Skocz do zawartości

Subwofer i wzmacniacz w bagazmiku


martinus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podłączył może ktoś już subwofer i wzmacniacz w f30 ze standardowym nagłośnieniem?. Sygnał będę brał z głośników tylnych drzwi do RCA konwentera i do wzmacniacza. Subwofer narazie w skrzynce ale docelowo zrobiona będzie skrzynka dopasowana w lewym boku w bagażniku. I pytanie moje skąd ciągnąć prąd znaczy plus akumulator i minus masa ale trzeci kabekek do włączania i wyłączania wzmacniacza żeby nie ciaglo prądu 24h tylko w momencie otwarcia auta. Może ktoś ma inne rozwiązania. Z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podłączenie RCA.....

Schemat elektryczny ......... Wyjście audio

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/wiring-functional-info/body/audio-mode-video-mode-navigation-telephone-most-ring/sound-output/stereo-speaker-system/H2M5opL5

Pinów szukasz w lewym słupku B.....X8*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/GNtUyWad

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/1VnXbUces5

i w prawym słupku B.......X9*1B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/GNiMIgxd

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/1VnXTOQGnT

W kości X8*1B masz pin nr. 40 ( to jest PLUS koloru biało - czerwonego ) , oraz pin nr. 41 ( MINUS , kol. biało - brązowy )

Kość X9*1B ,pin nr. 40 ( PLUS , kol. biało - czerwony lub szaro - czerwony ) oraz pin nr 41 ( MINUS , kol. biało - brązowy lub szaro - brązowy )



Podłączenie przewodu do pobudzenia wzmacniacza RAD_ON

Schemat połączeń (SSP) Złącze kabla X70 * 1 V.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/IOD7hPPC

Sygnału możesz szukać w lewym słupku C..... Interesuje cię urządzenie E67

a dokładniej kość E67*3B

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/HHW19YSl

i pin nr. 3 ..... kol. przewodu czarny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/HHW19YSl




Zostaje podłączenie wzmacniacza do plusa oraz minusa...

Plus poszukaj w puszcze Z3

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/HHbBos6R

W środku puszki będziesz miał 8 dużych bezpieczników. Zobacz czy któryś z nich jest wolny....jeśli tak to podłącz tam przewód plusowy. Zwróć uwagę na wartość bezpiecznika , musi on być nie co większy niż bezpieczniki w twoim wzmacniaczu.

Jeśli nie będziesz miał tam wolnego miejsca to podłącz się bezpośrednio do akumulatora , tzn .....NIE bezpośrednio do klemy akumulatora tylko do końcówek przewodu nr.3......

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/JWSFeCdg

Dobrze by było abyś dodatkowo zabezpieczył bezpinikem przewód plusowy.


MASE/MINUS podpinasz pod minusową klemę a dokładniej pod końcówkę przewodu nr. 3...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/X3eT3hU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzięki za pomoc. Kable od głośników pociągnięte, teraz ten kabel do pobudzania wzmacniacza mam takie coś i nie wiem gdzie to podłączyć jak byś mógł podać dokładnie.

https://zapodaj.net/9c5a4aea3abf5.jpg.html

https://zapodaj.net/5f51dcdb074d6.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rzeczywiście nie widać tam czarnego przewodu...???

Musisz zajrzeć za radiem czy masz obsadzony pin nr.13 w kości nr. A42*1B....( Teraz które ty masz radio według instrukcji elekycznej....???? )

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/1VnYkKYCjt

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/1VncPi2kvK

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/1VnckFZyRZ

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/H1P5ve5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiesz co ,jest jeszcze jedno miejsce z kością ,gdzie powinien iść potrzebny tobie przewód wzbudzenia. Tylko jest pytanie, czy on w ogóle w wypadku twojego auta wychodzi z radia, czy pin nr.13 jest wyprowadzony...???

To złącze znajduje się pod siedzeniem pasażera , X382*1B.........pin nr. 10

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/GPcjLpVI

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/HRVDJNVB

Wydaje mi się ,że łatwiej będzie wyjąć radio ..... uważam też ,że od radia trzeba zacząć, trzeba zobaczyć czy przewód w ogóle jest podłączony...???


