Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam


M3 jest ze stycznia 2017r jest to tak zwane LCI V1 wszystko jest poliftowe tył, wnętrze, środek, navi NBT EVO itd poza przednimi lampami ponieważ przednie lampy w M3 pochodzą z serii 4 a dla serii 4 lift był w 2018r i wtedy było M3 LCI V2.

Wersja bardzo fajna do pelnej opcji brakuje tylko kilku drobiazgów. Kolor silverstone przez jednych uwielbiany przez innych znienawidzony. Ja nigdy wielkim fanem nie byłem ale od kilku lat ze względów praktycznych kupuje tylko jasne auta.

Samochód jak to ostatnio u mnie pochodzi z USA.

Przypłynął po kolizji przodem lampy z pourywanymi mocowaniami byĺy w bagażniku, zderzak przód, plastiki i niestety poduszki po stronie kierowcy. Uszkodzone były elementy wymienne bez naprawy blacharskiej klepania, prostowania itd. Elementy blacharskie są w oryginalnym lakierze.

Z usa przypłynął z przebiegiem 26tyś km obecnie ma ok 45tyś i ma za sobą już 3 wymianę oleju a wg bmw wystarczylo by raz ;)

Z modów eibach pro kit, dystanse 15mm na wszystkie koła, spoiler ori performance carbon, downpipe oraz Bootmod3.

Moc na mapie której używam około 520-530KM i 750NM czyli bez szaleństwa.

Auto służy mi na codzień głównie w trasie ale pomału rozglądam się za czymś bardziej komfortowym bo M3 to dzik aczkolwiek nie zdecydowałem jeszcze bo jest to najladniejsze auto jakie miałem wizualnie bardzo mi się podoba ten model i nie widzę dla niego następcy żal się rozstawać.

Póki co 640i ratuję sytuację jak potrzebuję odpocząć od M3. Poniżej rozkodowany vin i foty.


ede276269809.jpg

3b14977bf951.jpg

4468b61d339d.jpg

79fe4204c90b.jpg

793c2b4bdb2a.jpg

25278034cc6f.jpg

09f7e096f409.jpg

82f9409172ef.jpg

6138edcf8db8.jpg

b0214ea572d7.jpg

55ccd04be8f3.jpg

51e31f7c4e51.jpg

88f239b6b3ac.jpg


Vin

Prod. Date 2017-01-27

Type M3

Series F80 (M Series)

Body Type Saloon

Steering Left Hand Drive

Engine S55

Displacement 3

Power 317kw / 431hp

Drive HECK

Transmission Manual

Colour Silverstone 2 metallic (A29)

Upholstery All leather "Merino/silverstone 2" (X3A9)


Comfort And Interior Equipment

S490 Adjustment, Seat-Backrest Width

S496 Seat Heating, Rear

S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory

S4WL Carbon Fibre Accent Black Chrome

S493 Storage Compartment Package

S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip

S488 Lumbar Support, Driver And Passenger

S423 Floor Mats Velours

S4AE Armrest Front, Retractable

S431 Interior Mirror With Automatic-Dip

S494 Seat Heating Driver/Passenger

S417 Roller Sun Visor, Rear Door


Multimedia

S6AK Connected Drive Services

S6WD WLAN Hotspot

S688 Harman/Kardon Surround Sound System

S610 Head-Up Display

S645 BMW US Radio

S6AE Teleservices

S6AP Remote Services

S6AC Intelligent Emergency Call

S6CP Preparation Apple CarPlay

S6AM Real-Time Traffic Information

S655 Satellite Tuner

S6NW Telephony With Wireless Charging

S609 Navigation System Professional

S697 Area-Code 1 For DVD


Driver Assistance And Lightning

S5AG Lane Change Warning

S5AS Driving Assistant

S5AP Decoding Anti-Glare High-Beam Assistant

S534 Automatic Air Conditioning

S521 Rain Sensor

S575 Additional 12V Sockets

S5DS Emergency Release, Luggage Compartment

S502 Headlight Cleaning System

S508 Park Distance Control (PDC)

