Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post na tym forum, a postanowiłem napisać bo przerobiłem kwestię haka do mojej X5, może komuś się przyda. Jeśli ktoś dopuszcza jedynie montaż oryginalnego haka to to rozwiązanie jest nie dla niego.

Ja odpuściłem montaż oryginalnego haka po informacji, że będzie to koszt kilkunastu tysięcy. Zamontowałem hak firmy Westfalia z dedykowaną wiązką do X5 G05. Koszt całości części to ok. 2200 zł. Hak bardzo przyzwoitej jakości.

Nie jest elektrycznie wysuwany, natomiast wpięcie lub odłączenie haka to dosłownie minuta. Jest homologowany przez BMW w związku z tym nie traci się gwarancji po jego zamontowaniu. Montaż został przeprowadzony przez

autoryzowany serwis BMW w cenie 2300 zł. Razem cały koszt to 4500 zł. Całość prawie niewidoczna. Jeśli się spojrzy od spodu, to jest wycięty fragment osłony pod zderzakiem, natomiast normalnie prawie niewidoczny, zderzak

oczywiście nie ruszony. Myślę, że przy takiej cenie oryginalnego montażu (w gotowym samochodzie) warto rozważyć to rozwiązanie. Dla mnie ładowanie rowerów na tak wysoki samochód nie wchodziło w rachubę.

Opublikowano
Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post na tym forum, a postanowiłem napisać bo przerobiłem kwestię haka do mojej X5, może komuś się przyda. Jeśli ktoś dopuszcza jedynie montaż oryginalnego haka to to rozwiązanie jest nie dla niego.

Ja odpuściłem montaż oryginalnego haka po informacji, że będzie to koszt kilkunastu tysięcy. Zamontowałem hak firmy Westfalia z dedykowaną wiązką do X5 G05. Koszt całości części to ok. 2200 zł. Hak bardzo przyzwoitej jakości.

Nie jest elektrycznie wysuwany, natomiast wpięcie lub odłączenie haka to dosłownie minuta. Jest homologowany przez BMW w związku z tym nie traci się gwarancji po jego zamontowaniu. Montaż został przeprowadzony przez

autoryzowany serwis BMW w cenie 2300 zł. Razem cały koszt to 4500 zł. Całość prawie niewidoczna. Jeśli się spojrzy od spodu, to jest wycięty fragment osłony pod zderzakiem, natomiast normalnie prawie niewidoczny, zderzak

oczywiście nie ruszony. Myślę, że przy takiej cenie oryginalnego montażu (w gotowym samochodzie) warto rozważyć to rozwiązanie. Dla mnie ładowanie rowerów na tak wysoki samochód nie wchodziło w rachubę.

 

Wreszcie jakieś dobre wieści!

Opublikowano
Dorzuciłem do swojego configa hak, z uwagi na bagażnik rowerowy - nie wyobrażam sobie wyrzucać rowerów na dach w X5 :mad2:

 

Dobry ruch :cool2: . Ja zapomniałem i wożę jak poniżej ;).


Wbrew pozorom nie ma tragedii (oczywiście z hakiem inna bajka) - mam malutki podstopnik i przy lekkich rowerach montaż trwa 5-10min.


f74b2ea6f7ca445emed.jpg

Cały zestaw wygląda zacnie! :) z użyciem podstopnika ma to większy sens ale skoro mam jeszcze chwilę na dopieszczenie configa to grzechem byłoby nie zamówić haka :)

Opublikowano
Witam wszystkich

Jest to mój pierwszy post na tym forum, a postanowiłem napisać bo przerobiłem kwestię haka do mojej X5, może komuś się przyda. Jeśli ktoś dopuszcza jedynie montaż oryginalnego haka to to rozwiązanie jest nie dla niego.

Ja odpuściłem montaż oryginalnego haka po informacji, że będzie to koszt kilkunastu tysięcy. Zamontowałem hak firmy Westfalia z dedykowaną wiązką do X5 G05. Koszt całości części to ok. 2200 zł. Hak bardzo przyzwoitej jakości.

