożej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I cyk 20% wartości auta w częściach i robocie. :D
3A0jS9b.png
Opublikowano
tak liczyłem jakby samemu robić to około 5tyś

 


częsci ok 1 tys + wymiana 500 zł + kodowanie myślę że w 2 tys przy dobrych wiatrach się zmieszczę :)

Opublikowano (edytowane)
Da się to zrobić i będzie działo. Na YT są filmiki jak doposażali 35i z automatu na manual wiec sprawa odwrotna. Pedały, skrzynia, wiązka, łapa skrzyni, dekor konsoli środkowej, wybierak biegów, wał napędowy, dyferencjał i zapewne jakieś duperele. Możesz od razu doposażyć w 8hp co tez da radę zrobić ale jest trudniej i drożej

 

Dekor podobno zostaje ten oryginalny - nie trzeba zmieniać



Skrzynia+konwenter

-Łapa skrzyni

-Chłodniczka z przewodami

-Wiązka skrzynia-sterownik

-Wybierak z linka

-Pedał hamulca

-Zbiorniczek hamulcowy bez wyjścia na przewod sprzęgła.

-gałka plus mieszek automat

- wał

- dyfer -Nie wiem jak z dyfrem czy nie moze zostac z manuala :roll:


o czymś zapomniałem???




8HP - raczej nie do 320 tylko do wyzszych chyba silnikow

Edytowane przez ApplePL
Opublikowano
ok ja liczyłem na częściach od 30d, do 6hp19 będzie taniej. Ale 2tyś nie wiem czy byłbym taki pewny. Sama skrzynia to 1000zł
Opublikowano
ok ja liczyłem na częściach od 30d, do 6hp19 będzie taniej. Ale 2tyś nie wiem czy byłbym taki pewny. Sama skrzynia to 1000zł

 


oj zalezy jak szukasz i gdzie, części jest dużo to i ceny spadły u mnie za komplet ok 1 tys - dlatego się chyba skuszę, bo biorąc pod uwagę że muszę za chwilę dwumas wymienić to w tych pieniądzach będe miał automat

Opublikowano
jeśli 2k na gotowo to też bym brał. Jak uda Ci się zrobić daj znać czy były jakieś problemy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ok ja liczyłem na częściach od 30d, do 6hp19 będzie taniej. Ale 2tyś nie wiem czy byłbym taki pewny. Sama skrzynia to 1000zł

 


oj zalezy jak szukasz i gdzie, części jest dużo to i ceny spadły u mnie za komplet ok 1 tys - dlatego się chyba skuszę, bo biorąc pod uwagę że muszę za chwilę dwumas wymienić to w tych pieniądzach będe miał automat

Oj abys sie nie przeliczyl. Sam olej do skrzyni plus filtr to jakies 700zl, a gdzie cala reszta? O 8hp panowie zapomnijcie, robilem z manuala na automat 6hp i spokojnie 3tys wyjdzie. Z 6hp na 8hp tez robilem i to juz jest mexyk aby to ogarnac, o cenie nawet nie wspominam. Dyfer od manuala do 6hp nie podejdzie, przerobilem ten temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz coś więcej o konwersji 6HP na 8HP. Da się to finalnie zrobić? 8HP to już jest inna liga zupełnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No da sie. Zrobilem to w swojej alpinie przy zmianie silnika z m47 na n57. Potrzebujemy ogromnej wiedzy z zakresu programowania, kodowania, zrozumienia co to jest isn(te skrzynie sa zablokowane elektronicznie) oraz jak to zgrac z ecu silnika, ktore de facto musi byc zmienione, za duzo pisania. Okablowanie akurat jest latwiejsze do ogarniecia w 8hp vs 6hp, wszystko leci po can badz linbus ale reszta to ciezki temat.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jeśli 2k na gotowo to też bym brał. Jak uda Ci się zrobić daj znać czy były jakieś problemy

 

operacja się udała auto śmiga aż miło :mrgreen:


problemy zawsze mniejsze czy wieksze lubia się pojawiać


Jeżeli zmieniasz ze sprawdzonego auta to napewno są mniejsze :)

Ja mam 2011 rok i zmieniony układ chłodniczki niż w starszych poliftach np z 2009 roku, gdzie chłodniczka oleju umiejscowiona jest pod głowna chłodnicą na przodzie, u mnie prawidłowo powinna być koło filtra oleju, ale to nie problem bo są dwa systemu montażu i oba prawidłowe. Sam montaż jest banalny, wymiana wybieraka, skrzyni, wału, dyfra, trzeba pamiętać że pedał gazu też trzeba wymienić i dodatkowo inna osłona jest pod skrzynią, częsci wyszły ok 1400 zł, ogarniecie elektryki z kodowaniem 500 zł jak sam robisz to w 2 tys się zmieścisz, jezeli komuś dasz to musisz jeszcze 500 zł doliczyć za robotę, i jeżeli nie znasz historii skrzyni to dla bezpieczęnstwa trzeba wymienić olej i filtr.


i teraz jeszcze pytanie do kogoś kto ograniał temat, w mojej skrzyni manualnej był czujnik Auto-Stop, czy ktoś się orientuje jak to uruchomić w automacie?

