Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hej - konfiguruję właśnie nową G05 - i chciałbym wybrać zawieszenie pneumatyczne i hak - niestety te opcje wykluczają się... czy wiecie może dlaczego? Czy jest opcja aby po otrzymaniu auta zamontować hak? czy sam fakt pneumatyki wyklucza używanie haka? czy montaż haka ma wpływ na gwarancję... dzięki Tomek
Opublikowano
Błąd w konfiguratorze, możesz śmiało skonfigurować pneumat z hakiem.
Opublikowano
Hak nic nie ma do gwarancji, mogą Ci go dołożyć nawet w ASO.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ale to podobno kosztuje 20k, a dokładając w konfiguratorze 6k.:)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszt zestawu retrofit z hakiem elektrycznym to około 9kzł. Nie wiem skąd te ceny po 20kzł? 10-15kzł za montaż?
Opublikowano
Ceny w wycenie na te dwa numery części mam nawet niższe. Ale dodatkowo jest: przewód akum., rozdzielacz napięcia, sterownik, wiązka kabli, obudowa bagażnika - łącznie części ponad 13k + montaż.
Opublikowano

A czy samochód wizualnie różni się czymkolwiek w wersji z hakiem i bez haka (oprócz przycisku w bagażniku) ?

Oczywiście mowa o sytuacji gdy hak jest schowany i nieużywany :D

Zderzak, dokładki itd. są te same i nie da się rozpoznać nie zaglądając pod spód ?


Dorzuciłem do swojego configa hak, z uwagi na bagażnik rowerowy - nie wyobrażam sobie wyrzucać rowerów na dach w X5 :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ceny w wycenie na te dwa numery części mam nawet niższe. Ale dodatkowo jest: przewód akum., rozdzielacz napięcia, sterownik, wiązka kabli, obudowa bagażnika - łącznie części ponad 13k + montaż.

Mój kolega kupował nową 3-ę ze stoku. Nie miała haka. ASO zaproponowało montaż poniżej 10kzł. Powiedzieli zdaje się, że części kosztują ich około 6kzł i reszta za robotę. Koszy części powinny być w 3 i X5 zbliżone.

Być może, za założenie haka w samochodzie klienta krzykną 20kzł ale przy zakupie nowego samochodu powinni być elastyczni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy samochód wizualnie różni się czymkolwiek w wersji z hakiem i bez haka (oprócz przycisku w bagażniku) ?

Nie.

Opublikowano
Chyba się różni tylko jak masz zwykły hak a nie elektryczny ;) W X6 kiedyś taki zwykły (seryjny) miałem to była lipa, bo trzeba było zdejmować kawałek plastiku ze zderzaka.
Opublikowano
Ceny w wycenie na te dwa numery części mam nawet niższe. Ale dodatkowo jest: przewód akum., rozdzielacz napięcia, sterownik, wiązka kabli, obudowa bagażnika - łącznie części ponad 13k + montaż.

czyli 14 koła ma kosztować montaż?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet jak na ASO BMW to 8zkł za montaż to lekkie przegięcie. Normalny warsztat zrobił by to za kilkaset zł...

Te cena za części 13kzł jest też sztucznie zawyżona skoro przy zamawianiu samochodu do produkcji hak kosztuje około 6zkł!


I dziwić się później, że ASO mają opinie jakie mają :twisted:

Opublikowano

@lamer chyba się wczoraj obudziłeś ;)

Jest zasada, że czego nie zamówisz w konfiguratorze, będzie potem 2x droższe. Dotyczy to każdej marki premium z którą miałem styczność. Zobacz sobie jakikolwiek filmik z taśmy produkcyjnej BMW, ile trwa np. montaż deski rozdzielczej. Pewnie z minutę. A w ASO cokolwiek sobie nie wymyślisz, nie dość że musi być dodatkowo zamówione, zapakowane, wysłane, dostarczone, przechowywane gdzieś, to trzeba doliczyć koszt demontażu, kodowania czego w fabryce nie masz.


Druga sprawa, że w ASO masz ceny za godzinę pracy horrendalne, ale też powinieneś mieć gwarancję dobrze wykonanej roboty, przez fachowca który to ma doświadczenie i instrukcje prosto z centrali BMW. Nie każde ASO jednak trzyma poziom, to wiemy i wtedy nie warto za to płacić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@lamer chyba się wczoraj obudziłeś ;)

Jest zasada, że czego nie zamówisz w konfiguratorze, będzie potem 2x droższe.

Sławku. Pełna zgoda!

2x drożej jest uzasadnione ekonomicznie. Ale nie prawie 5x drożej! Hak w X5 to opcja za mniej niż 6kzł. Wycenianie tego na 27kzł jako retrofit to po prostu złodziejstwo!

Opublikowano

Nie mogę w te 27k jakoś uwierzyć. Tak czy siak, jeśli ASO tyle mówi, to po prostu trzeba poszukać speca poza ASO, bo części z BMW też da się dostać oryginalne w innych miejscach.


Choć w sumie to mi w Porsche powiedzieli niecałe 6tys za koło dojazdowe :D Cena stalówki jak za kutą felgę..

Opublikowano
ja bym poszukał innego aso. Nawet jeżeli by się okazało, że tyle kosztują części i nie da sie wywalczyć godnego rabatu (w co wątpię), to cena robocizny jest z dupy. Myślę, że można wykonać kilka tel/wysłać maili do innych aso i obadać temat
Opublikowano
Dorzuciłem do swojego configa hak, z uwagi na bagażnik rowerowy - nie wyobrażam sobie wyrzucać rowerów na dach w X5 :mad2:

 

Dobry ruch :cool2: . Ja zapomniałem i wożę jak poniżej ;).


Wbrew pozorom nie ma tragedii (oczywiście z hakiem inna bajka) - mam malutki podstopnik i przy lekkich rowerach montaż trwa 5-10min.


f74b2ea6f7ca445emed.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.