S552 Adaptive LED Headlight

S544 Cruise Control With Brake Function

S563 Light Package

S5AC High-Beam Assistant

S5DL Surround View


Wheels And Drive

S248 Steering Wheel Heater

S2VY BMW LA Wheel M Double Spoke 437 Fer.Grey

S2MK M Twin-Clutch Transm. With Drivelogic

S2VB Tyre Pressure Display

S2VF Adaptive M Chassis


Environment And Safety

S853 Language Version, English

S322 Comfort Access

S8TN Daytime Driv.Lights Adjus.Via Light Menu

S8S4 Decoding, Variable Light Distribution

S319 Integrated Universal Remote Control

S8R9 Refrigerant R1234yf

S8KL Oil Service Interval 15,000 Km/12 Months

S302 Alarm System

S3AG Reversing Camera

S823 Hot-Climate Version

S845 Acoustic Fasten Seat Belt Reminder

S8TH Road Sign Detection


Individual Equipment

S760 High Gloss Shadow Line

S775 Headlining Anthracite


Other Equipment

S9AA Outer Skin Protection

S1CA Selection Of COP-Relevant Vehicles

S993 Model Year Code In VIN

S992 Control Of Number-Plate Attachment

S925 Dummy-SALAPA

S1CB CO2 Equipment

Opublikowano

Piękna i bardzo zadbana jak widać :cool2:

Masz rację, że nie ma chyba ładniejszego BMW jak Buda m3, no chyba , że M4 :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Piękna ! Gratulacje.

Jak wyciszenie f80 vs f30, coś poprawili?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Piękna fura, gratuluję.

Ja nigdy wielkim fanem nie byłem ale od kilku lat ze względów praktycznych kupuje tylko jasne auta.

Ja mam silber i jest to kolor wspaniały, auto zawsze czyste :)

Opublikowano

Co tu dużo pisać? BMW F80 :!:

--==maly==-- , gratuluję rewelacyjnej fury :cool2:

Kolor silverstone przez jednych uwielbiany przez innych znienawidzony. Ja nigdy wielkim fanem nie byłem ale od kilku lat ze względów praktycznych kupuje tylko jasne auta.

W eFkach wygląda okej. W przypadku E46 czy E90 mocno się przejadł i spowszedniał , ale tu jest świeżo ;)

Z usa przypłynął z przebiegiem 26tyś km obecnie ma ok 45tyś i ma za sobą już 3 wymianę oleju a wg bmw wystarczylo by raz ;)

Tak z ciekawości to co jej wlewasz?

Z modów eibach pro kit, dystanse 15mm na wszystkie koła, spoiler ori performance carbon, downpipe oraz Bootmod3.

Tył mocno spasowany, nie obciera nic? Dobre mody, auto dostało jeszcze więcej pazura :norty:

Moc na mapie której używam około 520-530KM i 750NM czyli bez szaleństwa.

520 ps lajcik :wink:

Póki co 640i ratuję sytuację jak potrzebuję odpocząć od M3.

Odpocząć od M3. To tak się może zdarzyć ? :mrgreen:



Napisz jak oceniasz ją względem C63?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piękna ! Gratulacje.

Jak wyciszenie f80 vs f30, coś poprawili?

Wyciszenie jest ok aczkolwiek w 430i mojej kobiety jest dużo ciszej nie mam porównania do F30 nie jeździłem takim autem ale w F36 jest bardzo fajnie lubię to auto w trasie, w F80 mogło by być lepiej. W competition jest gorzej bo walczyli z masą i zrezygnowali z wielu wygłuszeń tam jest głośno. Competition na codzień ma sporo minusów, duzo sztywniejszy zawias, mniej wygłuszeń, głośniejszy wydech, twardsze fotele dlatego koniecznie chciałem zwykłą wersję co w LCI rzadko się spotyka.


Smokin

Jeżeli chodzi o olej to Motul Xclean 5w40 wymiana co 7-8tyś oddawalem do labolatorium po pierwszej wymianie i sprawdza się bardzo fajnie.

Jeżeli chodzi o koła nic nie ociera nawet w komplecie. Wiele osób wsadza na tył nawet 20mm dystans jest tam jeszcze zapas.

