Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Na dniach stałem się posiadaczem e39 525d, lecz mam problem z klimatyzacją, mianowicie sytuacja wygląda tak, że gdy auto jest rozgrzane i na postoju włączę klimatyzację to po jakimś czasie ucieka gaz i to raczej nie jest lekkie syczenie, tylko nawet widać parę, podczas jazdy nie ma problemu, mogę mieć włączoną klimatyzację, nic się nie dzieje złego, chłodzi i jest wszystko okej, a mój problem polega na tym, że byłem u mechanika który mi powiedział, że wina leży po stronie zaworu klimatyzacji i należy go wymienić, a byłem u gościa który zajmuje się klimatyzacja to powiedział że zawór klimatyzacji nie ma nic z tym wspólnego tylko wentylator jest spalony, dodam że wentylator od miesiąca mam nowy, aczkolwiek po włączeniu klimatyzacji on się nie włącza automatycznie.

Edytowane przez Zioombek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O którym wentylatorze mówisz i gdzie widać parę ?
Opublikowano
O którym wentylatorze mówisz i gdzie widać parę ?

 

Mówię o wentylatorze klimatyzacji, który znajduje się jako pierwszy od strony grilla, a ulatniający się gaz i para prawdopodobnie wydobywała się od strony pasażera. Stojąc przed autem po lewej stronie gdzieś. Temperatura cieczy chłodzącej nie wzrosła ani nic z tych rzeczy.. Mechanik twierdzi że na postoju gdy auto jest rozgrzane i jest dosyć ciepło to zawór od klimatyzacjii nie wytrzymuje ciśnienia i puszcza gaz, co więcej stwierdził że tak pokazuje mu na komputerze, za to gość od klimatyzacji twierdzi zupełnie odwrotnie, że wina leży po stronie wentylatora który się nie załącza, nie chodzi i dlatego gaz wylatuje.. Dodać mogę że wentylator faktycznie po odpaleniu, rozgrzaniu auta i włączeniu klimatyzacji nie zaczął się ( ten od chłodnicy się włącza, on się znajduje przed chłodnica ) prawdopodobnie w klimatyzacji uciekł już cały gaz

Opublikowano
Nie mam zielonego pojęcia co zrobić w takiej sytuacji, wentylator mam na 3piny i z tego co czytałem nie mogę go podłączyć na krótko.. Nie wiem.. kiepska sprawa wydać 600 zł na wentylator jeśli to nie to.. Zawór jest tańszy, bo około 100zl, ale przy wymianie zaworu wyleci cały gaz, więc w raz z napełnieniem się zrobi z 500.. Dlatego chciałbym mieć pewność
Opublikowano
Jeśli wentylator od klimy ten bliżej nerek nie chodzi to wzrasta ciśnienie w układzie bo nie ma co chłodzić jeśli auto nie dostaje np podczas jazdy pędu powietrza. Rośnie ciśnienie, ale przy sprawnym powinno odłączyć sprężarke klimy. Jeśli jest niesprawny czujnik to może dojść do ujścia gazu, a nawet rozerwaniu węża bądź uszkodzenia chłodnicy klimy i innych elementów które nie wytrzymają ciśnienia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rośnie ciśnienie, ale przy sprawnym powinno odłączyć sprężarke klimy.

W takich starych autach jest duże prawdopodobieństwo, że zanim odłączy sprężarkę to wcześniej puści uszczelnienie na jakimś złączu.

 

Nie wyleci gaz jeśli go odciągniesz urządzeniem. Znajdź kogoś kto ogarnie klime od A do z a nie jest zwykłym napełniaczem bez wiedzy

Tylko jak nikogo nie zna to komu zaufać...

 

Nie mam zielonego pojęcia co zrobić w takiej sytuacji, wentylator mam na 3piny i z tego co czytałem nie mogę go podłączyć na krótko.

Pierwsze co zrobić to uruchomić wentylator. On powinien się załączać na min obroty od razu po włączeniu klimy. możesz jeszcze sprawdzić czy masz zasilanie we wtyczce. Podłącz INPA i 3-pin wentylator powinno dać się załączyć z ręki. Jeśli twierdzisz, że nowy; zapewne zamiennik, i go nie uruchomisz to odeślij na wymianę jeśli nie masz innego na sprawdzenie. Co się działo ze starym, może był sprawny i wymieniłeś dobry na nowy ?


Po drugie chłodniarz musi naprawić miejsce, z którego uciekał czynnik, bo jak raz puściło to już będzie po trochu ciekło i będziesz uzupełniał co roku jak nie częściej.


Po trzecie dopisz wg regulaminu do tytułu "525d nie działa wentylator klimy" lub coś podobnego, bo admin zaraz zamknie temat i będziesz zaczynał od początku, a inni będą się denerwować, że piszą na darmo :)


Po czwarte poniżej był podobny temat

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=371524

Opublikowano

Na początku chciałbym sprostować i wyjaśnić, mianowicie auto kupiłem od znajomego, starszego gościa który opowiedział mi jaki jest problem, że należy wymienić ten zawór od klimatyzacji i powiedział że wentylator niedawno był wymieniany na nowy za 600, nawet pokazał stary i stwierdzam że raczej małe prawdopodobieństwo jest że mnie okłamał, znam gościa i jest w porządku, już prędzej bym podejrzewał że przy zakładaniu uszkodził coś, bo nawet po wentylatorze widać że jest nowy.


