Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem moduł na JBBF III nr 9364819 wg realoem współpracuje z E91 330xd 2006 ale nie mogę się połączyć ani przez INPE ani przez NCS. Samochód odpalił, tylko się błąd pojawił 4x4, skasowany przez kierownice prawo-lewo.

Nie mam pojęcie co trzebaby zrobić żeby zadziałało, z tego co wiem VINu nie trzeba zmieniać w JBBF.Jakieś sugestie? Jeżeli to kwestia jakiegoś kodowania to chętnie komercyjnie za piniędze.

Screen z ncsa poniżej

Pilna sprawa bo siedzimy z kolegą w garażu i się drapiemy w głowy.


7860edaf4944c225.png


A tutaj z INPY


6003b06376e77411.png

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Diagnoza postawiona - nowy moduł nie jest kompatybilny, wbrew temu co twierdzi Realoem. Prawdopodobnie od 2007r wtyczki wchodzące do JBBF mają niewielkie zmiany ale najważniejsza jest dołożone zasilanie (lub czymkolwiek jest ten sygnał) w pinie 11 wtyczki X14270 Signal, terminal 30G OBDII socket. W roczniku 2006 pin 11 nie był używany. Stąd prawdopodobnie brak komunikacji.


Fragment pinów wtyczki X14270 z modelu 2008r

11 A Signal, terminal 30G OBDII socket

12 A Motor signal, unlock boot lid Central locking drive, boot lid

13 A Signal, terminal 30G Luggage compartment lights


Fragment pinów wtyczki X14270 z modelu 2006r

11 Not used

12 A Motor signal, unlock boot lid Central locking drive, boot lid

13 A Signal, terminal 30G Luggage compartment lights


Zastanawiam się czy można poprowadzić u mnie (2006r) sygnał z wtyczki 13 do 11?


Przy okazji - bardzo dziękuję użytkownikowi gk tds za fachową pomoc i miły kontakt.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najważniejszą zmianą jest że nie ma linii diagnostycznej K na pinie 7 jest dcan na pinach 6 high speed can i pin 14 low speed can dlatego straciłeś komunikacje

podpięcie dcan do obd przywraca komunikacje , kodujesz moduł JBE do serii po zmianie vin i wszystko ok , nie ma też pinu 1 od aktywnego zapłonu

jak dla mnie to plus jest o wiele szybsza diagnostyka

Opublikowano
Najważniejszą zmianą jest że nie ma linii diagnostycznej K na pinie 7 jest dcan na pinach 6 high speed can i pin 14 low speed can dlatego straciłeś komunikacje

podpięcie dcan do obd przywraca komunikacje , kodujesz moduł JBE do serii po zmianie vin i wszystko ok , nie ma też pinu 1 od aktywnego zapłonu

jak dla mnie to plus jest o wiele szybsza diagnostyka

 

EDIT trzeci


Doszukałem się wątku gdzie wszystko jest opisane: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=278650&start=15, zatem przeniosę się tam z kolejnymi pytaniami.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.