Opublikowano

Jak rozwiązałeś problem wiązki? Jakieś komplikacje były? Na coś zwrócić szczególna uwagę przy montażu? Coś trzeba wiercić?


Zastanawiam się także nad zmiana na automat tylko u mnie 6hp19 nie zda raczej egzaminu bo mam 220km i 500nm wiec skrzynia zapewne by się rozleciała.


Zauważyłem, że każdy 6hp czy to 19 czy 26 ma te same przełożenia czyli różnią się (chyba) tylko sprzęgłem - poprawcie mnie jeśli się mylę. Od razu bym mógł wrzucić dyferencjał o jakimś dłuższym przełożeniu żeby obroty w trasie trochę zbić.


Nadal się zastanawiam czy warto bo jednak lubię czasami się pobawić manualem mimo, że jest to diesel

Opublikowano

Ok to Wikipedia nie jasno to tłumaczy.


A wiesz może czy dzwon skrzyni do silnika jest wszędzie taki sam?

Opublikowano
Jak rozwiązałeś problem wiązki? Jakieś komplikacje były? Na coś zwrócić szczególna uwagę przy montażu? Coś trzeba wiercić?


Zastanawiam się także nad zmiana na automat tylko u mnie 6hp19 nie zda raczej egzaminu bo mam 220km i 500nm wiec skrzynia zapewne by się rozleciała.


Zauważyłem, że każdy 6hp czy to 19 czy 26 ma te same przełożenia czyli różnią się (chyba) tylko sprzęgłem - poprawcie mnie jeśli się mylę. Od razu bym mógł wrzucić dyferencjał o jakimś dłuższym przełożeniu żeby obroty w trasie trochę zbić.


Nadal się zastanawiam czy warto bo jednak lubię czasami się pobawić manualem mimo, że jest to diesel

 



Z wiązką problemów nie było, kilka zmian w skrzynce bezpieczników i podpiecie pod frm oraz wybierak, wiercic nic nie musisz bo jest tam otwór gdzie przeciągniesz kable. (miejsce na kierownice po prawej stronie wykorzystasz) Ja mam 204km i 340nm założyłem skrzynie 6HP21, dyfer 3.07, jedyne czego nie zrobiłem to tego auto-stopu bo nie wiem jak ale ogolnie i tak to wylaczylem na manualu bo mnie irytowało jak auto gasło na kazdych swiatłach :duh:

Opublikowano

6HP19 - 400nm

6HP21 - 450nm

6HP26 - 600nm

6HP31 - 750nm


Czyli bym musiał najlepiej zakładać 6hp21, muszę sprawdzić jak dzwon skrzyni ma się do M47

  • Moderatorzy
Opublikowano
A nie jest tak że w 20d 184 km była seryjnie 6hp21 mimo że katalog bmw pokazuje 6hp19 ?
Opublikowano

Może tak być bo przeglądając Allegro często widziałem hasła N47 i 6hp21.


Znalazłem kilka 6hp26 w cenach 600-900zl wiec nie jest najgorzej. Za 850zl ze sprzęgłem, kołem zamachowym i chłodnica.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz pytanie czy kolo zamachowe, jest wieksze i ma wiecej mocowan w hp26, podejdzie od m57 do m47 oraz dzwon czy jest taki sam.
Opublikowano

Teraz się zastanawiam czy skoro wszystkie 6HP w E90 co były maja te same przełożenia ( według Wikipedii) to czy producent przypadkiem nie zaoszczędził i nie dał wszędzie takich samych zębatek (ta sama wytrzymałość) jeśli tak do by wystarczyło przełożyć hydrokinetyka i już.


Sprawa podobnie się ma w 8HP o ile dobrze pamiętam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znowu zle. Jest ogromna roznica we wszystkich sekcjach skrzyni, nie istotne czy 6hp19 vs 6hp26 czy 8hp45 vs 70. Wszystkie tarcze sa duzo wieksze. Kosze sa wieksze. Te mocniejsze sa wielkie. Te male sa malutkie. 3.0d z 8hp45 spaliloby taka skrzynie w 1000km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, same przełożenia nie mają dużego znaczenia chodzi o poszczególne sprzęgła które tak naprawdę robią całą robotę w skrzyni. Skrzynie różnią się też wagą i rozmiarami zewnętrznymi.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.