Kolega wyżej dobrze napisał, że po prostu nie wiem komu zaufać, dlatego piszę tutaj, żeby zaoszczędzić pieniądzy na wymienianie dobrych części



Jutro sprawdzę czy w ogóle dochodzi prąd do wentylatora i dam znać, a niestety nie podłącze go do kompa żeby włączyć bo nie mam takich rzeczy, jedynie co mi zostaje to pojechać do jeszcze innego mechanika żeby podłączył, sprawdził, odczytał błędy, spojrzał i może powie coś innego..


A cała reszta twojej odpowiedzi myślę że jest na tyle wyczerpująca że rozwiała wszystkie moje wątpliwości co do tego że to zawór klimatyzacji.. Mniej więcej myślę że nakierowałes na czym się skupić i o co dopytać, dzięki ci

Opublikowano

A możecie mi jeszcze dokładnie powiedzieć który bezpiecznik dokładnie odpowiada za ten wentylator i gdzie on się znajduje?


Jak poproszę jakiegoś mechanika o podłączenie do komputera to jemu czarno na białym pokaże co gdzie i jak się dzieje?


I pytanie, zakładając że teraz nie ma już gazu bo uciekł, to wentylator też po włączeniu klimatyzacji powinien zacząć działać? Bo jedni mówią, że tak, jedyni że nie i już się też w tym gubię

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F75 pod schowkiem na rękawiczki, ale nie na listwie z innymi tylko osobno, głębiej, taka cegła 50A.


Jak znajdziesz mechanika/elektronika, który ogarnia beemki to będzie wiedział co podłączyć. Jak pojedziesz do kogoś, kto podłączy jakiś uniwersalny tester to może Ci zdiagnozować zupełnie co innego, bo one tak pokazują, np. delfi. Dlatego jeśli masz "laptoka" to dobrze zainwestować w kabelek 100zł, bo za jakiś czas będziesz potrzebował sprawdzić coś innego (korekty, doładowanie) to więcej wydasz na paliwo jeżdżąc od jednego do drugiego.

Opublikowano
F75 pod schowkiem na rękawiczki, ale nie na listwie z innymi tylko osobno, głębiej, taka cegła 50A.


Jak znajdziesz mechanika/elektronika, który ogarnia beemki to będzie wiedział co podłączyć. Jak pojedziesz do kogoś, kto podłączy jakiś uniwersalny tester to może Ci zdiagnozować zupełnie co innego, bo one tak pokazują, np. delfi. Dlatego jeśli masz "laptoka" to dobrze zainwestować w kabelek 100zł, bo za jakiś czas będziesz potrzebował sprawdzić coś innego (korekty, doładowanie) to więcej wydasz na paliwo jeżdżąc od jednego do drugiego.

 

Posłucham twojej rady i zamówię sobie taki kabelek, dzięki za rady kolego, jakbym mógł postawiłbym browar :)

Opublikowano
A jeszcze mam pytanie całkiem z innej beczki, czy do wymiany guzików od klimatronika, albo komputera pokładowego trzeba ściągać wszystkoooo żeby było dojście od drugiej strony? Czy mogę po prostu jakoś podważyć igła, wypchnąć i wcisnąć nowy guzik? Mam kilka pękniętych na pół guzików, działają ale nowe kosztują parę złoty to fajnie byłoby sobie wymienić :)
Opublikowano
Dobra, już ostatnie pytanie, jaki polecacie kupić kabel? Czy OBD2 apk coś około 200 zł, aplikacja na telefon jest i można tak coś zrobić, tak samo użyteczne jak te inne kable to lapka?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Allegro kabel INPA i powinien każdy działać, aczkolwiek ja kupiłem tutaj

https://bimmerpark.pl/produkt/interfejs-bmw-kdcan/

ale to pewnie to samo. Nie reklamuję, nie znam gościa :) , ale również z tej strony ściągnąłem INPA i wg instrukcji instalacji wszystko działa.


W E39 diesel gniazdo OBD2 jest, ale nie ma protokołu ! Nie będzie działać typowy tester pod OBD2 ELM327 czy podobne. To był etap produkcji tuż przed OBD2. W benzynie bodajże już działało w tych rocznikach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W benzynie ELM327 działa (2000r), ale oprócz silnika z niczym innym się nie połączy. U mnie pokazuje wartości LIVE i kasuje błędy silnika. Używam go do strojenia instalacji lpg, bo pokazuje korekty paliwa. Także pozostaje ci tylko Inpa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Zamówione z tej strony co kolega a więc czekam za paczka, teraz proszę grzecznie żebyś wytłumaczył gdzie to podłączyć i jak używać haha
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:)

Ja tam nie jestem jakimś mistrzem w INPA, ale...

na początek zanim przyjdzie kabel ściągnij sobie z tamtej strony instalki, obejrzyj instrukcję instalacji i postaw program. Ja wykorzystałem do tego starego Dell'a, Win7 32bit, procesor C2D, 2 GB RAM i tylko do tego go używam. Na YT pewnie znajdziesz jakieś filmiki instruktażowe, to tak dla ciekawskich :) Złącze jest nad tą półeczką/wnęką po lewej stronie kierownicy gdzie się trzyma telefon podczas jazdy :D

Opublikowano
A powiedz mi kolego jeszcze jedno, czy program jest w języku polskim? Jeśli kupiłem ten kabel to będę mógł używać jakiegoś innego programu? Bo widziałem na necie że ludzie z różnych programów korzystają, a chyba nie ma różnicy z jakiego programu prawda?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest spolszczenie ale nie kompletne, ale nie jest to skomplikowane. Używaj inpa tylko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.