Nie jest elektrycznie wysuwany, natomiast wpięcie lub odłączenie haka to dosłownie minuta. Jest homologowany przez BMW w związku z tym nie traci się gwarancji po jego zamontowaniu. Montaż został przeprowadzony przez

autoryzowany serwis BMW w cenie 2300 zł. Razem cały koszt to 4500 zł. Całość prawie niewidoczna. Jeśli się spojrzy od spodu, to jest wycięty fragment osłony pod zderzakiem, natomiast normalnie prawie niewidoczny, zderzak

oczywiście nie ruszony. Myślę, że przy takiej cenie oryginalnego montażu (w gotowym samochodzie) warto rozważyć to rozwiązanie. Dla mnie ładowanie rowerów na tak wysoki samochód nie wchodziło w rachubę.

 

Rzeczywiście przepaść w kosztach. Jesteś w stanie pokazać zdjęcia jak wygląda samochód z tyłu bez haka - jestem ciekawy na ile widoczne jest jego mocowanie/etc.

Opublikowano
Panowie - jeżeli w takiej sytuacji aso może zamontować hak za 2500 zł i wykonałoby tą operację z oryginalnym hakiem, to jego cena już będzie wyglądać znacznie lepiej, niż to co zaproponowano BigCactusowi, aczkolwiek różnica do westfalii nadal będzie spora. Kupujemy też trochę coś innego - przede wszystkim hak nie jest elektryczny. Myślę natomiast, że jak ktoś korzysta z niego 2-3 razy w roku to da się z tym żyć, jeśli częściej, to już sam musi ocenić
Opublikowano

Hak do X5 Westfalia


Z tego co widzę, to jest to DOKŁADNIE to samo co miałem w E71 fabrycznie. Zakładanie tego i zdejmowanie jest bardzo proste, szybkie i w jak @ryb55 wyżej napisał, jeśli się z tego korzysta kilka razy w roku to ręczne zakładanie w niczym nie przeszkadza. Zresztą z doświadczenia wiem, że cały montaż rowerów na bagażniku na hak to i tak dobre 15-25min, dodanie do tego minuty nic nie zmieni ;)

Opublikowano

Ciekawe z tymi hakami. Mi mówili, że jakiś dodatkowy system chłodzenia jest potrzebny w postaci wentylatorów. Ciekawe jak pojedziesz z przyczepa z takim hakiem i przegrzejesz silnik.

Drugi temat, jak masz hak to asystenci pasa ruchu się dezaktywują i elektronika działa delikatnie inaczej. Ciekawe jak to jest rozwiązane przy takim haku.

Tam jest jeszcze trochę innych dupereli które należy uwzględnić.

Tak naprawdę to. Ir wyobrażam sobie jazdy X5 z rowerami na dachu. Zakładanie to raz a jazda w takim hałasie to dwa. Dobrego jak się przejedzie przez lasek z owadami to wszystkie rowery do mycia



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Hałas trochę większy niż z boxem i to nie jest jakimś problemem nawet przy dłuższych trasach - mi bardziej przeszkadza limit prędkości, z którą możesz jechać.


Odnośnie brudu/owadów na rowerze, to w przypadku rowerów MTB, po jeździe na singletracku tych owadów spod innego brudu nawet nie widać :D .

Opublikowano
Hałas trochę większy niż z boxem i to nie jest jakimś problemem nawet przy dłuższych trasach - mi bardziej przeszkadza limit prędkości, z którą możesz jechać.

Jaki jest ten limit?

Opublikowano

Według instrukcji uchwytu limit to 130km/h i wydaje mi się ten próg oszacowany rozsądnie - sam staram się nie jechać długo szybciej niż 140km/h ale zapas jest duży i rowery przy tej prędkości są stabilne.


W Niemczech na przykład limit dla samochodów z rowerami/boxami to także 130km/h - i co śmieszniejsze, dotyczy od ZARÓWNO rowerów wożonych na dachu jak i na haku.

Opublikowano
Z tego co ja pamiętam, to na długiej trasie leciałem w SUVie 150-160 i nie było żadnego problemu, ale też miałem tylko 2 rowery. Moim zdaniem sporo zależy od nierówności na drogach i obciążenia samego bagażnika. Druga sprawa, to fakt, że na dłuższe wyjazdy to i tak nie ma sensu szybciej ;) Grunt to mieć dobry bagażnik, bo jak dobre 10 lat temu kupiłem jakiś tani z alledrogo za 200zł, to potem rowery ciągłem po asfalcie :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.