Demontaż i instalacja / wymiana odbiornika radiowego CHAMP (radio BMW Professional)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30-320d-lim/repair-manuals/65-audio-navigation-information-systems/65-11-radio-cd-dvd-changer/Gvwer8NS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem na innym forum ze moze pociagnąć kabelek z gniazda zapalniczki pod schowkiem z przodu jezeli dobrze rozumiem ma isc prad do wzmacniacza i sie włączać w momencie otwarcia auta i sie wyłącza po 5 minutach od zamknięcia auta. Może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 


Nie jestem pewny czy czarny przewód RAD_ON jest przewodem plusowy....???

Najlepiej by było abyś po wyciągnięciu radia zobaczył czy nie ma tam napięcia po włączeniu radia ( kości zasilającej radio nie odłączaj podczas sprawdzania napięcia ). Musisz mieć miernik elekyczny , nastawić na napięcie stałe , plus z miernika przykładasz do miejsca gdzie jest pin 13 ( może uda ci się dotknąć pinu z radia przez podłączoną kość , jeśli nie .... to będziesz musiał zrobić lekką rzeźbę.... nawiń kawałek kabla na koniec plusa z miernika a drugi koniec kabla wsadź do pinu nr. 13 ). Minus z miernika podłącz pod jakąś śrubę , np. przy zawiasie drzwi...? )

Czemu proponuję ci takie rozwiązanie...???... nie wiem jakie napięcie płynie z radia do pobudzanych urządzeń.. ?

Jeśli będzie ono wynosiło 12V to poszukamy bezpiecznika w bagażniku ,który jest podłączony do łini zasilanej z listwy 30B. Najczęściej z tej listwy zasilane jest gniazdo zapalniczki.


Chyba ,że zrobisz to zgodnie ze sztuką i podłączysz przewód RAD_ON od radia i dalej poprowadzisz do wzmacniacza...?

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie jestem pewien co ten pin 13 robi w sensie czy i jaki prąd ma być bo już z ciekawości włożyłem tam w kostkę i pin 13ty kabelek i do żarówki 12v, nic nie świeciło, sprawdziłem ten kabel z tej kostki do zapalniczki plus i świeci. Także nie wiem co robić, nie chciałbym spalić wzmacniacza i też nie wiem czy zawsze w tej kostce pin 13 jest prąd i czy ma być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli podłączyłeś żarówkę w ten sposób ,że plus wziąłeś z zapalniczki a minus z pinu nr. 13 to oznacza ,że sterowanie pobudzaniem urządzeń odbywa się po przez masę/minus.


Jeśli tak jest to weź miernik , minus miernika podłącz pod pin nr.13 a PLUS podłącz pod plus zapalniczki i zmierz wartość napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podłaczone plus z żarowki do pin 13 i masa z akumulatora do żarówki: nie świeciło, radio grało. Wtedy wziąłem kabel z pinu 13 podłączyłem do plusa z zapalniczki i żarówka świeciła. To oznacza że w pinie 13 z radia nie ma plusa prądu jeżeli dobrze rozumuję. Jeżeli nie ma innych pomysłów to jutro sprobuje podłaczyć glosnik i wzmacniacz i ten kabel podepnę jeszcze raz do tej kostki pod 13 pin żeby zobaczyć czy wystartuje, jeżeli tak to go tam zamontuje na stałe. Jeżeli nie to nie wiem czy bede mógł ryzykować do tej zapalniczki..

ps. może błednie żałożyłem że ten kabel z pinu 13 tego to plus i ma mieć prąd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie chodzi.Pociągnięty został nowy przewód z kostki radia pin13 (rad_on) do wzmacniacza w bagażniku. Sygnał do rca ze słupków środkowych (głośnik tylnych drzwi lewych i prawych).