C63 miało lepszy dzwięk i fajniejszą charakterystykę jak to NA było też wygodniejsze. Amg to lepsze auta drogowe M to lepsze auta sportowe co ciągnie ze sobą pewne minusy. W nowym m3 będzie automat i już pewnie bardziej cywilny charakter.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o olej to Motul Xclean 5w40 wymiana co 7-8tyś oddawalem do labolatorium po pierwszej wymianie i sprawdza się bardzo fajnie.

No to mnie zaskoczyłeś teraz. Myślałem, że S55 będzie masakrował wręcz takiego XCleana czy Top Teca 4100, spodziewałem się jakiegoś Millersa CFS.

Fajnie, że się sprawdza bo cenowo ten olej jest naprawdę bardzo dobry.

Jeżeli chodzi o koła nic nie ociera nawet w komplecie. Wiele osób wsadza na tył nawet 20mm dystans jest tam jeszcze zapas.

Wygląda na ciasno spasowane. Jest w sam raz :cool2:

W nowym m3 będzie automat i już pewnie bardziej cywilny charakter.

F80 to prawdziwy BadAss :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Motul się sprawdza za to Millersa żeby być pewnym trzeba wymieniać co 5tyś bo powyżej tej wartości parametry potrawią lecieć na łeb aczkolwiek to bardzo dobre oleje miałem w E46 M3 ESS. Do M3 F80 Aso stosuje obecnie shell i to 0w30 lub 5w30 więc to już całkiem masakra temperatura unicestwia tą wodę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Motul się sprawdza za to Millersa żeby być pewnym trzeba wymieniać co 5tyś bo powyżej tej wartości parametry potrawią lecieć na łeb

Millersa też dawałeś do laboratorium? Gdzie Ci to sprawdzają?

Planujesz iść z mocą do góry coś jeszcze ? :norty:

 

Milersa badałem 10w60 za czasów m3 e92 i wnioski były jw. A miejsc gdzie można zbadać jest coraz więcej archoil, blackatone lub np https://zmienolej.pl/pl/badanie-laboratoryjne/3652-badanie-laboratoryjne-oleju.


Co do mocy wystarczy paliwo 100okt 3 minuty zmiana mapy i będzie dużo więcej ale nie ma potrzeby to co jest wystarcza w pełni. Auto przyspiesza 0-100 w 3.8-4.2s a 100-200 w ok 7.2s. 1/4 mili w okolicy 11.5s jak na codzienny samochód to już bardzo szybko nie ma sensu męczyć silnika dla ułamków sekundy tak jest szybko i bezpiecznie. Z racji że jeżdzę głównie w trasie przez 99% czasu i tak używam ułamka tej mocy. Downpipe też zrobiłem dla bezpieczeństwa silnika a nie walczenia o każdego km. Tyle co mam można zrobić z seryjnym wydechem ale z dp temperatury są dużo niższe jest bezpieczniej i zdrowiej dla silnika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz są wymysły że to sztuczny olej że musi być pao itd itd dla mnie ważne że działa. Z następnej wymiany pewnie też oddam na badania to wstawie wyniki.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Patrząc na Twoje podejście jako auta do codziennego przemieszczania się to nowe m3 będzie jeszcze lepszym rozwiązaniem.

Nie jest za głośno po zrobieniu DP ? Sam się zastanawiałem nad tym modem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystkimi po kolei m trójkami jeździłem na co dzień. Od E36 przez trzy sztuki E46 oraz dwie E92. Z nich wszystkich f80 jest zdecydowanie najlepsze ale dalej nie jest to zwykłe auto a ja jestem coraz starszy. Na dziś dzień jak bym miał jeździć M3 E46 na codzień to bym sprzedał ją po tygodniu. Na tor nie jeżdżę szkoda mi na to auta więc faktycznie nowy model będzie jako daily dużo lepszy. Sam automat spowoduje dużo większą płynność jazdy i wygodę. 4 x 4 to akurat dla mnie minus nawet odłączny nie lubię takiego napędu.


Co do downpipe sporo głośniej jest na zewnątrz przy otwartych klapach przy zamkniętych jest cicho prawie bez różnicy. W środku nie przeszkadza w ogóle a przy twoim silniku pomogło by to z temperaturą a ten piec generuje jej niesamowite ilości.