Wielkie DZIĘki dla kolegi Burza1234

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Panowie a ja chciałbym sie wpiąć w przewody od glosnikow pod siedzeniami bo wyczytalem zeby wlaśnie stamtąd brać synał ponieważ jest nie obciety a z tylnych glośnikow moze bardzo zniekształcać. Do glośnikow idzie kostka z czterema przewodami podpowie mi ktoś w ktore przewody sie wpiąć zeby przechwycić sygnał do wzmacniacza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jaki masz rodzaj sprzętu , podaj numer wyposażenia bądź nazwę .

Na schemacie elektrycznym nie widzę aby do Wooferów szły cztery kable . Kość od tych głośników jest rzeczywiście czteropinowa , lecz wykorzystane są tylko dwa piny.

Oczywiście te przewody lecą do tyłu , do bagażnika/wzmacniacza. Myślę ,że przy samym wzmacniaczu należało by się wpiąć? Jak wiesz jakie są kolory tych przewodów przy Woofer to podaj je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to podstawowe audio w f31. z prawej strony do glosnika pod siedzeniem dochodza pin1- cienki niebiesko brazowy pin2 - gruby niebiesko brazowy pin3 - gruby niebiesko czerwony pin4 - cienki niebsko czerwony. Z lewej strony pin1 - cienki czarno brazowy pin2 - gruby czarno brazowy pin3 - gruby czarno czerwony pin4 - cienki czarno czerwony.

Wpialem sie tak jak opisywales w przewody głośnikowe w słupku B i we wzmacniaczu w wejscie SPEAKER LEVEL INPUT gra ale bardzo cicho po mimo tego ze we wzmacniaczu biore na full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rozumiem ,że całą instalację chcesz zrobić w bagażniku?

Jeśli tak to podam ci numery pinów przy głośniku niskotonowym......


Jeszcze jedno , zasilanie głośników masz z radia czy z aktywnego projekt dźwięku , umieszczonego w bagażniku po lewej stronie pod tylną lampą?



Lewy głośnik

- kol. przewodu czarno - czerwny , pin nr. 3 ( + ) , przekrój przewodu 2,5mm2

- kol. przewodu czarno - brązowy , pin nr. 2 ( - ) , przekrój przewodu 2,5mm2

Prawy głośnik

- kol. przewodu niebiesko - czerwony , pin nr. 3 ( + ) , przekrój przewodu 2,5mm2

- kol. przewodu niebiesko - brązowy , pin nr. 2 ( - ) , przekrój przewodu 2,5mm2


Tak naprawdę możesz też się podpiąć pod te cienkie przewody..... są to przewody zasilające głośniki średnio tonowe w drzwiach . Jest to odbicie lustrzane w/w przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko bedzie w bagazniku a w sumie juz jest tylko cicho bardzo gra. Nie zauwazylem zeby byl tam jakis fabryczny wzmacniacz wiec pewnie radio napedza...

Dzieki serdeczne za opis przewodow wepne sie w te i zobaczymy co bedzie... jak nadal bedzie do dupy to chyba ten konwerter zakupie i zobaczymy albo ktos moze mi czincze z radia wyciagnie... jest jeszcze pare opcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec temat podłączenia wzmacniacza zakonczyłem. Wpiąlem sie w przewody glosnikowe pod siedzeniami (te grubsze) a we wzmacniaczu w wejscie high level input i pięknie tłucze :D jezeli chodzi o sterowanie 12v narazie mam wzięte z zapalniczki w bagażniku ale jak bede miał chwile pociagne przewod z radia

Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wiec temat podłączenia wzmacniacza zakonczyłem. Wpiąlem sie w przewody glosnikowe pod siedzeniami (te grubsze) a we wzmacniaczu w wejscie high level input i pięknie tłucze :D jezeli chodzi o sterowanie 12v narazie mam wzięte z zapalniczki w bagażniku ale jak bede miał chwile pociagne przewod z radia

Bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Jeśli zależy Ci głównie na tym, żeby dobrze grał przód możesz przekodować audio na Alpine i w ten sposób dostaniesz sygnał low level. U mnie słychać było wielką różnicę. Tył wtedy gra ciszej ale wystarczająco głośno żeby było słychać PDC.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem glosniki Audio System dedykowane do f30 + oczywiscie tweetery wysokotonowe w trojkaciki drzwi no i gra teraz o niebo lepiej niz seria... mysle ze nie bede nic przekodowywal. Ale powiedz skad potem taki sygnal low level wziac jak juz sie przekoduje radio? Gdzie trzeba sie wpiac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tez u siebie założyłem głośniki Audio system x200 evo plus i do tego wzmacniacz Mosconi 130.4 z DSP.

Jak przekodujesz na low level to nie musisz nic przepinać - ten sygnał będzie w tym samym miejscu gdzie teraz jest HIgh lvl - przewody idące do subów - tam gdzie podłączasz wzmacniacz.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć forumowicze.

Przeglądam wątki na forum, ale nie znalazłem interesujących mnie informacji.

Wydaje mi się, że mój przypadek może być przydatny dla potomnych.


Posiadam F31 z wersją Audio HIFI.

Ostatnio zakupiłem zestaw Audio System BMW MFIT EVO2 wraz ze wzmacniaczem M90.4.


Zestaw zainstalowała mi firma (zdecydowałem się na opcję z montażem, gdyż był w bardzo atrakcyjnej cenie).


Biorąc pod uwagę, że kiedyś przy audio się trochę robiło, nie jestem totalnym laikiem to niestety nie jestem zadowolony z tego jak to gra. Wydaje mi się, że Panowie podłączyli to niepoprawnie.

Dzisiaj pół dnia spędziłem na rozkmince co i jak.

1) Panowie z wiązki wyciągnęli mi w sumie 8 par przewodów: 4 pary do głośników (drzwi L, drzwi P, sub L, sub P) i 4 pary sygnałowe (4 chinch).

Sprawdziłem jaki idzie sygnał w tych chinchach podłączając głośnik bezprzewodowy i okazuje się, że jest to sygnał już przefiltrowany - w dwóch chinchach jest sam bass, a w dwóch pozostałych średnie i góra.


Moim zdaniem to trochę bez sensu bo wynika z tego, że ten sygnał nie jest sygnałem z radia, tylko z wyjścia wzmacniacza fabrycznego, który już to filtruje, a dodatkowo jest to zapewne sygnał wysokonapięciowy.

Przedstawiciel Audio System Polska rekomendował podać na wzmacniacz sygnał tylko dwoma chinchami (przełącznik 2ch) sygnałem z radia i filtrować go już nowym wzmacniaczem.


Wyczytałem na Waszym forum, że w przypadku wersji HiFi z radia do wzmacniacza idzie sygnał niskonapięciowy.

I tu moje pierwsze pytanie:

Czy posiada ktoś z Was opis przewodów w tej wiązce, która idzie do wzmacniacza fabrycznego? Jeśli tak to gorąca prośba o podesłanie. Są na forum linki do portalu newtis.com, ale niestety ten portal jest już zamknięty :(


Podłączałem do wzmacniacza sygnał z MacBooka z wyjścia słuchawkowego i powiem Wam, że jakość dźwięku była o niebo lepsza.


2) Czy w Waszych autach prawy i lewy woofer gra tak samo? U mnie zauważyłem również sporą różnicę w jakości grania lewego i prawego subwoofera. Zmieniając balans L/P dochodzę do wniosku, że prawa strona gra dużo lepiej niż strona lewa (bas z prawej strony jest głębszy i mocniejszy). Oczywiście przetestowałem już wszystkie możliwe kombinacje (zamieniałem głośniki miejscami, zamieniałem miejscami kable sygnałowe oraz kable wyjściowe przy wzmacniaczu i efekt ten sam. Dajcie znać proszę jak to wygląda u Was?


Jak podłączę to w końcu jak należy to zrobię z tego jakiś porządny tutorial, bo o ile przeróbek z wersji Standard opisanych jest sporo to z wersji HiFi już chyba żadnej.


Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.