Opublikowano

Od 2009 do 2015 roku M3 E92 z eisenmann-em to był mój daily car, od 2015 do 2019 roku daily car to było M4 F82 z akrapovicem :D .

W 2019 roku ewidentnie wygrał PESEL i moim daily car-em zostało X5 M F85 . F82 stało się okazjonalnym wozidłem :oops: .

Jak ktoś jest młody i się zastanawia, to informuję iż auta typu M3/M4 idealnie nadają się do eksploatacji na co dzień :D .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zależy jaki eisenmann bo sport i race to dwa inne światy :) Ja przez 5 lat latałem m3 e92 z akrapem i też było ok, lekko na trasie męczył przy 80 km/h a tak to było fajnie. Tak czy inaczej BMW M to nie Ferrari więc w sumie każde jest daily :)
Opublikowano

W E92 M3 pierwotnie założyłem Eisenmann Race - i to był błąd. Rzeźnia jak dla mnie, mega buczenie w środku i rezonans. Wytrzymałem całe 2 dni. Szczęśliwie producent zgodził się na nieodpłatną wymianę na wersję Sport. I to był strzał w "10". Mimo homologacji dźwięk soczysty, bez porównania do delikatnego fabrycznego :D .


P.S.

Masz rację, Ferrari nadaje się tylko na weekend, BMW jest idealne jako daily :wink:


b913068701978b94.jpg

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego przystopuj trochę bo nie jesteśmy gotowi na takie garaże :D

:twisted: :twisted: :twisted:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Race tak jak piszesz mega głośny, na Sporcie powinny te M3ki wychodzić fabrycznie :cool2:

A co do 812 to nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować auta, moje marzenie :twisted: PRZEPIĘKNA, zresztą jak każde Ferrari.

Opisałbyś w Offtopie to cudo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piękne to czerwone :cool2: białe z tyłu też może być :wink:

Za mną chodzi M6 GC na daily ale boje się tych silników...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Masz dostęp do części z pierwszej ręki, zaufany warsztat po sąsiedzku, czego tu się bać ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz dostęp do części z pierwszej ręki, zaufany warsztat po sąsiedzku, czego tu się bać ;)

Niby tak ale zatarte cylindry czy dziura w bloku to wymiana silnika i tu mechanik nie pomoże trzeba kupić drugi silnik a to okolice 40tys z wymianą :)

Szkoda bo uwielbiam v8.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Podobno te silniki są dość wytrzymałe. Całkiem co innego niż N63. Waldka ex m6 ma ponad tysiąc pomiarów za sobą, mody że jeździ w okolicy 6s 100-200, przebieg ok 80 k km i nic się nie dzieje. Obecny właściciel jej zbytnio nie oszczędza. Przede wszystkim trzeba zmienić olej na 10w60. Słowa fachowca, który ogarnia te silniki.

Kupić coś z przebiegiem 20-30k i jeździć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możliwe że spróbuję bo m6gc byłoby idealnym autem dla mnie w tej chwili. Mam też znajomego który miał M5 lci F10 i od 20 000km miał cały czas problem z silnikiem i wtryskami ostatecznie silnik uszkodził się przy 60 000km po 2 latach eksploatacji na szczęście na gwarancji ale w tym czasie auto było z 10 razy w serwisie i takich przypadków jest sporo jeden jeździ drugi nie.

Ja jednak jeżdżę sporo jeżeli używam drugiego auta to m3 przejeżdżam około 2000km miesięcznie jeżeli jeżdżę tylko m3 to nawet 4000km. Podejrzewam że w przypadku m6 i większego komfortu raczej ciągle byłaby ta górna granica bo teraz jak mam do zrobienia 500+ w jeden dzień to używam właśnie F13.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Do klepania km na pewno lepszy silnik 3 litrowy czy to benzyna czy dizel. V8 trzeba się nacieszyć bo niedługo znikną z oferty i wtedy zostaną max R6 a za jakiś czas R4 + elektryk albo full elektryk jak mówią w przypadku M5 G60.

Robisz dużo km, w tym wypadku też pewnie bym się obawiał tego silnika.

Ja w ostatnie 3 miesiące zrobiłem 200 km ;) a średni roczny przebieg mojego auta to 5-6 k km, więc o awariach nie myślę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.